Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hilversumse omroep!!!

mrs_jamila
30-05-2002, 15:29

Salaam.... Soussiasaida en ik presenteren ook een radioprogamma...een Marokkaanse. Jammer genoeg is het nog alleen in Het Gooi te beluisteren.op de radio..Dus Hilversum , Baarn, Huizen, Blaricum etc etc.. en buiten het gooi..alleen op het internet.... Waar hebben we het dan over?? Wij willen er een discussieprogamma van maken..met onderwerpen waar wij marokkaanse jongeren ons mee bezig houden... Wij draaien ook allerlei soorten marokkaans muziek..zoals Chaabi, Berbers, Rai, Reggea en soussiamuziek!! Afgelopen week hebben wij 2 stellingen gegeven... Dit waren : Vrouwen hebben 1 recht dat is het aanrecht.... Relaties voor het huwelijk wat vinden jullie daarvan?? Wij hebben hier een emailadres voor waar je op deze stellingen kunt reageren.. Dat is el_dounia@hotmail.com[ Het is te beluisteren op 106.2 FM....en voor de mensen buiten het gooi..ook op het internet te beluisteren..hoor ik net!! Het zou leuk zijn als jullie hier volgende week zondag om 21:00 naar willen luisteren..en een mailtje voor zondag willen sturen naar onze emailadres...zodat wij hier zondag over kunnen discussieren !!!!! Als jullie zelf ook onderwerpen hebben die jullie graag op de radio willen horen kunnen jullie ook mailen.... Nogmaals... Onze progamma is elke zondag te beluisteren tussen 21:00 en 22:00 op radio 106.2 FM Alvast bedankt..... Groetjes Jamila

soussiasaida
30-05-2002, 15:38
Nou ik ben het eens met de stelling, vrouwen horen achter de aanrecht!! hahaha nee maar is wel grappig he je stem terug horen op de radio.

mrs_jamila
31-05-2002, 13:03
Hee mensen ....wilt er niemand reageren...flauw hoor!!! Ik hoop dat er nog reactie komen...!!!!!

mrs_jamila
31-05-2002, 15:54
Dit is echt de laaste keer dat ik deze topic naar boven haal...!! Reageer..en anders heb je pech gehad...

Pebbles
31-05-2002, 17:53

ok, ok, jeetje rustig mrs jamila, nou vooruit hier een reactie. Vrouwen&aanrecht: wees blij dat je tenminste 1 recht hebt, hiermee heb je dus meteen je teratoruim wat je kunt afbakenen, dit is een manneneigenschap, hiermee bereik je dus meteen 2 vliegen in 1 klap; je pakt een manneneigenschap af en jou teratoruim is van jou, dus hem schop je eruit. Wat was stelling 2, ff kijken...............oh ja: relaties voor het huwelijk: WHO CARES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tetouani79
31-05-2002, 17:53
ik vind het een leuke actie van jullie om bepaalde problemen die we hier tegen komen ter discusie te stellen. het is namelijk wel zo dat veel nderlanders denken dat wij achterlijk zijn, pim heeft niet voor niks gezegd dat de islaam een echterlijk cultuur is. niet dat ik het eens ben met hem, nee helemaal niet. die man heeft gepraat zonder dingen te weten over de islaam, maar hij ziet hoe sommige van ons hier leven en daar vanuit trok hij zijn conclusie. maar ik dwaal een beitje van de topic, dat vrouwen geen recht hebben, nee daar ben ik het niet mee eens. islamitische vrouwen hebben meer rechten dan een man, dat is gewoon zo, maar wat hebben wij van gemaakt, een vrouw mag niks, een vrouw hoort alleen thuis te zitten en mag niks. sorry hoor maar mijn vrouw zal niet zo behandetd worden. een vrouw heeft een man nodig om haar te sturen, dat staat in de islamitische boeken, maar hij moet geen baas gaan spelen, een vrouw heeft plichten naar haar man toe, maar een man heeft ook plichten naar zijn vrouw. het is geven en nemen. als een vrouw bijv. een dag geen zin heeft heeft om voor haar man te koken, dan kan hij niet zeggen van waarom heb je niet gekookt. zij is niet verplicht om dat te doen, ze hoort het te doen, maar uit respect voor haar man, omdat hij dan de hele dag aan het werk is en thuis komt om te rusten. dit is maar een voorbeeld van de honderden. moehim wat ik wil zeggen is dat een vrouw veel rechten heeft. en wij als mannen horen dat te respecteren. de engel sprak :engel: :engel:

tetouani79
31-05-2002, 18:01
ik vind het persoonlijk wel belangrijk als je voor het huwelijk een relatie hebt. in die periode dat je stikem je geliefde ontmoet, dan kan je die genne leren kennen. ja je leert een persoon kennen als je samen met die genne woon dat klopt, maar hebt wel een indruk hoe hij of zij is. je weet waar hij/zij van houde, eten, kleur, smaak en dat soort dingen. je kent dan je partener, het is ggen vreemde voor je. je bent ook lossen in het omgang. het is gewoon heel belangrijk voor mij oom mij pertener te leren kenne voor het huwlijk. de engel en zijn gedachte :engel: :engel:

Pebbles
31-05-2002, 18:04
((een vrouw heeft een man nodig om haar te sturen)) HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA, ik wist niet wat ik las, whallah je bent echt grappig!!!!!! HAHAHAAAAAAAAAAAA....... Je bedoelingen zijn vast wel goed bedoelt hoor, maar "een man nodig om een vrouw te sturen"??????????????? Hahahaaaaaaaaaa Thanks, but no thanks!!!!!!!!!!!!!!

mrs_jamila
31-05-2002, 19:52
Tetouni...bedankt voor je reactie...maar zou je willen mailen naar het emailadres...el_dounia@hotmail.com

mrs_jamila
31-05-2002, 20:11
Heb maar 5 reacties binnen van deze forum!!!! Wat zijn jullie toch weer behulpzaam!!! :(