Bekijk originele versie : Bush sluit nucleaire aanval op Iran niet uit
Mister1979
18-04-2006, 18:59
Bush sluit nucleaire aanval op Iran niet uit
Uitgegeven op dinsdag 18 april 2006 om 17:34:06, bijgewerkt om 18:20:07
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum/AP) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag gezegd dat om te voorkomen dat Iran een atoombom ontwikkelt 'alle opties mogelijk zijn'. Hij maakte desgevraagd duidelijk dat dit ook geldt voor een nucleaire aanval. Bush voegde hieraan toe dat hij zal blijven proberen om met diplomatieke middelen de regering in Teheran ervan te overtuigen haar nucleaire ambities op te geven.
"Wij willen dit probleem diplomatiek oplossen en daar werken we hard aan", zei Bush op een persconferentie in de tuin van het Witte Huis. Bush merkte verder op dat de landen die het gevaar van een Iraanse atoombom onderkennen, gezamenlijk dienen op te treden. Hij noemde in dit verband Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.
In Moskou kwamen dinsdag diplomaten uit zes landen bijeen om zich te beraden op de eerstvolgende stap met betrekking tot het Iraanse nucleaire vraagstuk. De VS en Groot-Brittannië stellen zich op het standpunt dat Iran zich dient te houden aan de door de Veiligheidsraad gestelde tijdslimiet van 28 april, waarvoor het zijn programma voor uraniumverrijking dient te stoppen. Washington en Londen werken aan een resolutie om sancties aan die eis te verbinden. Rusland en China voelen hier echter vooralsnog weinig voor.
Bush kondigde aan dat hij de kwestie donderdag zal bespreken met de Chinese president Hu Jintao, die de VS de komende dagen bezoekt. Iran houdt vast aan zijn recht op vreedzaam gebruik van kernenergie.
[Copyright 2006, Novum]
a_tropos
18-04-2006, 19:01
kan hij niet eens een rijtoertje door dallas gaan maken, die bush? :moe:
in een convertible limousine, graag...
Mister1979
18-04-2006, 19:04
kan hij niet eens een rijtoertje door dallas gaan maken, die bush? :moe:
in een convertible limousine, graag...
Geef je lichaam voor de wereldvrede Tropos please ik smeek je. :D
a_tropos
18-04-2006, 19:06
Geef je lichaam voor de wereldvrede Tropos please ik smeek je. :D
doe ik al... aan één man dan wel, he. :D
'i make love, not war!' :hadj:
Mister1979
18-04-2006, 19:07
doe ik al... aan één man dan wel, he. :D
'i make love, not war!' :hadj:
Nee die man is onbelangrijk ik bedoel Bush. Please ga stage lopen bij Bush
El_Doerak
18-04-2006, 19:09
Uitgegeven op dinsdag 18 april 2006 om 17:34:06, bijgewerkt om 18:20:07
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum/AP) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag gezegd dat om te voorkomen dat Iran een atoombom ontwikkelt 'alle opties mogelijk zijn'. Hij maakte desgevraagd duidelijk dat dit ook geldt voor een nucleaire aanval. Bush voegde hieraan toe dat hij zal blijven proberen om met diplomatieke middelen de regering in Teheran ervan te overtuigen haar nucleaire ambities op te geven.
"Wij willen dit probleem diplomatiek oplossen en daar werken we hard aan", zei Bush op een persconferentie in de tuin van het Witte Huis. Bush merkte verder op dat de landen die het gevaar van een Iraanse atoombom onderkennen, gezamenlijk dienen op te treden. Hij noemde in dit verband Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.
In Moskou kwamen dinsdag diplomaten uit zes landen bijeen om zich te beraden op de eerstvolgende stap met betrekking tot het Iraanse nucleaire vraagstuk. De VS en Groot-Brittannië stellen zich op het standpunt dat Iran zich dient te houden aan de door de Veiligheidsraad gestelde tijdslimiet van 28 april, waarvoor het zijn programma voor uraniumverrijking dient te stoppen. Washington en Londen werken aan een resolutie om sancties aan die eis te verbinden. Rusland en China voelen hier echter vooralsnog weinig voor.
Bush kondigde aan dat hij de kwestie donderdag zal bespreken met de Chinese president Hu Jintao, die de VS de komende dagen bezoekt. Iran houdt vast aan zijn recht op vreedzaam gebruik van kernenergie.
[Copyright 2006, Novum]
Bush is een levensgevaarlijke eikel.De president van Iran ook trouwens.:hadj:
Mister1979
18-04-2006, 19:10
:goedzo:
a_tropos
18-04-2006, 19:10
Nee die man is onbelangrijk ik bedoel Bush. Please ga stage lopen bij Bush
zeg... je wenst me wél wat toe, he?
doe 't lekker zelluf!
'die man' is toevallig de belangrijkste man op aarde, mijnheer 79! :ego:
a_tropos
18-04-2006, 19:11
sums it up quite nicely, ja... met dat verschil, dat bush over iets meer kernwapens beschikt en dat de vs het enige land ooit is dat ze ook heeft ingezet...
jamie1981
18-04-2006, 19:12
Wel een gekozen president.......dus wiens schuld is het??????
El_Doerak
18-04-2006, 19:14
sums it up quite nicely, ja... met dat verschil, dat bush over iets meer kernwapens beschikt en dat de vs het enige land ooit is dat ze ook heeft ingezet...
Klopt..en Bush zal er niet voor terug deinzen om kernwapens in te zetten.
El_Doerak
18-04-2006, 19:15
Wel een gekozen president.......dus wiens schuld is het??????
Het volk van Iran.:hadj:
jamie1981
18-04-2006, 19:16
Het volk van Iran.:hadj:
Ik had het eigenlijk over bush.........:moe:
AbuHamza
18-04-2006, 19:19
Jammer dat Iran niet een raketje op het pentagon kan schieten...
Mister1979
18-04-2006, 19:20
Jammer dat Iran niet een raketje op het pentagon kan schieten...
Iran is bezig om gigantische katapult te bouwen, er is nog hoop
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.