Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Taboe!!

Wardaatje25
24-04-2006, 12:43

Hoi Allemaal, Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart. Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit. Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen. En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg. In afwachting op jullie reactie, verblijven wij. Groetjes Warda

Yasra
24-04-2006, 14:15
Zwarte magie???? Hoe komen jullie daar nou op? Mensen schuiven alles op zwarte magie. Dit is een kwestie van even goed nadenken en dan zien je toch ook wel dat het aan de persoon ligt??? Nou ik denk eerder dat die vent gek is en de deur uitgezet moet worden en dat zij maar 's wat meer voor zichzelf moet opkomen. Helemaal uit marokko gehaald en nog gedraagt ie zich als een idioot. Als die documenten nog niet helemaal in orde zijn zou ik het nu meteen laten stopzetten. En anders zou ik toch echt maken dat ik wegkwam. Als jullie denken dat het zwarte magie is dan kunnen jullie wel naar een geneesheer gaan zoeken maar ondertussen zou ik er wel rekening mee houden dat haar in die tussentijd alles kan gebeuren.

fatima_1986
24-04-2006, 19:30
Hoi Allemaal, Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart. Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit. Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen. En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg. In afwachting op jullie reactie, verblijven wij. Groetjes Warda Salaam Aleikom Ik kan je zeggen dat ik weet Hoe moeilijk het is Maar je weet niet of het zwarte magie is en als dat ook is, dan moet je maar een ding in je hoofd houden: La Hawla Wa la Qoeatta Illah Billah!!.. ER is geen kracht noch macht dan allah.. Houdt je vast aan Allah en je zal er insha allah snel door heen komen. Het eerste wat je moet doen, als de papieren niet zijn afgerond Moet je hard tegen hard gaan: TErug naar marokko sturen.. Indien zijn papieren zijn afgerond Kan je altijd je situatie uitleggen wordt hij opgepakt en als het zo erg is dumpen ze hem graag voor je In marokko Je moet acties onderenemen Op Rechterlijke wijze En Insha Allah KOmen jullie eruit.. Succes laat me weten wat je gaat doen he??.. WA 3alekom salaam

Wardaatje25
25-04-2006, 12:45
Salaam oerailkom, Ten eerste wil ik je bedanken voor je reactie. Ik ben blij dat je de situatie kan inschatten, de reden dat we de conclusie trekken dat het zwarte magie is, komt dat de problemen na de zomervakantie zijn ontstaan, Toen kreeg ze haar eerste aanval (ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen) Ze slaat haar zelf, benauwdheid, en vooral bang dat hij haar gaat verlaten. Bij terugkomst, zijn de bedreigingen en mishandelingen begonnen, het meisje is zelf jurist en weet heel goed hoe het allemaal in elkaar zit. Ze kan voor anderen goede adviezen geven, alleen voor haar zelf ziet ze het niet. Ook mist ze een aantal kledingstukken, en dan ga je raar denken. Laat ik vooral voorop stellen dat ze hem niks aan wil doen met zwarte magie, maar ze wil er graag van af, en vooral wat hij haar heeft aangedaan. Omdat de tijd erg dringt, want hij heeft nog een jaar voordat hij een aanvraag wil indienen voor de nederlandse nationaliteit. En dan heeft hij wat wij denken dat hij wil!!. Ze is heel erg met haar geloof bezig, dat is haar enige houvast op het moment. Ze kan het niet aan haar ouders vertellen omdat ze beide echt heel ziek zijn, vandaar dat ze het voor zich houdt. Groetjes warda

AlIcE
29-04-2006, 21:50

Hoi, Ik denk dat je in zo'n situatie niet naief moet zijn. Zwarte magie is nu eenmaal een feit. Allah (swt) heeft dit ook bevestigd in de koran!! Wees eerlijk tegenover jezelf, en vraag je af of je wel met zo'n iemand door wilt gaan (of het nou wel S7our is of niet) Liefs en veel sterkte!!

Cenit
29-04-2006, 23:02
Zwarte magie moet je bestrijden met de Koran..........is het enige medicijn.

Cenit
29-04-2006, 23:04
Recitatie van de Koran welteverstaan......

bentoujda00
30-04-2006, 03:09
ik denk dat ze een imaan moet zoeken en aan hem advies moet vragen .....want ik heb gelezen dat een zeer gelovig iemand een spreuk zegt of iemand of iets regelt...je zou het kunnen proberen...ik hoop inchallah dat het helpt..inchallah veel koran lezen ayat el koersie, van soerat el baqara die kun je vinden in de 2de soera vers 255 ik wens je vriendin veel sbaar... www.al-islaam.com http://app.al-islaam.com/index.php/module/cyberimam/action/main/section/1/category/13

bentoujda00
30-04-2006, 03:28
Waarzeggerij en helderziendheid Betekenis van een Kaahin (waarzegger):iemand die de toekomst voorspelt door de hulp van djinns en shayaatien. Betekenis van een cArraaf (helderziende): iemand die beweert kennis te hebben over zaken die zich hebben voorgedaan. Zo beweert deze persoon, aan de hand van geheimzinnige wijzen, te weten wat bijvoorbeeld de plaats van een gestolen of vermiste voorwerp is. Het beweren kennis te hebben over het ongeziene Dit is Koefr, omdat dit de volgende uitspraak van Allah in de Koran loochent (interpretatie van de betekenis): “Zeg: ,,Niemand kent het ongeziene in de hemelen en op de aarde, behalve Allah.” (Soerat an-Naml: 65) Verschillende categorieën van degenen die uitspraken doen over het ongeziene Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v. de djinns → Deze persoon noemt men een Kaahin. Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v het trekken van lijnen op de grond → Deze persoon noemt men een Rammaal. Wie uitspraken doet over het ongeziene d.m.v. het raadplegen van de sterren → Deze persoon noemt men een Moenajjim. Wie uitspraken doet over gestolen of vermiste voorwerpen d.m.v geheimzinnige wijzen → Deze persoon noemt men een cArraaf. Het oordeel over degene die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoekt Het oordeel over degenen die waarzeggers, helderzienden en tovenaars bezoeken is onder te verdelen in twee categorieën: 1. Wie naar hen toe gaat en hen vraagt zonder in hen te geloven. Dit is haraam, behoort tot de grote zonden en het gebed van degene die dit doet wordt voor veertig dagen niet geaccepteerd. Het bewijs hiervoor is de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende gaat en hem om iets vraagt: het gebed wordt van hem voor veertig dagen niet geaccepteerd.” (Moeslim) Dit houdt in dat het gebed van deze persoon niet beloond wordt voor een periode van veertig dagen. Het gebed dient echter wel verricht te worden in deze periode. 2. Wie naar hen toe gaat, hen vraagt en in hen gelooft. Deze persoon gelooft niet in datgene wat geopenbaard is aan Mohammed (vrede zij met hem). Het bewijs hiervoor is de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Wie naar een helderziende of waarzegger gaat en vervolgens gelooft in datgene wat hij zegt: hij gelooft waarlijk niet in datgene wat aan Mohammed is geopenbaard.” (Ibn maadjah, Aboe Daawoe, at-Tirmidhi, an-Nasaa’i en al-Haakim) bron http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Waarzeggerijenhelderziendheid.htm

Bambina
30-04-2006, 15:21
Hoi Allemaal, Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart. Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit. Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen. En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg. In afwachting op jullie reactie, verblijven wij. Groetjes Warda Waarom gaan vrouwen er altijd van uit dat er 's7our' is gedaan met een persoon als het even niet goed gaat? Ik zal kort en krachtig zijn, alle stress komt van die man. Ze kan niet leven met die man, omdat het geestelijk te zwaar voor haar is, waardoor ze zichzelf 'beschadigt'. Ik denk dat er dus geen sprake is van 's7our'.