Bekijk originele versie : Wist u dat? melk
Melk
Melk neemt een bijzondere plaats in. In Nederland is het melk gebruik hoog “melk moet”en ook de zuivelproducten worden in ons land overvloedig gebruikt. Melk bevat veel eiwitten en de vraag is of melk wel zo gezond is.
Melk is voor ons lichaam moeilijk afbreekbaar, sommige bestanddelen zijn zelfs niet afbreekbaar.
Melk zou een goede calcium leverancier zijn, goed voor de botten, echter het calcium in melk kan door ons lichaam niet direct uit de melk worden opgenomen daar zijn weer andere mineralen voor nodig. Als de benodigde mineralen niet voldoende aanwezig zijn in het lichaam, dan bestaat er door het drinken van melk zelfs kans op botontkalking! Moleculair gezien krijg je door het calcium in melk zwakke botten omdat het phosfor onttrekt.
Melk bevat veel chemicaliën, antibiotica en schimmel. Men beweert dat er zoveel calcium in melk zit, dat is helemaal niet waar: sesamzaad 1160, kaas 560, thee 460, koolraap 250 boerenkool 249, melk 120 en bovendien zit in soja 2x zoveel kalk als in melk. In Japan eet men veel soja, daar hebben ze geen botontkalking.
melk: er is geen volwassen dier dat melk bij een ander dier drinkt of nodig heeft, behalve een jong dier dat moedermelk drinkt.
Melk geeft veel slijmvorming, het geeft een coating door slijmlaag, voorkomt dan dat voeding opgenomen wordt. Daarom is melk een goed middel indien iemand een vergiftiging heeft opgelopen.
Mensen met k.n.o, allergie en huidklachten hebben vaak door melk een verergering van klachten. zuivel wekt benauwdheid op.
bron:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/roelnuijt/wistudat.htm#Melk.
Nee wist ik niet, maar ik weet het nu wel..:)
Barak Allahoe fiek
najlae_tanger
24-04-2006, 00:15
ja dat wist ik al wel:D
drm zie je mij ook echt nooit melk drinken:banana:
vind et toch niet zo lekker
Brokensmile
24-04-2006, 00:32
wist k ook nie...k drink best vaak melk..djazakallahoe gairan bro...
Ik vind melk lekker en drink 1 a 2 bekers per dag. Ik had er wel van gehoord dat melk slecht is. Maar ja, wat is dan wel nog goed. Als je maar van alles niet teveel pakt dat lijkt me het beste.
Lactose klopt, mensen uit Afrika hebben een minder lactose gehalte dan Europeanen.
En het is huidontstekinggevoelig, pukkels ed.
Ik ben er ook mee gestopt.
De melk die vroeger was is niet hetzelfde wat je nu drinkt.
De profeet slws hield van melk en had een smeekbede ervoor. Melk is lekker en gezond, maar de melk die nu verkrijbaar is? met alle processen en antibiotica?
ikzelf drink geen melk meer. Natuurlijk is melk niet haram, maar ik merk bij mij dat ik als ik melk drink dan krijg ik last van dikke slijm in mijn neusholtes en krijg ik pijnlijke afgepelde huid bij de nagelriem. vreemd he? maar ik het het verschillende keren getest en het komt toch door melk. Misschien dat de melk van NL zo is?
karnemelk schijnt beter te zijn dan melk.
Mensen zijn beinvloed door de media dat calcium alleen via melk te verkrijgen is. Er zijn genoeg andere calciumbronnen zoals soja,sesam,brandnetel enz..
soja bevat midner calcium als melk, en het is ook toegevoegd, soja bevat van nature uit geen calcium:o :o dan zit je ook met'n proces
ik hou van melk, maar mag het niet teveel drinken, dan krijg i kuitslag en slijmen,maw een alergie:(
De melk die vroeger was is niet hetzelfde wat je nu drinkt.
De profeet slws hield van melk en had een smeekbede ervoor. Melk is lekker en gezond, maar de melk die nu verkrijbaar is? met alle processen en antibiotica?
ikzelf drink geen melk meer. Natuurlijk is melk niet haram, maar ik merk bij mij dat ik als ik melk drink dan krijg ik last van dikke slijm in mijn neusholtes en krijg ik pijnlijke afgepelde huid bij de nagelriem. vreemd he? maar ik het het verschillende keren getest en het komt toch door melk. Misschien dat de melk van NL zo is?
karnemelk schijnt beter te zijn dan melk.
Mensen zijn beinvloed door de media dat calcium alleen via melk te verkrijgen is. Er zijn genoeg andere calciumbronnen zoals soja,sesam,brandnetel enz..
Jeetje het is echt klopt wat je zegt, ik drink elke dag 2 glazen melk ( en die glazen zijn supergroot :maf2: )
Pijnlijke afgepelde huid bij de nagelriem en dikke slijm in neusholtes..walgelijk :maf2: maar dat kreeg ik dus ook :( en ik zat al te denken hoe komt dit, omdat ik het voorheen nooit had :maf2: maar ja, nu weet ik het dus dankzij jou :goedzo: thanxx..ik ga wat minder drinken nu :maf2:
Rihaam
SweetCheeks
24-04-2006, 15:22
Ik hou van melk. HEERLIJK. Maar heb nergens last van ofzo...
Vrrooeeeeemmmm.... Melk. De witte motor.
SAMIREETJE
24-04-2006, 15:36
ik drink per dag zo'n 4 glazen melk. gister rond de 6 :o
vind het super lekker, en heb nergens last van hamdoelilah. ene zegt slecht, en voor andere dingen is het weer gezond:nijn:
Meryem1981
24-04-2006, 16:33
Drink het alleen met mn wake up brinta en in mn koffie, lekker veeel, maar verder niet!
SweetCheeks
24-04-2006, 16:37
Drink het alleen met mn wake up brinta en in mn koffie, lekker veeel, maar verder niet!
Brinta? Ulg.
Brokensmile
24-04-2006, 17:09
Brinta? lekker:D
SweetCheeks
24-04-2006, 17:17
Brinta? lekker:D
Neeeee...:jammer:
XxNad0rGirlxX
24-04-2006, 17:54
Djazaak Allahoe Gheiran Aghie..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.