Bekijk originele versie : Vandaag iets meegemaakt....
oem_mujahid2
13-04-2006, 17:12
Assalaam oe alaikoem,
Ik zat vandaag in de trein van Den Haag naar Eindhoven samen met mijn man en zoontje, we zaten in zo n tussenstukje waar ook een toilet was. Opeens kwam er een marokaans meisje die ging de toilet in en weer meteen eruit, toen ging ze weg, toen ging er een man naar de wc en het meisje kwam terug en wilde de wc in maar dat ging dus niet omdat er iemand anders opzat, paniekerig begon ze op de wc deur te kloppen en zei ze ik moet erin ik moet erin!!!
De man deed open en voor hij eruit kon gaat sprong ze het toilet in en deed de deur op slot, nu zat ze dus samen met die man in het toilet..me man en ik konden onze ogen niet geloven en ik moest zelfs een beetje lachen , van jeetje wat is dit nou wer???
Nou de conducteur kwam er dus aan, en ik dachtohhh ze heeft dus geen kaartje en ze vlucht voor de conducteur!!! Nou de conducteur op de deur kloppen en die man doet open in de wc enl aat zijn kaartje zien..zegt die conducteur..en die jongedame???
Ze zegt nee ik zit te poepen ik moet heel nodig ik kom dalijk wel, de conducteur zegt ik wacht hier wel...toen deed ze de deur op een kier en keek mij aan en ik zag de tranen over haar wang lopen en ze zei: kom alsjeblief naar mij kom kom...ik wou opstaan maar mijn man zei nee je gaat er niet heen....maar hij zag haar niet huilen, ik zei nee ik wil naar haar toe gaan, dus ik de wc in, en ze vertelde dat ze was weggelopen van huis, dat ze mishandeld is door haar vader en geen geld of iets bij zich heeft.
Ik had zo veel medelijden met haar, ze begon heel hard te huilen en zei wat moet ik nou doen?? Ik zei ga zeggen dat je geen kaartje hebt dan krijg je een boete en klaar..ze zegt NEEE me vader maakt mij dood als hij weet dat ik in de trein naar eindhoven was....ik zeg oke ik ga de boete op mijn naam laten zetten zodat het naar mijn huis gestuurd word.
Ok zij de toilet uit met mij en voorstel doen aan de conducteur, hij zegt NEE dat mag niet, het is haar boete en die stuur ik niet naar jou of iemand anders, alleen als jullie contant betalen voor haar...maar we hadden maar 20 euro contant bij dus dat was ook geen optie, ik zei ok ik ga pinnen op het station en betaal dan de boete, hij zegt NEE NU OF HELEMAAL NIET. Het meisje zat nog steeds te huilen en te zeggen..oh allah help mij oh allah help mij, ik omhelde haar en zei dat het wel goed kwam insha allah, de conducteur was echt een bot persoon, hij belde de politie en die zouden haar komen halen op het station....ik heb met haar mee gewacht op de politie en haar geld gegeven om terug te reizen naar huis, ik voelde me heel rot en wou haar zo graag helpen maar die rotconducteur was zo hard......toen ik wou meelopen zei de politie NEE ze moet ALLEEN mee en jij niet...toen nam ik afscheid van haar en verdween ze in de politie auto.......en nu denk ik er steeds aan...:traan1:
Moge allah het voor haar makkelijk maken...Ameen
Sheromani
13-04-2006, 17:14
:eek: Aghh Meskiena
Insha allah komt het goed met 'r ...
MaRoCcInA
13-04-2006, 17:15
:( Ohh echt erg man...
Inshallah Komt alles goed met haar ...!!! Echt lief dat je haar wou helpen! ;)
mimi_tangaouia
13-04-2006, 17:15
wat vondt je man hiervan??
oem_mujahid2
13-04-2006, 17:16
Ja insha Alah, ze was zo in paniek en ze pakte me steeds stevig vast en huilde uit op mijn schouders, miskiena zo zielig!!! Ik ging bijna meehuilen..
OemShaheed
Jeetje mina Oem wat is dit nu weer???
Wat erg zeg?
Ik had ook zoiets vandaag, een marokkaanse vrouw(die ik niet eens ken) die hier op mijn werk huilend haar problemen kwam vertellen (waar mn collega´s bij waren) en me vervolgens vroeg om geld te lenen...Heel raar verhaal trouwens maar goed ...SoebhanAllah wat een rare dag vandaag. Ik voelde me wel vervelend en voor het blok gezet.
oem_mujahid2
wat vondt je man hiervan??
Me man wou haar ook helpen,maar met die conducteur viel niet echt te praten..:(
LovelyMommy
13-04-2006, 17:18
Vriendelijk gebaar van jou naar haar toe,
maar ik vind wel dat ze haar verantwoordelijkheid zelf moet nemen. :traan1:
Als zij besloten heeft om iets stiekems te doen, wat ik uit je verhaal heb begrepen, dan moet zij daar de consequenties van dragen.
Ze had haar plannetje beter moeten voorbereiden :ego:
serenity
13-04-2006, 17:19
Jeetje, wat erg zeg...meskina.
En jij mocht zeker niet helpen omdat je een hijaab draagt? :moe: Dan doen ze in een keer heel anders dan als je een niet-bedekte meid bent...:jammer: Wat een eikel die conducteur!
Wel heel lief van je dat je hebt proberen te helpen, Allah ie jaziek en insha'allah komt het voor dat arme meisje ook goed... :(
koffieleut
13-04-2006, 17:19
Mijn god zeg..... Dat jij dit mee gemaakt hebt.
Hoe oud was dat meisje dan?
Hoop echt voor haar dat het goed komt thuis. Weglopen is geen oplossing vind ik persoonlijk.
oem_mujahid2
13-04-2006, 17:21
Ze was 16 jaar oud, en ze was echt heel erg in paniek, dus er was echt iets aan de hand, in paniek weggelopen...ze had niet besloten iets stiekems te doen, ze werd allahoe a3lem mishandeld en is toen weggelopen zonder geld..
mother_to_be
13-04-2006, 17:23
oooh wat erg joh..
mijn hart zou ook breken.. ze zal nu wel doodsbang zijn!!!!:(
en als ze dan terug naar huis gaat.. dan zal het wel een hel voor har zijn meskiena!!!!
___Moslima___
13-04-2006, 17:26
Jeetje, wat erg zeg...meskina.
En jij mocht zeker niet helpen omdat je een hijaab draagt? :moe: Dan doen ze in een keer heel anders dan als je een niet-bedekte meid bent...:jammer: Wat een eikel die conducteur!
Wel heel lief van je dat je hebt proberen te helpen, Allah ie jaziek en insha'allah komt het voor dat arme meisje ook goed... :(
Wat is dat voor een rare opmerking jij mag zeker niet helpen omdat je hijaab draag .. ff voor de duidelijkheid niet elke busschauffeur of conducteur die een meisje een boete geef of zo is is een rascist ..
oem_mujahid2
13-04-2006, 17:27
Ja mother to be, pfffff ik voelde me zo machteloos..... ze moest mee met de politie, ik wou haar mijn nr nog geven maar daar gaven ze geeneens tijd voor..ze zei steeds wat moet ik nou doen, heel hard wegrennen op het station?? Ik zei nee dat maakt het alleen maar erger...ze zei steeds mijn vader maakt me dood en het was gewoon echt zielig wallah, me hart brak echt en we wilde haar helpen wat zo makkelijk was geweest als ie conducteur had meegewerkt, dan haden we de boete betaald, geld voor de trein terug en klaar..maar hij zei nee zo werkt dat niet in nederland..:moe:
oem_mujahid2
13-04-2006, 17:28
Wat is dat voor een rare opmerking jij mag zeker niet helpen omdat je hijaab draag .. ff voor de duidelijkheid niet elke busschauffeur of conducteur die een meisje een boete geef of zo is is een rascist ..
Deze man deed allahoe a3lem, wel een beetje racistisch...hij moest niks van ons weten, en ik heb ook conducteurs meegemaakt die wel wat door de vinger zien en het zo makkleijk mogelijk maken voor iemand. Maar jah allahoe a3lem.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.