Bekijk volle/desktop versie : ik bid maar...................



21-05-2003, 00:04
ik bid sinds kort maar het probleem is dat ik vaak om 00.00 pas ga bidden. dan doe ik alles in samen bidden. terwijl ik al om 7 uur savonds thuis ben.
dan ga ik internetten of tv kijken, of bellen. ik ga nou ook zo bidden.

whallah ik haat mezelf hierom

21-05-2003, 09:35


WAAROM BID JE DAN........

21-05-2003, 10:25
Houria...i.p.v. dat je magrehgirl gaat stimuleren om op tijd te bidden...kom je met zo'n opmerking. Magrebgirl...het is toch veel zwaarder om alles samen te bidden...dan dat je alles op tijd doet?? Je moet het gewoon echt willen en dan komt het wel goed insaAllah.

21-05-2003, 10:27
Het is gewoon zo....als je alles bewaart tot op het laatste moment heeft het helaas geen zin om te bidden......ik bid toch ook op tijd....tv en internetten zijn toch niet belangerijk......bidden heb je nog wat aan als je dood gaat.... zo is het leven amal112

21-05-2003, 10:30


Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

Oeghtie...je moet weten dat het zeer belangrijk is om op tijd te bidden....en het niet goed is om alles in 1 keer te bidden. Probeer op je werk of op school ook te bidden......vraag rond.....kijk of je misschien een klein lokaaltje ter beschikking krijgt......en probeer zo de gebeden op tijd te bidden.......en probeer jezelf aan te leren om zodra je thuis bent de overige gebeden op tijd te bidden...de salaat is zo belangrijk en we moeten het niet nalaten......het vergt misschien een kwartiertje per gebed...oeghtie wat is nou een kwartiertje........ Bid in de woonkamer als je thuis bent......is misschien handig.....(mits het een reine plaatst is) en leg gebedskleedjes op meerdere plaatsen in het huis...stel je bent beneden aan het internetten.....het is tijd voor de salaat....je kunt dan bidden....en gelijk weer verder.....

Ik hoop dat het je insha allah gaat lukken oeghtie

wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

23-05-2003, 22:40
he, jullie hebben allemaal gelijk.
ik voel me best schuldig, maar ik moet zeggen dat ik sinds deze topic me veel beter aan de tijdstippen hou.
Oeght_Fi_Islam wat je zegt over bidden op het werk gaat niet, ik kan me daar niet reinigen en daar werken 600 mensen, dus.....................
maar ik bid nu beter op tijd, gelukkig

28-05-2003, 13:18
selemhalikum broeders en zusters

bidt op tijd als je voorbeeld een zuster net zei:dan doe ik alles in samen bidden. terwijl ik al om 7 uur savonds thuis ben.

saitan speelt met je gedachten tv uit internet uit doen de pc dus

en ga bidden en allah helpt je ook

05-06-2003, 14:19
selem 3liekoem zuster!
het is heel belangrijk op tijd te bidden (zo als meerdere mensen al hadden gezegt) ik weet dat het verleidelijk is het gebed later te doen maar dat is de vervloekte sjaytaan! (moge Allah swt ons hiervoor behoeden..amien) weet je hoe hard hij jou uitlacht als je je gebed te laat verricht? je hebt er allen jezelf mee en je kwetst Allah swt ik had hier ook last van toen ik net begon met bidden maar je moet gewoon dicipline hebben en je zal zien dat je je zo veel beter voelt als je je gebed optijd verricht ( wat ook helpt voor het ochtend gebed (sobh) als je niet op tijd wakker kan worden en je het over slaat omdat je haast hebt of zo is elfjar bidden, het geeft echt een heel goed gevoel sobhanallah en als je naar school/werk gaat heb je dat gebed in ieder geval al verricht)

ik heb trouwens ook een verhaal met een moraal zo als ze dat noemen:
iemand geeft jou 24 goudstaven cadeau de volgende dag komt hij naar je toe en vraagt je er eentje terug, zou je hem geven? Allah swt geeft ons elke dag 24 uur waarom nemen we dan niet 1 uurtje de tijd om ons tot Hem te richten?
ik hoop dat je er wat aan hebt zuster Moge Allah swt ons voor het Kwade behoeden en onze fouten vergeven ..............amien

18-12-2007, 14:05

Citaat door houria22:
WAAROM BID JE DAN........


SoubhanAllah beter alles aan het eind van de dag bidden dan helemaal niet.