Bekijk originele versie : K Wil Niet!
Hai mensen...mijn verhaal
Onze buren in Marokko komen uit Spanje. Gezellige mensen zijn dat. Familie bestaat uit Mourad, khadiza,Samira,Noura en kleine faisel. Iedere avond is het weer lachen geblazen. Mijn broer,ik en mijn nichtje gaan dan samen met Mourad en zijn zussen gezellig wandelen. Onderweg liggen we vaak in een deuk om de grappen van mijn broer en Mourad. De twee kunnen het heel goed met elkaar vinden. Mijn nicht, zijn en zussen hadden het ook erg naar ons zin. Normaal gesproken zou ik niet in de avond weg mogen, maar nu was mijn broer en mourad er bij. En dat zijn twee kasten van een kerels. Mijn broer was gek op Samira. En zij ook op hem. Wat ik merkte op ons reis naar de stad...(we woonden ietsie verder van de stad), is dat mijn broer steeds langzamer ging lopen met Samira aan zijn zij. OOOh, dat zag er echt heel schattig uit!! Mijn nichtje en Khadiza raakten aan de praat. Mijn nichtje kon supergoed spaans en Khadiza vond dat helemaal te gek. Ik was zelf helemaal verzonken in mijn gedachten over het feit dat wanneer ik naar Tetouan zou gaan, ik mijn zomerliefde van vorig jaar weer zou zien. Mijn ouders zouden pas volgend week naar Tetouan gaan, en ik wou liever niet alleen met de bus gaan. (je weet marokko hoe gevaarlijk). Voor ik het wist kwam mourad naast me lopen. Ewa, ze hebben ons buitengesloten. Maar kennelijk ben jij met je gedachten in Hollanda?? Nee, hahah. Ik zat te denken dat ik mijn telefoon thuis ben vergeten! ooh, wil je bellen?? Hier heb je mijn telefoon! nee, ik zou gebeld worden..maar ja we zijn nu al bijna in de stad. Kom, ik loop wel ff mee terug naar huis als je wilt? Ehm...ik keek mijn broer aan. Ik moet mijn telefoon ff halen. OOh, eh vraag ff aan mourad of hij mee wilt lopen, want het is al laat! Ik keek mourad aan en hij glimlachte. Okee, yallah kom! Heey, waar gaan jullie heen vroeg mijn nichtje. Ik eh ik moet mijn telefoon ff halen, okee!! We zijn zoo terug. okee, enne wel snel, want we gaan in het park met z'n allen op de foto. Anders moet jij en Mourad alleen op de foto. O neee ya rabie, dat wil ik niet schreeuwde ik. keek mourad lachend aan. Ik plaag je maar hoor! hij keek me sip aan...Ewa baraka, ik meen het niet! hahaha, hij begon weer te lachen. Hij is heel mooi als hij lacht. Hij heeft ook hele mooie diepe ogen. Nou ik keerde dus om met mourad. Normaal praten we vanuit mijn balkon naar de zijne altijd metelkaar en wensen elkaar iedere nacht weltrusten, maar nu..ik had niets tegen hem te zeggen!
lamia_17
30-05-2002, 12:05
ja ik snap ht ook niet eerlijk gezegd
Wat snappen jullie niet.... de titel?? Ik ben namelijk nog niet klaar met het verhaal!!!
DieselGirly
30-05-2002, 12:11
ik vond het wel leukk om te lezen hoor, al was ik benieuwd hoe het
zo een beeetje afliep..
ciao
:ole:
DieselGirly
30-05-2002, 12:13
Nawal wanneer komt het vervolg, heb een vraagje maak
zoiets nou mee of zuig je het uit je duim?
anyway je vertelt leuk, je blijft lezen....haha
Nou we liepen samen dus terug naar huis. Hij vroeg me waarom ik zo stil was. Nee, er is niets hoor. Yekmaa, heb jij heimwee om terug te gaan naar Nederland? Nee, ben je gek ik zit hele jaar te wachten om hier naar Marokko te komen en nu moet ik heimwee hebben??neee, hahaha. Hij lachte ook en keek ineens serieus. Ik heb ook lang gewacht om naar Marokko te komen. Hij keek mij in mijn ogen...alleen ik wou zo graag komen om jou te kunnen zien. Wat? Ik geloofde mijn oren niet. Ik vond mourad een mooie,aardige jongen. Maar ik zag m altijd als een broer voor mij. Yallatief, wat overkomt mij nou! Mourad, ikke ik weet niet wat ik moet zeggen. Hij pakte mijn hand vast en zei me dat hij het al een lange tijd verborgen heeft gehouden. Vorig jaar, was ik al helemaal gek op je geworden. Nadat jij was gekomen naar het feestje van mijn nichtje vorig jaar, hadden we een goed gesprek samen en jou woorden hebben een heel jaar lang in mijn hoofd gespookt. Ik kon niet wachten tot ik je weer zou zien. Eh, mourad... de andere wachten op ons!!! Hij zei dat ik gelijk had en maar moest vergeten wat hij had gezegd. Goh, wat een opluchting! We liepen zwijgend naar huis en onderweg naar de stad, waren een paar jongens die gingen fluiten. Mourad keek ze pisnijdig aan. En ze waren meteen stil. Toen we aankwamen bij mijn broer, zijn zussen en mijn nichtje, waren ze onwijs melig allemaal. Mourad en ik gingen zwijgend aan het tafeltje zitten waar zij zaten. Wat is er?!?!? fluisterde mijn nichtje
Dat vertel ik je later wel. Wil je wat drinken a zussie djelie, zei mijn broer lachend. Die had het wel naar zijn zin met Samira. Ehh, nee ik hoef niets. En jij mourad?? Nee, ik hoef ook niets, dank je. Yaah, wat is er met jullie dan? Wil ik een beetje gul zijn en trakteren, willen jullie niet!
Samira lachte om hem. Mijn nichtje trok aan mijn arm, zidie we moeten naar het toilet. Wat? ik moet niet hoor. Nee...WIJ moeten naar het toilet. Ooooh, op die manier. Eh we zijn zo terug. Ik keek mourad vluchtig aan. Zijn ogen stonden erg bedroefd. Ooh dat deed pijn in mijn hart, want normaal is het altijd lachen geblazen met elkaar. In de wc vroeg mijn nichtje wat er was. Siham, je gelooft je oren niet, zei ik. Wat, wat? Yekmaa, heb je een lijk onderweg gevonden? Nee, siham dat niet. Ewa, hoe jullie net het cafeetje binnenkwamen! Ja, dat is het nou. Mourad vertelde me onderweg dat hij gek op me is!! EEh, is dat nieuws dan?? Heb je dan helemaal niets gemerkt? Hoe hij je de afgelopen dagen aanstaart?? Nee, woellah niet! Nee geen wonder, jij zit ook met je gedachten in tetouan met die Karim van vorig jaar.
DieselGirly
30-05-2002, 12:57
en toen?
ps denk maar na hoe het afloopt...
niet te lang
IS HET WAARGEBEURD OF NIET.
HET IS EEN WAARGEBEURD VERHAAL :eek: . HET IS WEL EEN PAAR JAAR GELEDEN...MAAR HET IS TOCH IETS WAT JE NIET VERGEET!
Maar ik krijg geen leuke reacties, duss ik weet niet of ik mijn verhaal wel verder moet schrijven... ik zit te twijfelen....
en nee fauzia over het eind van het verhaal hoef ik niet te twijfelen of te denken, omdat ik zelf part of the deal was!! Snap jet??
:zwaai:
DieselGirly
30-05-2002, 14:19
OH Nawal....ik vind het harstikke leuk om te lezen hoor....je weet toch wel hoe ze hier zo een beetje zijn.
als je het niet wil vertellen laat me het dan weten via prive bericht....want ik wil heel graag weten hoe het afliep...
cia
JE BENT VERPLICHT HET AF TE MAKEN...JE BENT NOU EENMAAL ERAAN BEGONNEN.NEWAL....JE GAAT ONS HIER NIET LEKKER ZITTEN MAKEN EN VERVOLGENS HET TOETJE NIET GEVEN..........................AFMAKEN DIE HANDEL...................WIJ EISEN EEN VERVOLG
K wist niet wat ik moest denken of zeggen. Kom we gaan. Yallah kom meisjes, t werd eens tijd, zei mijn broer. Kom we gaan naar dat park, waar je foto's kan maken, okee, zei Samira. OKee, zei iedereen in koor. Ik en mijn nichtje liepen naast Khadiza. Heey zei khadiza......broertje kom kom, k heb je gemist. En ze trok Mourad naar der toe. Hij zette moeizaam een lachje op. Ik was weer blij dat hij lachte. Toen we in dat park aankwamen gingen we eerst op het bankje zitten. De fotograaf had het druk met andere toeristen. Mijn broer ging een mop vertellen. Iedereen lachte. Behalve mourad. Mourad, wat is er? Vroeg zijn zus. Nix, ik denk dat ik maagkramp heb zei hij. OOh, gaat het mourad, vroeg ik. In een keer gilde mijn nicht: kom op de foto met z'n allen. Nee, ik blijf hier zei mourad. Ga maar op de foto zei hij tegen mij. Ik blijf wel ff met jou, zei ik. Hij lachte, nee ga nou maar, anders wordt de foto donker als je niet gaat. Dan ga jij ook op de foto, see je, je lacht weer, dus die kramp is vast over. Ik trok m mee. We gingen met z'n allen op de foto. Hij naast mij, met z'n arm om me heen. De fotograaf gaf de foto aan ons. Mourad nam hem aan. Hij keek mij aan en lachte....wow wat zie ik er mooi uit...maarre jij overtreft iedereen!! Mijn nichtje keek mij lachend aan. Kom, zei mijn broer we gaan. OKee, yallah zied. Heet sahbie, zei mijn broer tegen mourad. Heb jij nog een mop? Walloe a sahbie, lachte mourad. AAAh kom op, je kent r nog wel een paar. OKee, luister goed. Hij kreeg iedereen aan het lachen. Eenmaal thuis aangekomen, riep zijn tante mij. Je ouders zijn weg, naar kenissen. OOh k dan. Ewa dat wordt koken...als mijn moeder niets heeft gemaakt. Jaa zei mijn nichtje. beslamaaa, en tot morgen schreewden we nog naar elkaar! We gingen naar binnen. Ik mijn kaftan aan en mijn nichtje ook. In de keuken had mijn moeder nog een pannetje met kip voor ons overgelaten. Ik wou net gaan verwarmen, toen de bel ging. Mijn broer was naar zijn kamer, en mijn nichtje zat tv te kijken. Dus ging ik maar de deur openen. Het was Mourad. Wow, wat staat die kaftan je goed!! Dank je, zei ik. Komen jullie bij ons eten?? Aangezien jullie nog pas thuis zijn en vast moe zijn om eten te maken? We hoeven alleen op te warmen. Mijn tante heeft lekkere el hrira gemaakt...lekker dan die je in Spanje of Nederland zal proeven! Hahaha, dat klinkt heel overtuigend...maar is goed. We komen zoo!!
Ik snel mijn nichtje en mijn broer roepen. Toen gingen we naar de overkant. Hij deed de deur open..ook hij had zich anders gekleed. Marhaban, zei hij. en liet ons binnen. Zijn tante kwam de huiskamer binnen. Ewa zei ze, jullie wonen aan de overkant en toch zien we jullie niet vaak, is dat niet vreemd?? ze lachte. Het was inderdaad lekkere el hrira. Mourad kwam naast mij zitten. en mijn nicht zat aan de andere kant. Hij zei in mijn oor dat ik moest letten op mijn broer en zijn zus. ze waren elkaar diep in de ogen aan het aanstaren. Ik moest lachen. Oei die twee! A willie, in een keer stond mijn hart stil. Hij had zijn voet op de mijne gelegd. ik schoof mijn voet onder die van hem vandaan. Oei wat is het toch warm, zei mijn broer! Jaa, dat vond ik nou ook! ehh die hrira is ook zo heet. Toen we klaar waren, ging mijn broer naar huis en ik en mijn nicht bleven nog even, omdat Khadiza de nieuwset Cd van Asi el hlianie wou laten horen. Pff ik had het wel heel warm toen. Ik ging ff met zijn kleine zusje naar het balkon. Vanuit hier zie je mijn kamertje een beetje. Maar daar is dus waar ik iedere avnd lekker sta af te koelen. Binnen twee seconden voelde ik een hand op mijn rug. Ik draaide om :confused: het was mourad. Ewa zie je daar sta jij nou iederen avond af te koelen. Jullie zijn geen warmte gewend in Nederland...Ik wel grijnsde hij.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.