Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrienden zonder vriendschap...

Pagina's : [1] 2 3

Warzazate
30-05-2002, 22:47

In opperste zelfreflectie betitel ik mezelf soms blind voor de werkelijkheid en filter ik alle gebeurtenissen met betrekking tot mijn vrienden zodat alleen aankomt wat ik zelf wil. Mezelf alle realiteiten onthoudend om minder pijn te voelen als het pijn doet. Men zegt dat het merendeel van vriendschappen op wederzijds belang berusten maar zulke vriendschappen vervloek ik. Uiteindelijk zijn dat de enige vriendschappen die ik onderhoud. Heb niets anders als ik eerlijk moet zijn. Hoe meer mensen tegen je opkijken, hoe meer vriendschappen je hebt die op basis van belangen zijn geresulteerd. Inhoudsloze vriendschappen zonder enige vorm van emotie. Men is je vriend als men iets in je zien wat gebruikt kan worden. Dat is het... Waar is toch dat ouderwetse vrienden-voor-het-leven-gevoel gebleven, dat vriend-waar-ik-mee-opgroeide-gevoel? Dat heerst niet meer. Jammer genoeg niet meer. Soms ben ik met vrienden en kan ik me niet onttrekken aan de gedachte dat een enkele vriend puur is. Dat zijn vriendschap zonder voorwaarden uit het hart aan me wordt geschonken. Maar als ik vroeg of laat met negatieve feiten word geconfronteerd of ik ontdek bijvoorbeeld een vorm van jaloezie in zijn ogen dan vervalt deze gedachte als sneeuw voor de zon. Dan komt de klap met volle kracht recht op mijn hart aan. Heb me dus voorgenomen niet meer te rekenen op iemand op basis van vriendschap maar op basis van eigenbelang waarvan vriendschap slechts een element is. Niet vice versa. Als je iemand pas leert kennen dan is de interesse van die persoon slechts bestaanbaar zolang je zijn/haar nieuwschierigheid blijft voeden. Maar jaloezie heeft de eigenaardigheid interesse langzaam te doden. En tot mijn ergernis en vaak ook tot mijn verdriet moet ik vaststellen dat zeer weinig mensen geen jaloezie in hun harten hebben. Jaloezie die ik probeer te overwinnen door aardig te zijn, mijn karakter slechts bevestigend waardoor ik deze afgunst alleen maar aanwakker. Ik heb daarom ook nooit geloofd in ‘beste vriend’. Een lege kreet in mijn ogen waarvan geen enkele ondersteuning kan worden gevonden in de hedendaagse realiteit. Althans niet in mijn realiteit. Mijn beste vrienden zijn mijn vader en mijn moeder. Dat zijn nog altijd de enige twee die me uit de modder halen als ik er inzit, want van mijn vrienden moet ik het niet hebben. Die zouden niet vuil willen worden...

angeleyes
30-05-2002, 22:57
In jouw verhaal zit wel een kern van waarheid, maar aan de andere kant denk ik, als je echt geen echte vrienden hebt, dan ben jij waarschijnlijk ook nooit een echte vriend voor hun geweest. Ik persoonlijk heb veel kennissen en de echte vrienden die ik heb zijn op 1 hand te tellen. Maar voor die echte vrienden ben ik een echte vriendin. Dus als jij nou eerst zelf probeert om een een echte vriend te zijn voor je vrienden, dan zullen zij dat ook voor jou zijn.

Warzazate
01-06-2002, 21:46
Origineel gepost door angeleyes In jouw verhaal zit wel een kern van waarheid, maar aan de andere kant denk ik, als je echt geen echte vrienden hebt, dan ben jij waarschijnlijk ook nooit een echte vriend voor hun geweest. Ik persoonlijk heb veel kennissen en de echte vrienden die ik heb zijn op 1 hand te tellen. Maar voor die echte vrienden ben ik een echte vriendin. Dus als jij nou eerst zelf probeert om een een echte vriend te zijn voor je vrienden, dan zullen zij dat ook voor jou zijn. Niet alle mensen zijn hetzelfde OgenVanEenEngel. Ik heb mijn eigen belevingswereld met eigen gevoelens en eigen gedachten en hij de zijne en jij de jouwe...:). Niet iedereen lacht geluk toe in een aantal opzichten. Sommige mensen zijn de goorste klootzakken maar hebben heel veel vrienden. Andere mensen kunnen de liefst mogelijke schepsels op aarde zijn en zijn zo eenzaam als een kever onder een rotsblok. Vriendschap heb je in allerlei vormen en gradaties. De juiste vorm in combinatie met de juiste gradatie is moeilijk te vinden. Of beter gezegd: is moeilijk tegen te komen... Warzazate.

tafoektsoussia
01-06-2002, 22:50
je ziet pas wie je echte vrienden zijn als je zelf in problemen bent dan kom je achter de waarheid en ja de waarheid is soms wel heel erg hard maar ik ben blij dat mij echte echte vrienden (die op een hand te tellen zijn) er dan voor mij zijn. ik weet dat ik dan van geluk moet spreken want sommige mensen weten nieteens wat een echte vriend is. je moet zo'n vriendschap koesteren en heel goed proberen te onderhouden.

Warzazate
03-06-2002, 15:07

Origineel gepost door tafoektsoussia je ziet pas wie je echte vrienden zijn als je zelf in problemen bent dan kom je achter de waarheid en ja de waarheid is soms wel heel erg hard maar ik ben blij dat mij echte echte vrienden (die op een hand te tellen zijn) er dan voor mij zijn. ik weet dat ik dan van geluk moet spreken want sommige mensen weten nieteens wat een echte vriend is. je moet zo'n vriendschap koesteren en heel goed proberen te onderhouden. Je hebt compleet gelijk TS. Je leert je vrienden pas kennen op momenten waarop je flink in de penarie zit en een beroep op hen meer dan noodzakelijk is. Bij mij is een groot struikelblok jaloezie. En praktisch elk mens op enkele uitzonderingen na lijdt hieraan. Ik kan dat karaktertrekje ruiken en wil mijn gevoel en mijn tijd niet delen met iemand die van gezicht verrekt enkel en alleen omdat je iets bereikt hebt... Dan maar oppervlakkige vriendschappen. Warzazate heeft ermee leren leven...:). Warzazate.

missriffia03
03-06-2002, 15:39
he je foto is een beetje vaag hoezo dat

Warzazate
03-06-2002, 15:47
Origineel gepost door missriffia03 he je foto is een beetje vaag hoezo dat Omdat ik, morgen als ik de trein richting school pak, geen hordes gillende meisjes op me af wil...;).

Camilla27
03-06-2002, 15:48
He maar je kunt wel zien dat hij zoenenlippen heeft :D :zwaai:

Warzazate
03-06-2002, 15:55
Origineel gepost door camilla27 He maar je kunt wel zien dat hij zoenenlippen heeft :D :zwaai: Hmmm.. Zoenlippen. Zacht en vol...:).

Camilla27
03-06-2002, 15:57
Origineel gepost door Warzazate Dat krijgt Warzazate vaak te horen...Zoenlippen. Zacht en vol...:). ach het heeft alleen voordelen geen na:hihi:

Warzazate
03-06-2002, 16:01
Origineel gepost door camilla27 ach het heeft alleen voordelen geen na:hihi: Dat zei Valerie ook afgelopen zaterdagnacht... Of heette ze nou Evelien?

Camilla27
03-06-2002, 16:08
Origineel gepost door Warzazate Dat zei Valerie ook afgelopen zaterdagnacht... Of heette ze nou Evelien? misschien was het een Fatima........denk ff goed terug :D

Warzazate
03-06-2002, 16:16
Origineel gepost door camilla27 misschien was het een Fatima........denk ff goed terug :D Geen Fatima...:) Sinds ik de onderwereldbroers (coffeeshopeigenaars) van Soukaina op me heb afgekregen (zie 'Mijn eerste raiparty') waardoor onze afspraakjes slechts van stiekeme aard moesten zijn heb ik Maroc meisjes afgezworen. Ik ken daarentegen wel een Fatima die Portugese is...:). Warzazate.

tafoektsoussia
03-06-2002, 19:21
Origineel gepost door Warzazate Je hebt compleet gelijk TS. Je leert je vrienden pas kennen op momenten waarop je flink in de penarie zit en een beroep op hen meer dan noodzakelijk is. Bij mij is een groot struikelblok jaloezie. En praktisch elk mens op enkele uitzonderingen na lijdt hieraan. Ik kan dat karaktertrekje ruiken en wil mijn gevoel en mijn tijd niet delen met iemand die van gezicht verrekt enkel en alleen omdat je iets bereikt hebt... Dan maar oppervlakkige vriendschappen. Warzazate heeft ermee leren leven...:). Warzazate. je kunt ook echte vriendschappen beginnen en die goed onderhouden en de oppervlakkige opervlakkig laten blijven ik denk dat het ook aan de manier hoe jij met vriendschappen omgaat ligt maar het heeft ook mede te maken welke vrienden je uitzoekt bij deze wil ik jou zeggen wees nauwkeurig met het uitzoeken van je vrienden. en dan kom je erwel veel succes iedereen verdient het om echte echte goede vrienden te hebben zonder jaloezie haat en nijd beslama tafoektsoussia :zwaai:

tafoektsoussia
03-06-2002, 19:26

Origineel gepost door Warzazate Dat zei Valerie ook afgelopen zaterdagnacht... Of heette ze nou Evelien? ooo dus zo veel waarde hecht jij je aan vriendschap en volgens mij heb je ook een tekort respect voor meisjes . of werkt je korte en lange termijn geheugen niet goed meer? :confused:

Pagina's : [1] 2 3