Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Maagdverklaring van de Dokter

Pagina's : [1] 2 3

Meisje24
19-05-2003, 14:50

Saalaam Wa Alikoem mensen, ik ga inshaallah volgende maand trouwen en nu is me verteld dat je ook een verklarig van de dokter kan krijgen dat je nog maagd bent. Ik heb met me man erover gehad en hij zei dat moet jij maar uitzoeken of jij het wel wil doen ja of nee, dus hij laat me die keuze zelf maken, ik zelf weet van me mezelf dat ik voor de 1000% maagd ben, maar toch wil ik die verklaring halen, je weet maar nooit later, en de marokkaanse gemeentschap roddelt ook veel vandaar. Me vraag aan jullie is, wie heeft het ook gedaan hier in NL kan je gewoon hier naar je huisarts gaan en die verklaring halen? wie heeft er ervaring mee? graag sereuze reactie a.u.b.. Beslamma :zwaai:

Hindaatje
19-05-2003, 14:51
Dat is tog iets tussen jou en Allah(swt)..Je hoeft niemand iets te bewijzen..Zo denk ik er teminste over...

Tijn
19-05-2003, 14:51
Je gelooft je man toch ook op z`n woord?....Daarnaast kan zo`n arts dat volgens mij nooit met zekerheid zeggen, die vertelt waarschijnlijk wat jij/je man willen horen, zodat jullie de familie weer kunnen vertellen wat ze willen horen, zodat zij ten slotte de roddelaar weers kunnen vertellen wat ze (niet) willen horen :maf2:.....ik zou niet meedoen aan die rare spelletjes....

Atlas_Gebergte
19-05-2003, 14:54
Ewa mensen ze vraagt niet commentaar van jullie, maar wie ervaring mee heeft. sorry zuster ik kan je niet verder helpen, heb er geen ervaring mee. Wa Sallaam Alikoum

MueZli
19-05-2003, 14:58

Is dat een islm voorwaarde om te huwen ? En hoe kan je dat controleren ? Aangezien er geen sprake is van een maagdenvlies die doorbroken zou moeten worden. Maagdenvlies, is n bijbelse mythe. En als iemand dat van je eist, dan zou je hem daar op moeten wijzen dat het klinkklare onzin is en een bid3a vn t ergste soort.

iki_mocro
19-05-2003, 14:59
Ik heb ook geen ervaring, maar ik zou het niet doen.... Maagd=maagd, en dat is inderdaad iets tussen jou en Allah

mimia
19-05-2003, 15:00
JIj weet 1000% zeker dat je nog maagd bent..... tegenover wie probeer je je dan te bewijzen?? in ieder geval niet t.o.v. je man, want hij gelooft je wel..... t.o.v. roddelaars??? meid kom op......verlaag jezelf niet tot hun niveau.... er is maar een GOD en die straft genadeloos!!

mobo24
19-05-2003, 15:02
ha ha ha dit is echt grappig wat is de volgende stap? kom op dit is nergens voor nodig...een soort van verklaring van goed gedrag? Nou ik zie me toekomstige echtgenote al aankomen, met zo'n papiertje....ik lach me rot. Ik kocht vroeger ook nooit een kaartje voor de tram, maar als ik er een had dan moest de conducteur m zien ook..want ja ik heb niet voor niets betaald...is het niet daarmee te vergelijken? Misschien dat bovenstaande sarcastische overkomt..maar dat is absoluut niet mijn bedoeling..zie het meer als een cynische kanttekening. groetjes, Mo

Atlas_Gebergte
19-05-2003, 15:02
Ik zelf heb het ook niet gedaan, maar me man heeft er ook niet omgevraagd ofzo, maar ik begrijp de vraag van Meisje24 heel goed hoor. Maar meid trek je niks aan van de roddels van de mensen, maar vertrouw op Allah dan komt het goed. En of je het hier in NL doet, weet ik helaas niet sorry. Wa Sallaam Alikoum

mistral
19-05-2003, 15:12
Je zegt dat je bang bent dat er achteraf over je geroddelt gaat worden omdat de Marokkaanse gemeenschap nu eenmaal zo in elkaar zit. Wil je het ooit veranderen dan zal de ketting ergens doorbroken moeten worden. Muezli en Mobo24 :duim:

MueZli
19-05-2003, 15:12
Oegtie Atlas, dit is juist tegen de geest van de Islam. Meid24, je echtgenoot kiest je voor wie jij bent. En jij kiest hem voor wie hij is. Als jullie het op de islm manier doen, dan hebben jullie elkaar gekozen op t feit dat jullie elkaar spiritueel aanvullen, liefde hebben gevonden, er van uitgaan dat jullie beide praktiseren, oprechtheid en eerlijkheid en nog n reeks aan karaktereigenschappen en kenmerken. Hoe kun je dan willen of ingaan op dit verzoek als ze het zouden vragen. Je zou je zwaar beledigt moeten voelen. Omdat je geloofwaardigheid wordt betwijfelt, 2 hij er klaarblijkelijk geen moet ondergaan 3 er helemaal niet iets bestaat als n vlies dat de baarmoederwand geheel afsluit ( 50% van de vrouwen bloed niet eens) 4 geen islm gebruik is 5 het idee wekt dat er ongelijkheid is 6 het notebene nog wel n bijbelse mythe is.. Oftwel n cultureel gebruik dat achterhaalt is, en geinnoveerd is en tegen de islm principen ingaat. Niet alleen is dat een belediging voor jou, maar voor de Islam, als moslims hier aan mee doen, want dan zouden we ALLAH swt betichten van ongelijkheid ? Terwijl we allemaal weten dat berouw en straf voor zina gelijk is voor elk moslim(a). En het concept maagdenvlies in de hele geschiedenis van de Islam geen issue is. Noch de profeet was er bekend mee of heeft het besproken of aangewakkerd..en toch doen we er aan mee ?

Ciham
19-05-2003, 15:21
Ik weet dat mijn schoonzus naar het ziekenhuis is geweest in Marokko, vlak voor haar trouwen, daar kreeg ze een onderzoekje van een vrouwelijke arts die haar een briefje gaf waarin staat dat ze maagd het huwelijk ingaat. Mijn broer heeft dat niet nodig gevonden, maar omdat anders de mensen gaan praten heeft ze er eentje gehaald. Het is zelfs zo dat je huwelijk, meestal, niet wordt voltrokken als je dat niet laat zien. Ik weet niet of dit waar is, maar dat vertelde mijn schoonzus. Ook heb ik begrepen dat je tegen betaling ook zo'n briefje kan krijgen. Maar ik zou niet zo luisteren naar wat anderen ervan vinden, je man vertrouwt je toch? waarom nou omdat anders de mensen gaan praten? mensen praten altijd, wat je ook doet. Als je het goed doet ben je zogenaamd "heilig" en doe je het niet goed dan ben je afgedwaald.... zucht.... In iedergeval, succes.

Ismahane82
19-05-2003, 15:52
Het lijkt me toch wel vernederend zo een onderzoek

ik_oke_is
19-05-2003, 16:02
Origineel gepost door Meisje24 Saalaam Wa Alikoem mensen, ik ga inshaallah volgende maand trouwen en nu is me verteld dat je ook een verklarig van de dokter kan krijgen dat je nog maagd bent. Ik heb met me man erover gehad en hij zei dat moet jij maar uitzoeken of jij het wel wil doen ja of nee, dus hij laat me die keuze zelf maken, ik zelf weet van me mezelf dat ik voor de 1000% maagd ben, maar toch wil ik die verklaring halen, je weet maar nooit later, en de marokkaanse gemeentschap roddelt ook veel vandaar. Me vraag aan jullie is, wie heeft het ook gedaan hier in NL kan je gewoon hier naar je huisarts gaan en die verklaring halen? wie heeft er ervaring mee? graag sereuze reactie a.u.b.. Beslamma :zwaai: ja ik zou graag hebben dat ze naar een arts gaat om zich te laten onderzoeken of ze wel voor 100% maagd is; :rolleyes:

ik_oke_is
19-05-2003, 16:04

Origineel gepost door Ismahane82 Het lijkt me toch wel vernederend zo een onderzoek nee jong waarom zou dat vernederend zijn... ??? je laat je daar toch gewoon met een vergrootglas effe bekijken en dan krijg je dat attest daar is toch niets vernederend aan :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3