Bekijk originele versie : De EERSte dag met HIjaab naar buiten
Kan ik nog als de dag van gisteren herrineren...
Ik draag hem nu bijna 3 jaar ongeveer..En had het al een tijd met me man over hoe die het zou vinden als ik hem ga dragen enz enz>IK had hem niks gezegd dat ik hem ging dragen.Die dag ging hij me pa helpen met de tuin en ik smorgens me aangekleeed had er de hele nacht van wakker gelegen en ben toen naar me zus gegaan en toen hoorde ik joelen en lachen ze vond het helemaal te gek ahahaha...Toen zijn we samen naar de winkel gegaan en daar kwamen me pa en me man aan gereden die ogen van hem vergeet ik nooit meer :wow: Hij vond zo toffff en thuis heeft ie me gekust >>NU nog steeds is ie er echt blij mee en trots Nu jullieee vind wel leuk om te weten hoe bij anadere is gegaan :D
moslima_lady85
12-04-2006, 16:04
SubhanAllah echt mooi om zo te lezen ougti!!
Moge Allah subhana wa ta'ala je hiervoor belonen!
Ik zal ook mijn verhaal vertellen insha Allah ;)
oem_mujahid2
12-04-2006, 16:12
hihihi mashallah wat leuk ceuta...ik draag het nu 3,5 hijaab. Ik kon eindleijk mijn hijab dragen, na wat gedoe met mijn ouders. Ik ging naar buiten en voelde me heel trots maar ondertusse ook heel onzeker....nu gingen mensen van de buitenkant zien dat ik moslima was...dat nl meisje opeens een hoofddoek in dit dorp???? Jeetje het ging als een speer rond volgens mij....
moslima_lady85
12-04-2006, 16:25
Ik zat in mijn examenjaar van de Havo...
In die tijd begon ik me steeds meer te verdiepen in de Islam, veel boeken lezen, veel vragen aan mijn vader etc.
Hoe meer kennis ik erbij kreeg, hoe meer ik inzag dat ik iets misde...
De hijaab!
Ik begon te worstelen met de gedachte...Zal ik het nu gaan dragen of niet?
Toen ik hier steeds mee zat heb ik het thuis aan mijn ouders verteld.
Mijn ouders steunden me er wel in, maar ze waren een beetje bang dat ik ermee zou gaan spelen...Dat ik em voor 3 dagen aan zou doen en dan weer uit.
Daar hadden ze me dan ook voor gewaarschuwd, maar verder vertelden ze ook dat ze heel blij zouden zijn als ik die stap zou gaan maken...
Op school zat ik in die tijd alleen met Nederlanders in de klas.. Ze hadden allemaal een hele andere denkwijze als mij...Dat vond ik echt heel erg.
Maar desondanks dat heb ik ook hun vertelt ik dat ik graag een hijaab zou willen dragen en waarom etc.
Mijn eerste keer dat ik hem droeg gingen we winkelen in Antwerpen.
Ik zou met mijn ouders en tante en nichtje gaan winkelen...Niemand wist dat ik die ochtend had besloten om hem gewoon te dragen.
Ik dacht safie waarom steeds nadenken?
Toen ging ik in de lade van mijn ma snuffelen naar een hoofddoekkie :hihi:
Ik zocht in mijn kast naar mijn wijdste en lange kleren en ging toen worstelen met die hijaab...Ik weet nog dat het helemaal schots en scheef zat..Het lukte me helemaal niet goed om hem vast te maken enzo :hihi:
Maar dus na een tijdje kwam ik gewoon naar beneden...
Iedereen keek me echt zo aan van..:eek: Je bent er echt serieus mee??
Meid, ik weet trouwens nog dat ik zelf ook dagenlang wakker lag omdat ik steeds met die gedachte rondliep.
Maar dus die dag dat we naar Antwerpen gingen had ik hem gewoon aangedaan en subhanAllah het voelde zo goed aan!!!
Vanaf die dag heb ik hem niet meer uitgedaan...
Dan kwam de eerste keer dat ik hem op school zou dragen, want dit gebeurde in een periode dat we geen school hadden, net na de examens...We waren aan het wachten op onze uitslag enzo.
Tijdens mijn dilpoma-uitreiking kwam ik dus voor het eerst met een hijaab op school..Ik weet nog hoeveel reacties en rare vragen ik kreeg...SubhanAllah :hihi:
Maar Alhamdoulilah, ik draag hem nu 2jaar. Ik was begonnen met een normale hijaab en draag nu Alhamdoulilah een Gimaar.
Ben echt blij dat ik gewoon heb doorgezet...Moge Allah subhana wa ta'ala ons belonen meid..Ameen
moslima_lady85
12-04-2006, 16:27
hihihi mashallah wat leuk ceuta...ik draag het nu 3,5 hijaab. Ik kon eindleijk mijn hijab dragen, na wat gedoe met mijn ouders. Ik ging naar buiten en voelde me heel trots maar ondertusse ook heel onzeker....nu gingen mensen van de buitenkant zien dat ik moslima was...dat nl meisje opeens een hoofddoek in dit dorp???? Jeetje het ging als een speer rond volgens mij....
SubhanAllah meid!
Ik weet precies wat je bedoelt..Ik was ook het enige jonge meisje in het dorp dat een hoofddoek ging dragen..Aan de ene kant voel je je echt goed, maar aan de andere kant zo onzeker. Ik dacht steeds ai ze kijken naar me, oei dit..dat..:hihi:
Maar Alhamdoulilah...Kijk het is toch nog goed afgelopen met ons :)
Sabira23
12-04-2006, 16:53
Ik ging pas hijaab dragen toen ik bij mn oom en tante een tijdje woonde. Hijaab mocht namelijk toentertijd niet van mn paps.
Ik voelde me zelfverzekerd en onzeker tegelijkertijd en ik had het gevoel dat iedereen naar me keek.
Het was ook de eerste dag op mn stage, nadat ik was aangenomen zonder hijaab. Dus dat was ook best "eng". Maar alhamdulillah na veel moeite heb ik het toch kunnen dragen.
ouafaetoen
12-04-2006, 17:12
mijn eerste keer was ook nu ruim 4 jaar geleden elhamdoelialah ik was er helemaal klaar voor me ouders hebben nooit wat gezegd natuurlijk zouden ze wel willen dat ik het ging dragen enzo maar hebben nooit gezegd van nu is het tijd dat jeeen hijaab gaat dragen wat eigenlijk best wel jammer is bedoel voor een meisje is het verplicht om zich te bedekken als zij de puberteit heeft bereikt ik zou het wel zo aanpakken bij me dochter als ik die krijg :D maar goed ik ben helemaal uit mezelf een keer in de zomer weet nog die dag was het zo warmmmm he en weet niet die dag stond ik op en heb er daarvoor nooit aangedacht en d8 moet een hijaab gaan dragen liep naar me moeders kast pakte een hoofddoek deed die op weet nog een grote zwarte en ging toen naar het centrum toen ik beneden kwam keken me ouders echt verbaas op weet nog me vader was zo trots op mij en toen ik thuis kwam van het centrum had ik het gevoel dat iedereen meaanzat te kijken en vondt het veelste warm erin enzo en toen zei ik nog tegen me moeder safi doe het nooit meer op heb het echt warm gehad en toen zei me moeder van dan moet je niet helemaal zwrat gekleed gaan doe maar morgen een witte hoofddoek enzo gedaan en dan was wat minderen nu elhamdoelialah voel me er zo goed in en KAN NIET MEER ZONDER en ben me daardoor ook meer gaan verdiepen in de islam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.