Bekijk originele versie : Waarom een vriend?
Samen hand in hand lopend op het strand genietend van de zonsondergang.Mijn geluk kan niet op ik ben de gelukkigste meisje op deze wereld.Hij kijkt me aan en ik zie aan zijn mooie bruine ogen dat ie me wat willen vertellen.Hij hapert effen en zegt fluisterend dat ie van me houd.
Ik krijg er tranen van en zeg ik ook van jou.Ik werp een blik op mijn horloge en zie dat het te laat word haastig neem ik afscheid van hem. Ik zal je missen zijn me laatste woorden. Ik stap te tram in en hop dat mijn moeder niet boos op mij wordt omdat ik wat aan de laten kant ben.Vlug doe ik een gebedje en vraag Allah swt mij te helpen en een ruzie te voorkomen……………..
Hoeveel van ons kunnen dit zich voorstellen hebben het al meegemaakt of zullen het meemaken.(mag Allah swt ons daar voor behoeden)
Waarom kunne we niet in zien dat dit niet zo hoort?
Dat dit alleen problemen met zich brengt. Een relatie met een jongen hebben we er nooit bij stil gestaan waarom Allah stw het ons heeft verboden?
Heeft hij swt dat gezegd omdat hij niet van ons houd? Of omdat hij ons geen geluk wil wensen?
Als we er de tijd voor nemen en er over gaan nadenken zien we in dat Allah swt ons juist het verbiedt om ons veel verdriet te besparen..
Van hoeveel meisjes zijn de harten niet gebroken, hebben liefdesverdriet en wat kan lijden tot gezondheidsproblemen(niet kunne eten en drinken en niet wil verder leven omdat hij jou heeft verlaten)
Laten we dan effen realistisch zijn, hoeveel relaties eindigen in trouwen? 1 % maar, als we dit weten hoe kunnen we dan nog gaan denken om een vriend te nemen of het behouden van een vriend als we die hebben.
En onthoud dit want er zijn maar weinig meisjes die trouwen met hun vriend. En zou het niet gemeen zijn tegen over jezelf en je toekomstige echtgenoot om een vriend te hebben gehad. Je bent met jou man maar je denkt of houdt van iemand anders die je niet hebt kunnen krijgen. Daarom is het beter dat eerst iemand van jou is voordat je van hem gaat houden dan heb je zekerheid. Als het alleen jou vriend is (en niemand weet van je relatie af)en je gaat van hem houden kan dat leiden tot veel verdriet als het uit gaat.
Dit betekent niet dat Islam liefde ontkent of onderdrukt het is juist het omgekeerd kliefde is toegestaan binnen de islam. Het is maar wat je er mee doet laten we een voorbeeld nemen.Je hebt heel erg veel dorst, wat je gaat drinken om je dorst te lessen is aan jou. Met verboden of geboden drinken. Of je drinkt water of je drinkt alcohol.Beide zijn drinken maar voor de een wordt je gestraft en voor de ander niet. Dat is precies ook met de liefde jij ben de gene die de liefde laat groeien jij geef een seintje aan je hart dat je van iemand gaat houden.Het is aan jou of je een vriend hebt of niet of je trouwt en alles halal doet of je stiekem een vriend neemt en met alle probleem die er bij komen kijken.Al die leugens al die smoesjes en jou hart dat nooit in rust kan leven omdat hij zich schuldig voelt tegen over Allah swt.
Voordelen
*liefde
*aandacht
*iemand om alles mee te delen
Nadelen
*Je begaat een zonde
*liegen tegen over familie
*geen zekerheid voor de toekomst
* Aanbidden van Allah swt gaat achteruit
* het niet kunnen bidden op tijd
Na het lezen van de voordelen en de nadelen moet ieder van ons zich afvragen of het wel de moeite waard is om een vriend te hebben of te nemen.
En als je ooit wordt gevraagd voor een haram relaties. Stel je die jongeman de volgende vraag.Of hij een zusje heeft.Zo ja hoe zou hij het vinden Als zijn zusje voor een relatie werd gevraag. Hou zou hij het vinden als zijn zusje een vriend had.Hij zou het afkeuren.
Dan antwoord je dat jij ook iemand zusje, dochter en nichtje bent..
Aan de andere kant, hoort liefdesverdiet, hoe moeilijk ook, niet gewoon bij het leven? Leer je niet door vallen en opstaan?
Ik denk van wel, gelukkig heeft mijn familie (en ja ook mijn oudere broer) me hierin heel vrij gelaten. Ik heb inmiddels al jaren dezelfde vriend en door eerdere relaties weet ik heel goed wat ik wel en niet wil. Daardoor WEET ik wat ik nu heb en dat ik dat niet meer kwijtwil. Toch ook heel wat waard?
MissOogappeltje,
doe geen moeite. Niemand luistert. Het hebben van een vriendje of vriendinnetje is tegenwoordig doodnormaal. Bespaar jezelf frustratie en irritatie. Ik ben het helemaal met je eens. Het is verboden, maar wie neemt dat verbod nou nog serieus. Het is hun zaak. Laat ze maar lekker genieten van die zogenaamde liefde. Het is gekmakerij. Jongeren verdoen hun tijd aan die onzin. Laat ze elkaar maar gebruiken. Ze denken dat God slaapt. God onthoudt alles. Ze moeten er niet van op kijken als God ze aanspreekt op dat zondige gedoe van ze. Wij zijn echt ver van huis. Jij krijgt het nog voor elkaar om voordelen op te noemen. Maar meisje, die zijn er in werkelijkheid niet eens. Je zegt zelf, dat slechts 1% trouwt met het vriendje/vriendinnetje. Er kleven alleen nadelen aan. Vooral voor meisjes is het extra nadelig. Dat zie je ook overal. Ontmaagde meisjes die geen man meer kunnen krijgen, meisjes die abortus moeten plegen, zelfmoordneigingen, depressies (door liefdesverdriet (verdriet om zogenaamde liefde)). Allemaal het gevolg van dat vriendjes-gedoe. Die onzin van "ik weet waar ik mee bezig ben"is helemaal mooi. Fout is fout, klaar is Kees. Maar je ziet het ook, het gaat helemaal fout met de Marokkaanse jongeren. We zijn hypocriet, maar durven dat niet in te zien. We liegen en bedriegen, gebruiken elkaar, besodemieteren God (alsof die zehma te bedonderen valt,maar oke) en doen nog dua's ook. Ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is om geen vriendje of vriendinnetje te nemen. Wil je liefde en sex, ga lekker trouwen. Bega je ook geen zondes. Wil je niet trouwen, houd je dan in, maar ga geen stomme dingen doen. Ach, ik heb hier tege dovemansoren. Maar God straft, verboden zijn er niet zomaar.
Qamar
Missoogappeltje, je bent een schta, en qamar ook, alleen qamar moet wat wijzigen.
je moet ze hun gang niet laten gaan, spreek ze aan.(jammer dat het weinig zin heeft)
maar ik heb alhamdoullilah nooit een vriendin gehad
groetjes
Heel goed van je dat je nooit een vriendin hebt gehad. Ga zo door.
Je hebt gelijk dat je mensen moet aanspreken op hun foute gedrag maar als je dat doet krijg je de wind van voren. Je wilt het graag, als mensen zouden luisteren, maar dat gebeurt gewoon niet.
eruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuggggggg
Het is goed van je dat je moeite doet, maar het haalt weinig uit. Het is zelfs onze plicht om onze broeders en zusters te waarschuwen. Ik ben eigenlijk de hoop aan het opgeven. Ik weet niet meer wat ik moet denken en wat niet. Lahihina oe safi. We hebben echt Gods hulp nodig.
Atlas_Gebergte
21-05-2003, 15:27
Salaam zuster heel goed van je, maar ook al zeg je tig keer hier dat een relatie haram is en dat je daardoor ook problemen gaat krijgen enzo, dan krijg je alleen verwijten naar hoofd gegooid ze reageren hier heel fel op en dan zeggen ze als excuses van, ja ik wil me man wel goed leren kennen voordat ik ga trouwen? maar ze vergeten wel dat zulke jongens 9 van de 10 keer niet me ze willen trouwen??????????? en de meiden van 14 a 15 jaar zie je tegenwoordig al een vriendje hebben dan denk ik denk je nou echt dat hij met je gaat trouwen? hij is zo jong hij weet volgens mij niet eens wat trouwen is??????? word eens wakker meiden en stop met zondigen, treed de pad van Allah en vertrouw op hem dan komt het goed.
Wa Sallaam Alikoum
Boodschap komt inderdaad niet helemaal over maar ja het is ook niet mijn taak deze mensen mijn mening op te dringen. Dit in grote tegenstelling tot vele anderen die deelnemen aan dit forum.....
Nou nou nou wat veel beschuldigende en terechtstellende vingers, allemaal mensen die denken de wijsheid zelf in pacht te hebben.
Laat me niet lachen
hoewel, ik moet hier eerder om huilen....
Origineel gepost door MissOogappeltje
Samen hand in hand lopend op het strand genietend van de zonsondergang.Mijn geluk kan niet op ik ben de gelukkigste meisje op deze wereld.Hij kijkt me aan en ik zie aan zijn mooie bruine ogen dat ie me wat willen vertellen.Hij hapert effen en zegt fluisterend dat ie van me houd.
Ik krijg er tranen van en zeg ik ook van jou.Ik werp een blik op mijn horloge en zie dat het te laat word haastig neem ik afscheid van hem. Ik zal je missen zijn me laatste woorden. Ik stap te tram in en hop dat mijn moeder niet boos op mij wordt omdat ik wat aan de laten kant ben.Vlug doe ik een gebedje en vraag Allah swt mij te helpen en een ruzie te voorkomen……………..
Hoeveel van ons kunnen dit zich voorstellen hebben het al meegemaakt of zullen het meemaken.(mag Allah swt ons daar voor behoeden)
Waarom kunne we niet in zien dat dit niet zo hoort?
Dat dit alleen problemen met zich brengt. Een relatie met een jongen hebben we er nooit bij stil gestaan waarom Allah stw het ons heeft verboden?
Heeft hij swt dat gezegd omdat hij niet van ons houd? Of omdat hij ons geen geluk wil wensen?
Als we er de tijd voor nemen en er over gaan nadenken zien we in dat Allah swt ons juist het verbiedt om ons veel verdriet te besparen..
Van hoeveel meisjes zijn de harten niet gebroken, hebben liefdesverdriet en wat kan lijden tot gezondheidsproblemen(niet kunne eten en drinken en niet wil verder leven omdat hij jou heeft verlaten)
Laten we dan effen realistisch zijn, hoeveel relaties eindigen in trouwen? 1 % maar, als we dit weten hoe kunnen we dan nog gaan denken om een vriend te nemen of het behouden van een vriend als we die hebben.
En onthoud dit want er zijn maar weinig meisjes die trouwen met hun vriend. En zou het niet gemeen zijn tegen over jezelf en je toekomstige echtgenoot om een vriend te hebben gehad. Je bent met jou man maar je denkt of houdt van iemand anders die je niet hebt kunnen krijgen. Daarom is het beter dat eerst iemand van jou is voordat je van hem gaat houden dan heb je zekerheid. Als het alleen jou vriend is (en niemand weet van je relatie af)en je gaat van hem houden kan dat leiden tot veel verdriet als het uit gaat.
Dit betekent niet dat Islam liefde ontkent of onderdrukt het is juist het omgekeerd kliefde is toegestaan binnen de islam. Het is maar wat je er mee doet laten we een voorbeeld nemen.Je hebt heel erg veel dorst, wat je gaat drinken om je dorst te lessen is aan jou. Met verboden of geboden drinken. Of je drinkt water of je drinkt alcohol.Beide zijn drinken maar voor de een wordt je gestraft en voor de ander niet. Dat is precies ook met de liefde jij ben de gene die de liefde laat groeien jij geef een seintje aan je hart dat je van iemand gaat houden.Het is aan jou of je een vriend hebt of niet of je trouwt en alles halal doet of je stiekem een vriend neemt en met alle probleem die er bij komen kijken.Al die leugens al die smoesjes en jou hart dat nooit in rust kan leven omdat hij zich schuldig voelt tegen over Allah swt.
Voordelen
*liefde
*aandacht
*iemand om alles mee te delen
Nadelen
*Je begaat een zonde
*liegen tegen over familie
*geen zekerheid voor de toekomst
* Aanbidden van Allah swt gaat achteruit
* het niet kunnen bidden op tijd
Na het lezen van de voordelen en de nadelen moet ieder van ons zich afvragen of het wel de moeite waard is om een vriend te hebben of te nemen.
En als je ooit wordt gevraagd voor een haram relaties. Stel je die jongeman de volgende vraag.Of hij een zusje heeft.Zo ja hoe zou hij het vinden Als zijn zusje voor een relatie werd gevraag. Hou zou hij het vinden als zijn zusje een vriend had.Hij zou het afkeuren.
Dan antwoord je dat jij ook iemand zusje, dochter en nichtje bent.
hey meid,
dit is het nuttigste topic die ik hier ooit heb gelezen!!!
Weet je wat mij soms steeds meer verbaast is dat jongens na 1 jaar zeggen tegen hun vriendin nee wil nog niet trouwen ben er niet klaar voor .... nee ik wil nog mijn school afmaken .... nee ik wil eerst goede werk vinden ... nee wil eerst een huis hebben ....
Nu is mijn vraag waarom begin je dan een relatie als je er niet klaar voor bent de meiden willen zekerheid en nog iets voor de dames ik vind als meneertje je na 6 maanden of 1 jaar nog niet gekomen is aan huis dan moet je hem dumpen.
Een echte man die komt direkt aan huis en als hij echt van je houd dan is dat voor hem geen enkele probleem om aan huis te komen.
En geen smoesjes verzinnen nee wil nog niet ik ben er niet klaar voor .. begint dan ook geen relatie punt uit :zwaai:
Hannan_90
21-05-2003, 16:38
Origineel gepost door MissOogappeltje
Zoals je het hier schrijft is het precies dat alleen meisjes niet mogen verkeren .
Het geldt voor beiden zowel jongens als meisjes.
Maar ik weet wel dat je het anders bedoelde maar zo gebeuren de misverstanden.
ps voor de rest heb je groot gelijk :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.