Bekijk originele versie : Zwaardere straffen in Nederland???
xxhananexx
19-05-2003, 17:17
hallo allemaal...
Ik weet niet of deze discussie wel eens gevoerd is, maar ik wilde graag weten wat jullie allemaal vinden van de straffen in Nederland??? Heeft Nederland volgens jullie te lage straffen en moeten die dus zwaarder worden???
Hanane
freemale
19-05-2003, 17:21
Origineel gepost door xxhananexx
hallo allemaal...
Ik weet niet of deze discussie wel eens gevoerd is, maar ik wilde graag weten wat jullie allemaal vinden van de straffen in Nederland??? Heeft Nederland volgens jullie te lage straffen en moeten die dus zwaarder worden???
Hanane
Nee, zeker niet. Heel vaak wordt er geroepen dat de straffen zwaarder moeten zijn maar ik vind de straffen zwaar genoeg.
Het hangt natuurlijk ook van de delict af, draaideurcriminelen mogen wat mij betreft harder aangepakt worden.
Ik ben er van overtuigd dat mensen die verkrachten, moorden of bewust andere mensen leed aanbrengen ziek zijn. Dus opsluiting alleen is niet voldoende.
xxhananexx
19-05-2003, 17:30
Hey freemale
als die mensen die dat doen ziek zijn, moeten ze toch juist langer opgesloten worden. Als ze vrij komen zijn ze anders in staat om het nog een keer te doen.......
Hey meid ik ben wel eens stout geweest. Ik spreek uit ervaring dat het geen pretje is om te zitten en hoe langer iemand vastzit hoe groter crimineel hij eruit komt want je wilt niet weten wat je daar allemaal leert en wie je ontmoet.
xxhananexx
19-05-2003, 17:40
Ja maar is dat dan ook een reden om de straffen niet te verhogen?? En is het niet zo dat je na het zitten in de gevangenis dat je iets geleerd moet hebben van wat je fout hebt gedaan?????
praatjes
19-05-2003, 21:12
hallo allemaal...
Hanane
Volgens groenlinks zou Nederland vaker moeten straffen en niet langer straffen zoals de LPF en het CDA voorstellen.
Ik zelf denk dat daar ook het probleem ligt, er word te weinig gestraft.
Ja maar is dat dan ook een reden om de straffen niet te verhogen?? En is het niet zo dat je na het zitten in de gevangenis dat je iets geleerd moet hebben van wat je fout hebt gedaan?????
In Nederland vastzitten is geen pretje je bent 23 uur op een dag op jezelf in je cel eenigste contact met de buitenwereld is de telefoon 7 minuten per dag en de tv die je op de hoogte houd van wat er buiten gebeurd en wat jij allemaal moet missen als je daar zit. Geloof mij als je een lange straf moet uitzitten dat je als een andere mens buiten komt en niet in een goede opzicht :(
.....Gevangenis of tewel eenzame opsluiting is onmenselijk.......
Dus beter maar in één keer doodmaken. Je bent toch voor de sharia? Beter een hand afhakken dan in de gevangenis!!! Marokkaanse moslims zijn echt schizofreen. Dat leven in twee werelden, breekt ze uiteindelijk toch op :-)
freemale
20-05-2003, 10:34
Hey freemale
als die mensen die dat doen ziek zijn, moeten ze toch juist langer opgesloten worden. Als ze vrij komen zijn ze anders in staat om het nog een keer te doen.......
Opsluiten helpt niet. Ze moeten juist geholpen worden. Wat denk je dat een verkrachter na 20 jaar eenzame opsluiting zal doen? Al die opgekropte emoties zal ie opnieuw uiten in een vorm van geweldadige actie.
xxhananexx
20-05-2003, 20:02
hey praatjes ik ben het helemaal met jou eens! De straffen moeten niet langer worden, maar er moet vaker gestraft worden!!!
xxhananexx
20-05-2003, 20:04
an3sdej :
als je mensen in 1 keer doodmaakt kunnen ze niet leren van hun fouten. Als jij beschuldigd wordt van iets en je wordt vermoord, kunnen ze je je leven niet meer terug geven als je ontschuldig bent!!!!!
xxhananexx
20-05-2003, 20:07
hey allemaal wie is er eigenlijk VOOR zwaardere straffen, ik wil wel een paar argumenten horen VOOR zwaardere straffen. Iedereen is hier bijna tegen :S
......an3sdej :
als je mensen in 1 keer doodmaakt kunnen ze niet leren van hun fouten. Als jij beschuldigd wordt van iets en je wordt vermoord, kunnen ze je je leven niet meer terug geven als je ontschuldig bent!!!!!......
Ik ben er ook niet voor!! De sharia eist dat handen afhakken en doodstraf als straf gaan gelden!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.