Bekijk originele versie : Waarom geen relatie voor het huwelijk???
Zowel ons geloof als ons cultuur keurt een relatie voor het huwelijk af. Alhoewel ik af en toe het gevoel heb dat het op zich geen slechte zaak zou zijn om elkaar beter te leren kennen op een oppervlakkige manier.
Maar ook heb ik er over nagedacht waarom het een slechte zaak is om een relatie huwelijk. Een kleine uitleg hiervan volgt, al moet het specifieker gezien worden. Het zit namelijk zo als je relaties voor het huwelijk hebt gehad, is de zuiverheid ervan weg. Je begint namelijk met een puur hart, maar door de relaties die volgen, wordt de zuiverheid ervan afgenomen. Je hebt geen nieuwe ontstane gevoelens, maar die gevoelens heb je al gehad en zijn beinvloed voor je echte relatie. Je kan bijvoorbeeld grenzen stellen en een ideaal beeld maken door wat je al ervaren hebt. Als je geen relaties hebt gehad, zou je de ervaring niet kunnen afmeten bij de volgende relatie.
Als je zuiver van hart bent, daarmee bedoel ik, geen eerdere relaties hebt gehad waarmee je al ervaring hebt opgebouwd, kan je je toekomstege man/ vrouw goed ontvangen.
Jullie meningen???.
Een relatie op zich is niet haram, Als je een relatie neemt, mag je lichamelijk niks doen. En daarnaast mag je niet alleen samen zijn, altijd een derde persoon...
Maar voor mijn gevoel is het beter dat je helemaal geen relatie neemt.
Ik vind dat je best iemand mag leren kennen (en daarmee bedoel ik niet dat je gaat lebberen), maar met een tijdslimiet van 2/3 maanden. Mijns inziens kun je al na 2/3 maanden zeggen of je met iemand in het huwelijk wilt treden of niet. Daar heb je echt geen jarenlange relatie voor nodig, want daarmee ga je alleen hoge verwachtingen koesteren!! En een relatie is geen garantie voor een goed huwelijk!!!
Ja inderdaad Sara, Ik begrijp die langdradige relaties ook niet..Dat er gewoon mensen zijn die 3 a 4 jaar wachten..Negen van de 10 keer gaat het op het laatst niet meer door..I dont get ittt..
Origineel gepost door MijnFansForum
hoe dichter jullie bij de zomer maanden zijn hoe Sterker jullie hormonen zijn :)
Voor de mannen misschien
Lady_moi
19-05-2003, 19:51
waarom geen relatie voor het huwelijk?
omdat het haram is
punt
:zwaai:
superwomen
19-05-2003, 20:10
IK zelf ben niet tegen een relatie,hoeveel mensen zijn jaren getrouwd en dan hoor je we gaan scheiden.
miriammetje
19-05-2003, 21:42
salaam
IK SNAP NIKS VAN JOU FAROUSIA!!!!! HET WOORD VAN ALLAH ZEGT GENOEG>>>>>>WAAROM VRAAG JE WAAROM ALLAH WILT HET IS DAT ZO EEN MOEILIJK BGRIP ......HOU OP MET JE WAAROM ALS JE EEN MOSLIM BENT VRAAG JE NIET WAAROM EN GELOF JE ALLA'S (swt) ZIJN WOORD!!!!!
SO DAT MOEST FF VOOR DE REST WAS NIET BELEDIGEND BEDOELT
BESLEMMA MIRIAM
miriammetje
19-05-2003, 21:44
Origineel gepost door superwomen
IK zelf ben niet tegen een relatie,hoeveel mensen zijn jaren getrouwd en dan hoor je we gaan scheiden.
LUISTER N AWAT JIJ ZEGT!!!!!!!! BEN JE MOSLIM.....???????
ZIETS ZEG JE TOCH NIET....DUS JOUN WOORD IS BOVEN HET VAN ALLAH????
SJONGEN JONGE MOGE ALLAH JE VERBETEREN EN VERGEVEN AMIEN....
Hoe kan je trouwen met iemand die je niet kent?
Maar heel vaak is het zo als je getrouwt bent, de man zich opeens helemaal anders gaat gedragen dan hij voorheen deed.
Dus hoe goed kennen is? :rolleyes:
miriammetje
19-05-2003, 22:00
Origineel gepost door Merjem
Hoe kan je trouwen met iemand die je niet kent?
Maar heel vaak is het zo als je getrouwt bent, de man zich opeens helemaal anders gaat gedragen dan hij voorheen deed.
Dus hoe goed kennen is? :rolleyes:
IK WORD HIER DUS ECHT VERDRIETIG VAN DIT SI ZO WESTERS WAT JIJ ZEGT...KENDE DE PROFEET (sws) ZIJN VROUWEN VAN TE VOREN ALGOED.......NEE TOCH WAAROM WIJ WEL......WAT WIL JE EERST MET HEM NA BED KIJKEN OG HIJ GOED IS EN DAN TROUWEN??DOE NARMAAL ZEG!!!!!! AL SHET ZO DOOR GAAT DAN BESTAAN ER ECHT GEEN MOSLIMS MEER IN NEDERLAND.....ALLAH IEKEM BIGIER
BESLEMMA
Origineel gepost door miriammetje
IK WORD HIER DUS ECHT VERDRIETIG VAN DIT SI ZO WESTERS WAT JIJ ZEGT...KENDE DE PROFEET (sws) ZIJN VROUWEN VAN TE VOREN ALGOED.......NEE TOCH WAAROM WIJ WEL......WAT WIL JE EERST MET HEM NA BED KIJKEN OG HIJ GOED IS EN DAN TROUWEN??DOE NARMAAL ZEG!!!!!! AL SHET ZO DOOR GAAT DAN BESTAAN ER ECHT GEEN MOSLIMS MEER IN NEDERLAND.....ALLAH IEKEM BIGIER
BESLEMMA
Wat is er zo westers wat heb ik verkeerd gezegt en kun jij ook eens normaal reageren zonder Allah(swt) erbij te halen.
Ik weet heel goed wat er in de islam staat maar ik heb het nu niet over de islam maar over het feit of je nu een relatie hebt gehad of niet maakt toch niet veel uit want je kent de persoon pas als je samen onder één dak woont capische ?? :rolleyes:
miriammetje
19-05-2003, 22:09
Origineel gepost door Merjem
Wat is er zo westers wat heb ik verkeerd gezegt en kun jij ook eens normaal reageren zonder Allah(swt) erbij te halen.
Ik weet heel goed wat er in de islam staat maar ik heb het nu niet over de islam maar over het feit of je nu een relatie hebt gehad of niet maakt toch niet veel uit want je kent de persoon pas als je samen onder één dak woont capische ?? :rolleyes:
wat is er mis mee als ik zijn naam er bij haal ten eerste hij is onze heer en wordt overal bij betroken of je dat wil of niet!!!! voor de rest ga ik niet met je in discusie als jij aan relaties wil doen moet je dat zelf weten.......allen ik haat mense die zich moslim noemen en de woorden van allah niet nakomen....maar dta is mijn mening sorry als ik je beldigd heb...succes verder....en de rest ook met jullie relaties hoplijk word het wat moois...
moge allah ons verbeteren en vergeven ...inshallah ,,,,amien
beslemma miriam
Origineel gepost door miriammetje
wat is er mis mee als ik zijn naam er bij haal ten eerste hij is onze heer en wordt overal bij betroken of je dat wil of niet!!!! voor de rest ga ik niet met je in discusie als jij aan relaties wil doen moet je dat zelf weten.......allen ik haat mense die zich moslim noemen en de woorden van allah niet nakomen....maar dta is mijn mening sorry als ik je beldigd heb...succes verder....en de rest ook met jullie relaties hoplijk word het wat moois...
moge allah ons verbeteren en vergeven ...inshallah ,,,,amien
beslemma miriam
Wollah ik lach me hier kapot tjonge tjonge zied verzin nog iets en doet er een schepje erboven op en nu vertel madameke dat ik aan relaties doet.Ik zou zeggen ga ergens anders onzin uitkramen en nu zeg je veel succes met de mooie relaties die je hebt.
Als je een innerlijke imaan hebt en je zusters en broeders wilt helpen dan zou je mij overtuigen begin geen relatie zo voorkom je zina en overespel.
Nu wat zeg jij veel succes met je relaties en hopelijk wordt het iets mooi.Ken je mij persoonlijk en weet jij wie ik ben? Nee dat denk ik niet .. met andere woorden ga ergens anders onzin uitkramen :zwaai:
Origineel gepost door Sahra22
Ik vind dat je best iemand mag leren kennen (en daarmee bedoel ik niet dat je gaat lebberen), maar met een tijdslimiet van 2/3 maanden. Mijns inziens kun je al na 2/3 maanden zeggen of je met iemand in het huwelijk wilt treden of niet. Daar heb je echt geen jarenlange relatie voor nodig, want daarmee ga je alleen hoge verwachtingen koesteren!! En een relatie is geen garantie voor een goed huwelijk!!!
Ik ben het met je eens :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.