Bekijk originele versie : Ook Marokkaanse jongens hebben het moeilijk !!!!!
Jamalicious
20-05-2003, 12:02
Ik zie dit forum als een leuke manier om de interactie te bevorderen tussen Marokkanen in heel Nederland. Je kunt op een anonieme manier je mening verkondigen en dat leidt tot hevige discussies. Ik wil het volgende onderwerp aankaarten: het is iedereen wel opgevallen dat Marokkaanse jongens worden afgeschilderd als players, flashers en jongens die niet te vertrouwen zijn of in het ergste geval worden we uitgemaakt voor p..iers!!
Hierdoor krijg ik de indruk dat veel Marokkaanse meiden zich niet kunnen verplaatsen in de schoenen van de hedendaagse Marokkaanse man. Ik weet dat het leven voor een Marokkaanse dame best moeilijk kan zijn, maar dachten jullie dat de Marokkaanse man het makkelijk heeft?
Er zullen zeker reacties volgen met ja maar jongens mogen meer en die worden niet scheef aangekeken als je in een discotheek bent enz. Maar aangezien dit een liefdesforum is dan ga ik het hebben over relaties en liefde. Soms heb ik echt het gevoel dat wanneer ik iets zeg er meteen afkeurend erop wordt gereageerd door Marokkaanse meiden.Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik val op Marokkaanse dames met een echt vrouwelijk figuur dus een mooie volle achterwerk dan zullen er wel een aantal dames zijn die mij uitmaken voor een viespeuk enz. Maar is dit terecht? Terwijl diezelfde dames zlef uitspraken doen als ik val op lekkere mannen met brede schouders en een brede borst. is dat niet een beetje hetzelfde? Raar contrast is dat!
En wat relaties betreft. Wat verwachten de dames van ons? Als je eindelijk een interessante dame ontmoet met wie je kan lachen met wie je het goed kunt vinden en die je ook nog eens begrijpt en aantrekkelijk is krijg je na 4 maanden te horen dat ze wil trouwen. En als een jongen dan oprecht zegt dat ie daar nog niet klaar voor is dan is ie meteen een player een flasher en een klootzak. Dat gaat er bij mij echt niet in. Natuurlijk heb je van die jongens met die mooie praatjes die de dames dingen beloven die ze niet waar kunnen maken , maar ja die kunnen van mij de (piep) krijgen. Maar als je vanaf dag 1 eerlijk bent en haar niets wijsmaakt qua huwelijk of iets dergelijks en je bent er nog niet klaar voor, maak dan maar je borst nat want dan gaat ze je zwart maken bij iedereen.
En als je nou eenmaal een zwak hebt voor leuke Marokkaanse dames dan zul je het heel moeilijk krijgen als je nog normaal wilt afstuderen , je huisje krijgen en een stabiele auto wilt rijden zonder dat je meteen wilt trouwen.
Het mes snijdt aan 2 kanten. Het doet pijn als de dame waar je zo veel om gaf je probeert te strikken voor een huwelijk en als je weigert ze je zwart gaat maken. Dus wie beweert dat Marokkaanse jongens het niet moeilijk hebben die moet zichzelf deze vraag nog een keer gaan stellen na het lezen van dit bericht.
Reacties zijn welkom
khadoeja
20-05-2003, 12:09
Origineel gepost door Jamalicious
Ik zie dit forum als een leuke manier om de interactie te bevorderen tussen Marokkanen in heel Nederland. Je kunt op een anonieme manier je mening verkondigen en dat leidt tot hevige discussies. Ik wil het volgende onderwerp aankaarten: het is iedereen wel opgevallen dat Marokkaanse jongens worden afgeschilderd als players, flashers en jongens die niet te vertrouwen zijn of in het ergste geval worden we uitgemaakt voor p..iers!!
Hierdoor krijg ik de indruk dat veel Marokkaanse meiden zich niet kunnen verplaatsen in de schoenen van de hedendaagse Marokkaanse man. Ik weet dat het leven voor een Marokkaanse dame best moeilijk kan zijn, maar dachten jullie dat de Marokkaanse man het makkelijk heeft?
Er zullen zeker reacties volgen met ja maar jongens mogen meer en die worden niet scheef aangekeken als je in een discotheek bent enz. Maar aangezien dit een liefdesforum is dan ga ik het hebben over relaties en liefde. Soms heb ik echt het gevoel dat wanneer ik iets zeg er meteen afkeurend erop wordt gereageerd door Marokkaanse meiden.Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik val op Marokkaanse dames met een echt vrouwelijk figuur dus een mooie volle achterwerk dan zullen er wel een aantal dames zijn die mij uitmaken voor een viespeuk enz. Maar is dit terecht? Terwijl diezelfde dames zlef uitspraken doen als ik val op lekkere mannen met brede schouders en een brede borst. is dat niet een beetje hetzelfde? Raar contrast is dat!
En wat relaties betreft. Wat verwachten de dames van ons? Als je eindelijk een interessante dame ontmoet met wie je kan lachen met wie je het goed kunt vinden en die je ook nog eens begrijpt en aantrekkelijk is krijg je na 4 maanden te horen dat ze wil trouwen. En als een jongen dan oprecht zegt dat ie daar nog niet klaar voor is dan is ie meteen een player een flasher en een klootzak. Dat gaat er bij mij echt niet in. Natuurlijk heb je van die jongens met die mooie praatjes die de dames dingen beloven die ze niet waar kunnen maken , maar ja die kunnen van mij de (piep) krijgen. Maar als je vanaf dag 1 eerlijk bent en haar niets wijsmaakt qua huwelijk of iets dergelijks en je bent er nog niet klaar voor, maak dan maar je borst nat want dan gaat ze je zwart maken bij iedereen.
En als je nou eenmaal een zwak hebt voor leuke Marokkaanse dames dan zul je het heel moeilijk krijgen als je nog normaal wilt afstuderen , je huisje krijgen en een stabiele auto wilt rijden zonder dat je meteen wilt trouwen.
Het mes snijdt aan 2 kanten. Het doet pijn als de dame waar je zo veel om gaf je probeert te strikken voor een huwelijk en als je weigert ze je zwart gaat maken. Dus wie beweert dat Marokkaanse jongens het niet moeilijk hebben die moet zichzelf deze vraag nog een keer gaan stellen na het lezen van dit bericht.
misschien heeft dat meisje er op een gegeven moment genoeg van om steeds te kijken of haar broer,vader ,neef of oom haar niet ziet lopen met jou en haar dan wah de paar zware klappen gaat uitdelen midden op straat!!!!!!!!!!!!! heb je daar weleens bij stilgestaan ,want ik denk niet dat wanneer jij met je chickie op straat loopt dat je steeds denkt van o straks ziet me moeder me nog !!!!!!!!!!!! wat een marokkaans meisje dus wel heeft!!!! :( :( :kwaad:
Jamalicious
20-05-2003, 12:25
Origineel gepost door khadoeja
misschien heeft dat meisje er op een gegeven moment genoeg van om steeds te kijken of haar broer,vader ,neef of oom haar niet ziet lopen met jou en haar dan wah de paar zware klappen gaat uitdelen midden op straat!!!!!!!!!!!!! heb je daar weleens bij stilgestaan ,want ik denk niet dat wanneer jij met je chickie op straat loopt dat je steeds denkt van o straks ziet me moeder me nog !!!!!!!!!!!! wat een marokkaans meisje dus wel heeft!!!! :( :( :kwaad:
Als ik iets met een dame begin dan eis ik 2 dingen van haar
1. geen roddels en wat ik met haar heb moet tusen beide blijven (ook niet aan zogenaamde vriendinnen van haar, want hoe mensen het weten hoe meer roddels en voor je het weet maakt haar vriendin jou zwart en probeert ze jou te versieren) been there done that
2. ze moet altijd eerlijk zijn
en natuurlijk zou ik een rode kop krijgen als famillie zou tegen komen!!!!
Meryam20
20-05-2003, 13:40
Als ik iets met een dame begin dan eis ik 2 dingen van haar
1. geen roddels en wat ik met haar heb moet tusen beide blijven (ook niet aan zogenaamde vriendinnen van haar, want hoe mensen het weten hoe meer roddels en voor je het weet maakt haar vriendin jou zwart en probeert ze jou te versieren) been there done that
2. ze moet altijd eerlijk zijn
en natuurlijk zou ik een rode kop krijgen als famillie zou tegen komen!!!!
Ben het helemaal met je eens, Eerlijkheid, begrip, respect en comunicatie onderling zijn de belangrijkste punten. Hoe meer mensen er zich meebemoeien, hoe dichter het einde in zicht is!!!
rania1515
20-05-2003, 14:03
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, maar wij vrouwen hebben het moeilijker. Als jij word gezien met een meisje zal niemand jou als **** beschouwen en bij meiden is dat wel zo.Wij hebben niet zo veel vrijheid als jullie jongens.Maar bent wel een eerlijke jongen zo te zien dat jij er voor uitkomt. :rolleyes:
Jamalicious
20-05-2003, 14:20
Origineel gepost door Meryam20
Ben het helemaal met je eens, Eerlijkheid, begrip, respect en comunicatie onderling zijn de belangrijkste punten. Hoe meer mensen er zich meebemoeien, hoe dichter het einde in zicht is!!!
De enige intelligente reactie tot nu toe. Mijn complimenten.
De meeste dames die willen meteen opscheppen over hun vriend en haar vriendinnen laten merken dat ze een vriend heeft. En voor je het weet praat ze dr mond voorbij over bijvoorbeeld dingen die alleen tussen 2 mensen moeten blijven. En dan blijken die zogenaamde vriendinnen toch niet echt haar vriendinnen te zijn en heb je de poppen aan het dansen!!!!!!!!
Jamalicious
20-05-2003, 14:25
Origineel gepost door rania1515
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, maar wij vrouwen hebben het moeilijker. Als jij word gezien met een meisje zal niemand jou als **** beschouwen en bij meiden is dat wel zo.Wij hebben niet zo veel vrijheid als jullie jongens.Maar bent wel een eerlijke jongen zo te zien dat jij er voor uitkomt. :rolleyes:
Ik weet niet wat voor mensen jij kent die jou dan gaan uitmaken voor **** als ze je zien met een jongen. Het draait allemaal om vertrouwen. Als een dame iets wilt van een jongen dan kan ze het KRIJGEN van ELKE MAN!!!!!! Ze hoeft niet eens echt aantrekkelijk daarvoor te zijn. Ik wil hiermee duidelijk maken dat het niets zegt als een dame met een jongen gezien wordt. Want stille wateren hebben diepe gronden.
En voor degene die jou dan uitmaken voor **** dat zijn de domme jaloerse jongens die geen eigen leven hebben dus zich gaan bemoeien met andermans leven. Type: ik haal mijn vrouw uit Marokko omdat meiden van NL zehma erg zijn! Tssss dan wil je niet weten wat er zich in maroc afspeelt! :o Vrouw komt hier dan naar NL mannetje is erg streng, vrouwtje mag niet werken, hele dag thuiszitten, verveling, verdriet, eenzaam---> en voor je het weet zoekt ze troost bij je buurman.
Meryam20
20-05-2003, 14:30
De enige intelligente reactie tot nu toe. Mijn complimenten.
De meeste dames die willen meteen opscheppen over hun vriend en haar vriendinnen laten merken dat ze een vriend heeft. En voor je het weet praat ze dr mond voorbij over bijvoorbeeld dingen die alleen tussen 2 mensen moeten blijven. En dan blijken die zogenaamde vriendinnen toch niet echt haar vriendinnen te zijn en heb je de poppen aan het dansen!!!!!!!!
Dank je wel, ik voel me vereerd!!! Nogmaals ik ben het helemaal met eens!!! Vrouwen staan bekend als kletskouzen!!! Ik denk dat je moeten weten wat je zegt en tegen wie je wat zegt. Je kan er beter even meewachten voordat je wat vertelt. Trouwens liefde is iets tussen twee personen vooral in het begin stadium daar heeft de rest niks mee temaken totdat die personen de zekerheid hebben over elkaar.
Meryam20
20-05-2003, 14:33
Origineel gepost door rania1515
Het hangt echt van jezelf af hoe je er mee omgaat!!!! Hoe je gedrag en reactie is!!!! Mensen kunnen snel conclusie's trekken maar als ze merken dat het niet juist is veranderen ze snel van mening. Het gaat om wat jij er van vind en niet de rest van de marokaanse gemeenschap!!! Maar dat is mijn mening!!! :o
Jamalicious
20-05-2003, 14:40
Origineel gepost door Meryam20
Het hangt echt van jezelf af hoe je er mee omgaat!!!! Hoe je gedrag en reactie is!!!! Mensen kunnen snel conclusie's trekken maar als ze merken dat het niet juist is veranderen ze snel van mening. Het gaat om wat jij er van vind en niet de rest van de marokaanse gemeenschap!!! Maar dat is mijn mening!!! :o
Nou moet je echt ophouden hoor, want hetgeen wat jij zegt komt overeen met mijn denkbeelden en opvattingen. Erg eng.....;)
Trouwens rania als je rekening gaat houden met hoe anderen over je denken dan kom je nergens. Want de ene dag ben je een kanjer en een keurige jongen. Maar als je die persoon op zijn plek zet en zegt dat ie zich niet met jouw zaken moet bemoeien, dan ben je binnen de kortste keren een player, een flasher en ben je opeens lelijk ook!
Voor dames ben je dan een **** enz. Gaat heel snel die RODDELmetamorfose
Tis nog veel simpeler. Gooi die maroc gemeenschap overboord..en focus jezelf op t meest waardevolle en dat is de Islam.
Leg alles langs die meetlat.
K wil niet trouwen vanwege mijn familie, ik wil geen relatie omdat dat o zo leuk is.
Ik wil trouwen omdat dat ervoor zorgt dat ik kan eisen dat deze man zijn verplichtingen en rechten jegens mij nakomt en ik die van mij jegens hem. Wij mannen en vrouwen geschapen zijn om elkaar aan te vullen, van elkaar te leren, genieten in een omgeving en waarborg als het huwelijk. ( Beetje zoals dat jing en jang poppetje). Als hij me dumpt, dan volgt daar een reeks sancties op. Er bestaat een rechtsysteem. En youm al kiamma zal ie zich moeten verantwoorden voor het verbreken van die getuigenis t.o.v. ALLAH swt. Een huwelijk is het minst wat je kunt eisen en het doen met n relatie is je rechten verwaarlozen. En natuurlijk vice versa. Aantrekkingskrachten tussen man en vrouwen, dienen op n juiste manier te worden gekanaliseerd, geen gehele onthouding, en geen lang leve de niet-huwelijkse relaties.
Indien hij daar niet toe in staat is, waarom geflikflooi ? Waarom geestelijke en fysieke energie verspilling om uiteindelijk niets te bereiken? En dan weer naar een ander meisje of jongen.
Dus als je daar een innige omarming met je vriendinnetje slentert, denk dan niet wat denkt die en die van mij, maar denk dan waar ben ik in hemelsnaam mee bezig ? Heb ik respect voor dit meisje ? Is dit een tijdelijke verliefdheid ? Wat is mijn doel in mijn leven ?
Het is zo dat meisjes beschermender opgevoed worden, soms tot het extreme toe en op de verkeerde manier. T heeft wel bewezen dat ze hun studies afmaken en serieuzer omgaan met hun leven. Het ligt in de aard van meisjes, dat ze geen behoefte hebben aan een ketting van relaties. Toch op de 1 of andere manier w88 op die ene.
Terwijl, bepaalde jongens ronduit worden verwaarloosd in hun opvoeding. Er wordt hen geen structuur gegeven en grenzen gesteld. Mogen hun lijf en geest tot in de diepe uurtjes verpesten aan boel verkeerde dingen. Se.x, disco's, alcohol..etc. En met die jongens loopt t ook niet echt geweldig goed mee. Sommigen ontpoppen zich i.d.d. tot poo.iers, en anderen tot criminelen.
Neemt niet weg dat er weer heel veel jongens, gewoon braaf hun leventje leiden. Maar voor die die ontsporen daar geldt denk dit plaatje boven voor.
waarom zei die ene jongen dat hij van me hield ...maakte hij me verliefd :verliefd: dacht ik dat we mattie`s voor het leven waren..en toen het iets te close werd...dat we ruzie`s kregen en oncker werden..maakt die het uit...terwijl ik voelde dat hij me leuk vond...en toen opeens wou die me niet meer zien..hij zei dat dat beter was..all1 zo zouden we over elkaar heen komen...
er is toch niks mis mee liefhebben
Jamalicious
20-05-2003, 15:11
Mooi gezegd Muezli :goedzo:
zie je niemand kan antwoord op mj vraag antwoord geven
dus kom nou niet met van die slimme discussie`s want jongens hebben gewoon geen gevoel :(
Apatisch
20-05-2003, 15:20
Jamalicious,
Voor het eerst lees ik iets zinnigs (voortvloeiend uit de gedachtegang van een jongen) :)
Wanneer ik op dit forum een topic open dan heb ik echt het gevoel dat iedereen is gebrainwashed door het concept 'trouwen - trouwen - trouwen en nog eens trouwen!'
Mensen lijken te vergeten dat er andere zaken zijn buiten een huwelijk. Bijna nergens lees je over iemands passies - interesses - studies - ...
Iedereen zijn mening natuurlijk ,maar er is een leven vóór en nà het huwelijk.
Een laatste: maatschappelijk gezien hebben mannen het inderdaad ook moeilijk. Ik heb het hier over de Marokkaanse maatschappij.
Vrouwen worden sociaal (af) gekeurd. Maar M. mannen ook: bij hun is de druk om te presteren in het leven (ook) groot of groter.
Wij, vrouwen, moeten echt presteren om enige aanzien te krijgen. Dit is nog een andere discussie.
MAAR om terug te komen wat J. schreef:
Men vindt het een vanzelfsprekendheid dat M. mannen huisje boompje beestje op het einde van dag 'binnenhalen.'
Terwijl vele, begrijpelijk, eerst van het leven willen genieten voor ze zich settelen. Dit geldt natuurlijk ook voor de meiden; maar de 'push' bij de jongens vanuit het thuisfront is heviger.
Althans, dit is m'n mening.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.