Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aan alle niet moslims op dit forum

Pagina's : [1] 2 3

Danae
21-05-2003, 12:56

(op enkele uitzonderingen na!) Goedendag, ik merk dat jullie zo bevooroordeeld zijn over de Islaam, en dat vind ik jammer. Als jullie zelf geen kennis opdoen, en je jezelf alleen maar eenzijdige informatie (media en van horen zeggen) (of met een zelf bedachte interpretatie uit de Koran)verschaffen kom dan niet hier praten. Die discussies van jullie gaan eeuwig door, en wat willen jullie er nu eigenlijk mee bereiken? Sommigen van jullie zijn zo vaak hier, en wat ik me afvraag is, als je de Islam toch zo "bekrompen" vind wat bezielt je dan om zo vaak per dag/week hier in te loggen? Als iemand echt geintresseerd is en met oprechte vragen komt, dan kan dat altijd. Daar sta ik zeker open voor. Maar zolang jullie de Islam en zijn regels belachelijk maken, of de spot ermee drijven dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik ga vanaf nu alleen nog maar in op mensen die gewoon vragen hebben maar wel respect hebben voor de Islaam. Of op iemand die wel kennis heeft opgedaan en weet waar hij of zij over babbelt. Ik bedoel hiermee alleen de mensen, die sommige regels van de Islaam achterlijk lopen te maken, iemand die gewoon wat info wil opdoen of die een dialoog wil aangaan heb ik alle respect voor. Jullie persoonlijke gedachtengang reikt niet zover als die van God, God alleen weet wat goed voor ons is en wat niet. Als de regels echt zo "absurd" waren zoals sommigen van jullie willen doen geloven hier dan was de Islaam niet het snelst groeiende geloof van dit moment. Een goede discussie voeren prima! maar niet met diegene die mijn geloof ten grabbel gooit. Alle lof zij Allah de Heer de werelden, tot Hem behoren wij. en tot Hem zullen wij terugkeren! Samira

tinghir2001
21-05-2003, 13:26
De mensen die zich moslims noemen en bijvoorbeeld geweld of bom aanslagen goed keuren zoals die van casa blanca , dat zijn juist mensen die de Islam belachelijk maken. De Islam verbied je niet om kritisch te zijn over je godsdienst, god heeft je niet zomaar hersens gegeven en je mag best kritische kantekeningen zetten bij dingen die volgens sommige niet door de buggel kunnen volgens de Islam ,maar door andere weer wel !! naar mijn weten schuilt bij alles wat niet kan volgens de Islam een duidelijke reden ,die je zelf kan herleiden. of eenig ziens door iemand anders voor je begrijpelijk kan maken !! dit is een discusie site !! en discusie is goed en als iemand iets belachelijks roept ,is het logisch dat ie door iemand anders terug wordt geroepen. Het is wel zo dat de niet moslims hierzo ,wel soms een beetje te overtuigt zijn van hun wijsheid en af en toe druipt de arogantie ervan af, maar mij lijkt het meer een teken van kortzinnigheid dan van hun wijsheid.

Danae
21-05-2003, 13:35
Origineel gepost door tinghir2001 De mensen die zich moslims noemen en bijvoorbeeld geweld of bom aanslagen goed keuren zoals die van casa blanca , dat zijn juist mensen die de Islam belachelijk maken. De Islam verbied je niet om kritisch te zijn over je godsdienst, god heeft je niet zomaar hersens gegeven en je mag best kritische kantekeningen zetten bij dingen die volgens sommige niet door de buggel kunnen volgens de Islam ,maar door andere weer wel !! naar mijn weten schuilt bij alles wat niet kan volgens de Islam een duidelijke reden ,die je zelf kan herleiden. of eenig ziens door iemand anders voor je begrijpelijk kan maken !! dit is een discusie site !! en discusie is goed en als iemand iets belachelijks roept ,is het logisch dat ie door iemand anders terug wordt geroepen. Het is wel zo dat de niet moslims hierzo ,wel soms een beetje te overtuigt zijn van hun wijsheid en af en toe druipt de arogantie ervan af, maar mij lijkt het meer een teken van kortzinnigheid dan van hun wijsheid. Dat klopt wat je zegt, dat die mensen die die aanslagen hebben gepleegd, de Islaam belachelijk maken. Helemaal mee eens, maar daar gaat deze topic niet over. Ik heb het over vastgestelde zaken die belachelijk worden gemaakt. Tuurlijk mag je kritisch zijn daar is niks mis mee, maar dat is een heel verschil dan met regels van een geloof als achterlijk te bestempelen. Kijk als jij met die mensen in discussie wilt gaan prima! Ik vind het zelf zonde van miin tijd. en zeker als het als belachelijkheid wordt afgedaan. Ik weet dat dit een discussieforum is, en discussiëren is ook niet verkeerd, maar er zijn voor mij grenzen punt uit! Maak je de wetten van Allah belachelijk, dan heb ik niet meer genoeg respect voor iemand om nog met hem in discussie te gaan. Simpel zat!

Grietje
21-05-2003, 13:41
Islam is geen prettige religie. Er bestaan prettige moslims, maar een prettige islam is mij niet bekend.

Danae
21-05-2003, 13:43

Maar nogmaals als je mijn stukje goed gelezen hebt, gaat het om mensen die bevooroordeeld zijn en niet eens weten waar ze over praten en de wetten van Allah belachelijk lopen te maken. Niet voor de mensen die gewoon normaal een discussie aangaan.

Danae
21-05-2003, 13:46
Origineel gepost door Grietje Islam is geen prettige religie. Er bestaan prettige moslims, maar een prettige islam is mij niet bekend. Beste Grietje dit komt omdat je nog niet in aanraking bent gekomen met de echte Islaam. En omdat je bevooroordeeld bent. Zodat je ogen zijn gesloten voor de werkelijke Islaam. Hoe ben je bij je mening gekomen? Door de media? Door buurman Hassan met zijn irritante zoontjes? of heb je zelf de Koran gelezen? Ben benieuwd. Groet Samira

salouanadoria
21-05-2003, 13:46
Origineel gepost door Grietje Islam is geen prettige religie. Er bestaan prettige moslims, maar een prettige islam is mij niet bekend. Daar gaan we weer......Je weet ook niet wat je aan het zeggen bent!!! Bestudeer het eerst voor dat je wat begint te roepen.

Danae
21-05-2003, 13:50
Origineel gepost door Corrie Is het dan zo erg dat ik vraagtekens zet bij sommige dingen? Ik zet die vraagtekens niet om de islam belachelijk te maken, ik zet ze niet neer uit disrespect, ik wil begrijpen, ik wil leren, maar sommige dingen vind ik geen grond voor in de islam, dan vraag ik het aan moslims, die mij(zoals bij besnijdenis) geen antwoord kunnen of willen geven.... In dat geval moet ik mijn eigen mening vormen op basis van het weinige wat ik dan wel weet.... Ik ben nu eenmaal een kritisch mens, ik neem niets zomaar klakkeloos aan, dat ben ik ook op mijn eigen dingen.... Corrie jij behoordt bij de uitzonderingen, ik heb vele antwoorden van jou gelezen. Jij komt op mij over als een oprecht persoon, die gewoon wat info wil opdoen, en heel soms zit er wel een bevooroordeelde reactie bij, maar van jou kan ik het hebben. Omdat ik weet dat het niet jouw intentie is om de Islam achterlijk te lopen maken Groetjes Samira

Grietje
21-05-2003, 14:30
Altijd leuk dat mensen denken dat ik bevooroordeeld ben en informatie uit de 2e hand heb. Ik kan niet bevoordeeld zijn omdat ik in islamtisch gezin ben opgegroeid, de koran heb gelezen en veel mensen ken die een universitaire studie hebben gewijd aan de islam. Wat jij wilt, mevrouw, is dat we de excessen goed praten omdat die volgens jou niets te maken hebben met de islam of met een juiste interpretatie van de islam. Helaas zijn zij die in de naam van de islam veel verkeerds doen er ook heilig van overtuigd dat zij de juiste weg volgen. Ik heb het recht om die mensen en de bron waar zij uit putten te bekritiseren. ik respecteer mensen die troost en zingeving putten uit de islam , maar ik heb het minste respect voor mensen die dezelfde bron gebruiken om te haten en te vernietigen.

an3sdej
21-05-2003, 14:44
.......Beste Grietje dit komt omdat je nog niet in aanraking bent gekomen met de echte Islaam. ....... De echte islam, ........ die bestaat niet. De ayatolah's met hun shia beweren de echte islam te hebben, de taliban zeggen de echte islam te belijden en wreed uit te voeren, de saoedische vorsten zeggen de hoeders van de echte islam te zijn al feestend in Spanje, de Syrische Assad heeft met de Alevitische leer de juiste islam zegt hij, de Koranisten zeggen de juiste islam te hebben, de selefie (wahabistische) moslims zeggen de juiste islam te prediken etc. etc. En in alle islam landen is het een grote rotzooi en armoe, dus AL die moslims daar hebben nog niet de steun van Allah, anders waren de echte moslims al wat meer gezegend met goede ideeën en uitvoer van die ideeën. En zeg nu niet dat genoemde mensen/islamieten niet de goede islamieten zijn, want die zijn er niet. Geloven is mensenwerk, en dus gelovig leven ook. ER BESTAAT GEWOON GEEN ECHTE ISLAM!! WEL bestaat er een door mensen geformuleerd samneraapsel aan religieuse teksten, die samnegevoegd zijn in een boek, en ook nog overleveringen ook gebundeld, maar over dat laatste bestaan ook nog veel onenigheid, daar sommige Hadits door de ene wel, en de andere niet erkend worden.

K_Prone
21-05-2003, 15:53
Origineel gepost door an3sdej .......Beste Grietje dit komt omdat je nog niet in aanraking bent gekomen met de echte Islaam. ....... De echte islam, ........ die bestaat niet. De ayatolah's met hun shia beweren de echte islam te hebben, de taliban zeggen de echte islam te belijden en wreed uit te voeren, de saoedische vorsten zeggen de hoeders van de echte islam te zijn al feestend in Spanje, de Syrische Assad heeft met de Alevitische leer de juiste islam zegt hij, de Koranisten zeggen de juiste islam te hebben, de selefie (wahabistische) moslims zeggen de juiste islam te prediken etc. etc. En in alle islam landen is het een grote rotzooi en armoe, dus AL die moslims daar hebben nog niet de steun van Allah, anders waren de echte moslims al wat meer gezegend met goede ideeën en uitvoer van die ideeën. En zeg nu niet dat genoemde mensen/islamieten niet de goede islamieten zijn, want die zijn er niet. Geloven is mensenwerk, en dus gelovig leven ook. ER BESTAAT GEWOON GEEN ECHTE ISLAM!! WEL bestaat er een door mensen geformuleerd samneraapsel aan religieuse teksten, die samnegevoegd zijn in een boek, en ook nog overleveringen ook gebundeld, maar over dat laatste bestaan ook nog veel onenigheid, daar sommige Hadits door de ene wel, en de andere niet erkend worden. dit noem ik nou typisch kleine jongetjes gedrag, afkraken kan je wel maar als je met feiten en argumenten moet komen houd het heel snel op bij jou blijf vooral ontkennen wat je ontkennen wil, maar jij staat er om bekend dat alles wat niet in jouw straatje past gewoon teniet doet.

an3sdej
21-05-2003, 15:56
Misant, ga eens inhoudelijk op mijn stelling in dan? Of heb je geen antwoord?

K_Prone
21-05-2003, 15:58
Origineel gepost door an3sdej Misant, ga eens inhoudelijk op mijn stelling in dan? Of heb je geen antwoord? inhoudelijk, als jij inhoudelijke argumenten bronnen en feiten hebt anders heeft het geen nut. heb je op school ooit weleens oorzaak-gevolg gekregen volgens mij niet.

an3sdej
21-05-2003, 16:03
Volgens mij zijn mijn opmerkingen FEITELIJK!! Oorzaak feodale paternalistische hierarchische conservatieve religie, die alleen vasthoudt aan oude regels, verbonden aan diverse regionale culturen <----> gevolg, statische maatschappijvorming, weinig innovatief en onderzoekend denken, en star economisch klimaat, waardoor armoede ontstaat!!

haileselassie
21-05-2003, 16:06

En in alle islam landen is het een grote rotzooi en armoe, dus AL die moslims daar hebben nog niet de steun van Allah, anders waren de echte moslims al wat meer gezegend met goede ideeën en uitvoer van die ideeën. genoeg feiten, mazantasagin?

Pagina's : [1] 2 3