Bekijk originele versie : Aboutaleb: geen bijstand met boerka
tangabay16
18-04-2006, 15:06
Aboutaleb: geen bijstand met boerka
Gepubliceerd: dinsdag 18 april 2006 @ 11:17
De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb wil de bijstand voor vrouwen die een boerka dragen, afschaffen. Volgens hem belemmert zo'n islamitisch gewaad vrouwen om aan het werk te komen, omdat vrijwel geen werkgever zo iemand in dienst wil nemen.
In de nieuwste editie van het feministische maandblad Opzij laat de wethouder weten het dragen van een boerka niet principieel af te wijzen: ''Maar je mag als overheid wel iets verwachten van burgers. Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering.'' Overigens is de mening van Aboutaleb niet 'nieuw' te noemen. Vorig jaar oktober stelde de gemeente Utrecht al dat boerka-dragers geen recht hebben op bijstand.
Aboutaleb laat zich ook uit over een recente uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling. De commissie stelde een moslima in het onderwijs, die mannen geen hand wil geven, in het gelijk. De PvdA'er zegt dat het nog maar de vraag is of zo iemand op haar plek is in het onderwijs: ''Zij moet zich in elk geval realiseren dat zij enorme obstakels voor zichzelf opwerpt met haar houding. Deze vrouw moet inzien dat zij zichzelf buitenspel zet en zich realiseren vaker het risico te lopen afgewezen te worden voor een baan.''
Bron : http://frontpage.fok.nl/nieuws/63984
ithermekchan_
18-04-2006, 15:10
En gelijk heeft ie ook....Waarom zou je zo iemand aan nemen?
Je weet niet eens wat er onder zit!!
Vrouwen die solliciteren met een burqa, moeten niet zeiken dat ze afgewezen worden! !!
tangabay16
18-04-2006, 15:11
Vrouwen die solliciteren met een burqa, moeten niet zeiken dat ze afgewezen worden! !!
Dat is waar
ithermekchan_
18-04-2006, 15:12
Dat is waar
Vrijheids van geloofsuiting..mag...maar een burqa vind ik wel erg overdreven he!!
Gewoon je hoofdoek...netjes op...boezems bedekt...haren bedekt, hals bedekt..is meer dan genoeg!!
waarom altijd overdrijven?:o
Islamiya_
18-04-2006, 15:20
Vrijheids van geloofsuiting..mag...maar een burqa vind ik wel erg overdreven he!!
Gewoon je hoofdoek...netjes op...boezems bedekt...haren bedekt, hals bedekt..is meer dan genoeg!!
Oke, ik kan eigenlijk wel begrijpen waarom een bedrijf een vrouw met een burqa niet aanneemt. Je ziet namelijk niks van haar gezicht dus is dat ook niet handig tijdens het werken. Maar ze zouden niet moeilijk kunnen doen als het gaat om callcenter baantjes ofzo, aangezien je toch alleen hoeft te bellen. Maar dan zit je natuurlijk weer met je collega's etc.
Overdrijven? Nee, eigenlijk niet. Die vrouwen kiezen ervoor om een burqa te dragen. Ik vind het eigenlijk juist knap dat zulke vrouwen toch de moed hebben om zo te gaan solliciteren! En tja, hoe ieder zijn hijaab draagt moet zij zelf weten. ;).
Snap niet waarom je het 'overdreven' vind..
Je kunt moeilijk in een Kaffier land je geloof helemaal goed praktiseren.
CasualMe
18-04-2006, 15:23
Je bent de enige die zeikt :kwaad:
Aboutaleb: met boerka geen bijstand
aplat
Onderwerp verwijderd door Barcelona
Reden: wie niet luisteren wil.....
En wie luisterde er dan niet ?
De enige die gedupeerd is ben ik.
Had die sukkel die niet wilde luisteren dan geblokkeerd of zo.:maf: :maf: :maf:
ithermekchan_
18-04-2006, 15:26
Oke, ik kan eigenlijk wel begrijpen waarom een bedrijf een vrouw met een burqa niet aanneemt. Je ziet namelijk niks van haar gezicht dus is dat ook niet handig tijdens het werken. Maar ze zouden niet moeilijk kunnen doen als het gaat om callcenter baantjes ofzo, aangezien je toch alleen hoeft te bellen. Maar dan zit je natuurlijk weer met je collega's etc.
Overdrijven? Nee, eigenlijk niet. Die vrouwen kiezen ervoor om een burqa te dragen. Ik vind het eigenlijk juist knap dat zulke vrouwen toch de moed hebben om zo te gaan solliciteren! En tja, hoe ieder zijn hijaab draagt moet zij zelf weten. ;).
Snap niet waarom je het 'overdreven' vind..
Je kunt moeilijk in een Kaffier land je geloof helemaal goed praktiseren.
Bul shit...Complete bulshit..
Als die vrouwen niet gezien willen worden...Blijven ze toch gewoon lekker thuis...
En bovendien...wat zegt de islam over een werkende vrouw....
En kom niet zeggen...."Ja en als een vrouw nou geen man heeft om te werken"
Tja...dan moet ze maar geloven in Allah..."want het is zijn wil...En hij zal er wel voor zorgen dat alles goed komt! " ( dat is wat de moslims altijd roepen)
Get lost!! :haha: :giechel:
En bovendien...Nederland is niet een land...waar je de islam tot op de puntjes kan volgen....never!!!
Islamiya_
18-04-2006, 15:33
Bul shit...Complete bulshit..
Als die vrouwen niet gezien willen worden...Blijven ze toch gewoon lekker thuis...
En bovendien...wat zegt de islam over een werkende vrouw....
En kom niet zeggen...."Ja en als een vrouw nou geen man heeft om te werken"
Tja...dan moet ze maar geloven in Allah..."want het is zijn wil...En hij zal er wel voor zorgen dat alles goed komt! " ( dat is wat de moslims altijd roepen)
Get lost!! :haha: :giechel:
En bovendien...Nederland is niet een land...waar je de islam tot op de puntjes kan volgen....never!!!
Ithermekchan (wat een naam, :hihi: ),
Leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat ik de bedrijven die vrouwen met burqa best begrijp. Anderzijds, hoe moeten die vrouwen deelnemen aan 't maatschappij waarin wij leven?
En lees mijn laatste zin nog eens, ;)
Je kunt moeilijk in een Kaffier land je geloof helemaal goed praktiseren
Precies ja! En da's precies wat jij hierboven zegt. Daarom ben ik van plan om in 5-10 jaar hier weg te gaan, Insha'Allah.
Met de wil van Allah Swt kom alles goed, daar twijfel ik geen moment aan.
ithermekchan_
18-04-2006, 15:35
Ithermekchan (wat een naam, :hihi: ),
Leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat ik de bedrijven die vrouwen met burqa best begrijp. Anderzijds, hoe moeten die vrouwen deelnemen aan 't maatschappij waarin wij leven?
En lees mijn laatste zin nog eens, ;)
Precies ja! En da's precies wat jij hierboven zegt. Daarom ben ik van plan om in 5-10 jaar hier weg te gaan, Insha'Allah.
Met de wil van Allah Swt kom alles goed, daar twijfel ik geen moment aan.
was te snel met lezen!!
Zijn we het iniedergeval over het laatste...eens met elkaar! :hihi:
Islamiya_
18-04-2006, 15:39
was te snel met lezen!!
Zijn we het iniedergeval over het laatste...eens met elkaar! :hihi:
Ithermekchan, niet te snel lezen meid :hihi:
ithermekchan_
18-04-2006, 15:39
Ithermekchan, niet te snel lezen meid :hihi:
Al mijn handelingen zijn snel! :stout:
CasualMe
18-04-2006, 15:40
Heeft nix te maken met OVERDRIJVEN a miss 'geniaal'. Ieder uit z'n geloof op z'n eigen manier. En als moslim zijnde mag je op zn minst begrijpen dat het alleen maar positief is als iemand een Niqaab draagt voor z'n geloof! Zulke mensen moet je bewonderen en niet afkraken, want je dwaalt nu wel errug af..? Het gaat om uitkering en burqa.. ook dát slaat nergens op, want aangezien er ook een integratiebeleid aan de gang is, moet er rekening gehouden worden met IEDEREEN! En tjah.. als je echt met een niqaab wil protesteren tegen wetten of regels die al bestonden van een land...jáh dan ben ik er tegen. Bovendien er zijn veel meiden met een niqaab die goed genoeg geintegreerd zijn goed Nl spreken en dus in staat zijn om te werken.. Net als gehandicapten, moet er genoeg passend werk zijn voor deze vrouwen.. In ieder geval in dit geval.. geldt dat niet! Want iedereen hoort volgens een wet van NL gerespecteerd én geaccepteert te worden, ongeacht..huidskleur, status, religie etc. Als het goed is moeten deze wetten nageleefd worden en SLAAT HET DUS WERKELIJK NERGENS OP DAT abou ETLIB met zulke nieuwe achterlijke regels komt.
Camalia17
18-04-2006, 15:40
Ik vind dat Aboutalab wel gelijk heeft.
Met een Burqa/Niqaab aan kom je gewoon niet aan werk, dat weten die dames die ze dragen dondersgoed. Wat is dan het nut van solliciteren??
Kijk van mij mogen ze zo'n ding dragen hoor als ze zich er beter door voelen, maar het is nou niet een reden waardoor je snel aan het werk zult komen.
De belastingbetaler betaald dus mee aan een uitkering van een bepaald soort mensen die nooit aan het werk gaat komen, dat is niet echt fair.
http://www.nu.nl/img.db/490135+s(120!x120!)
http://www.nu.nl/img.db/714801+s(234!x170!)
http://home.planet.nl/~deurz006/imageslog/werken.jpg
That's all
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.