Bekijk originele versie : Sharon niet naar VS na zelfmoordaanslagen
Redactie
18-05-2003, 21:08
JERUZALEM - Na een serie van drie Palestijnse zelfmoordaanslagen binnen twaalf uur, heeft de Israëlische premier Sharon besloten zijn trip naar de VS uit te stellen. De eerste minister zou dinsdag overleg voeren met de Amerikaanse president Bush over de zogeheten routekaart naar de vrede, een stappenplan dat moet uitmonden in een onafhankelijke Palestijnse staat.
Over dat plan sprak Sharon zaterdagavond al zonder resultaat met de nieuwe Palestijnse premier Abbas.
Twee zelfmoordaanslagen hadden zondagmorgen kort na elkaar plaats in Jeruzalem. Hierdoor vielen zeker negen doden. Kort voor de ontmoeting tussen Abbas en Sharon pleegde een militante Palestijn een zelfmoordaanslag nabij Hebron. Hij doodde twee joodse kolonisten.
Drukke lijnbus
De ernstigste aanslag zondagochtend had plaats in een drukke lijnbus in Jeruzalem. Een Palestijnse man verkleed als een orthodoxe jood blies zichzelf op. Er vielen zeven doden en zeker twintig gewonden. In het noorden van de stad was er een tweede Palestijnse zelfmoordaanslag, waardoor alleen de dader stierf.
De Palestijnse minister van Informatie Nabil Amr veroordeelde de aanslagen zondagochtend. Hij riep Israël op terughoudend te zijn bij vergeldingsmaatregelen. Hij onderstreepte dat het Palestijnse bestuur alles in het werk stelt om nieuwe aanslagen te voorkomen.
De aanslagen in Jeruzalem hadden plaats na een vruchteloos overleg in dezelfde stad zaterdagavond tussen Abbas en Sharon. Het drie uur durende beraad, waarbij hoge Israëlische en Palestijnse functionarissen aanwezig waren, vond plaats in de woning van Sharon.
Hoog niveau
Het was de eerste keer in bijna twee jaar dat de Palestijnen en de Israëliërs op zo'n hoog niveau met elkaar spraken. Centraal in het overleg stond de zogenoemde routekaart naar de vrede. Dit stappenplan van de Verenigde Staten, de Verenigde Naties, de Europese Unie en Rusland voorziet in de komst van een onafhankelijke Palestijnse staat in 2005.
De Palestijnen willen dat Sharon het plan ongewijzigd accepteert. De Israëlische regering heeft evenwel al aangedrongen op wijzigingen.
Volgens Palestijnse bronnen is het gesprek zonder tastbaar resultaat geëindigd. Sharon zou de Palestijnse eis hebben afgewezen om het vredesplan officieel te aanvaarden. "Dit was een overbodige ontmoeting", aldus een Palestijnse onderhandelaar na afloop.
Bron: © NU.nl
Origineel gepost door army
Tja, na de zoveelste laffe aanslag om elke kans op vrede de dieperik in te duwen kan ik Sharon enkel maar gelijk geven.
Triest voor de Palestijnen, maar de rekening moeten ze maar aan hamas presenteren. :rolleyes:
ouweh0er niet nerd..
kijk wat varken sharon heeft gedaan met die routekaart..
iedereen heeft geaccepteerd behalve hij.. dus waar heb je `t over :rolleyes:
.......kijk wat varken sharon heeft gedaan met die routekaart..
iedereen heeft geaccepteerd behalve hij.. dus waar heb je `t over....
Ook al had Sharon die routekaart direkt geaccepteerd, dan had de Hamas meteen toch weer aanslagen gepleegd, daar zij GEEN vrede wensen!!
Origineel gepost door an3sdej
.......kijk wat varken sharon heeft gedaan met die routekaart..
iedereen heeft geaccepteerd behalve hij.. dus waar heb je `t over....
Ook al had Sharon die routekaart direkt geaccepteerd, dan had de Hamas meteen toch weer aanslagen gepleegd, daar zij GEEN vrede wensen!!
je praat shit..
`n tijdje terug hadden hamas & de andere organisaties de acties van hun gestaakt.. wat deed die varken sharon?????
hij ging gewoon door met z`n beschietingen & vernielingen.. omdat hij hun zogenaamd niet geloofde.. of ben je dat vergeten?????
Die enge man met dat piepstemmetje, ben de naam even kwijt, die heeft van tevoren al gezegd tegen deze routemap te zijn!
Die enge man met dat piepstemmetje, ben de naam even kwijt, die heeft van tevoren al gezegd tegen deze routemap te zijn!
waar heb je `t over nerd
voor de zoveelste keer, hamas is een vrijheidbeweging.
Zo zag Hitler in de tijd het verzet als terroristen, en nu ziet israel de hamas ook als terroristen. Zie jij een verschil ik niet.
ok nerd.. ik heb `n vraagje voor je..
waarom zie je `t joodse leger niet ook als terroristen
Het verzet vocht als mannen, en hield zich niet bezig met het opblazen van onschuldige burgers op bussen.
Dat.....is het verschil. ;)
haha hou jij je illusies maar voor je
als het verzet kans had gekregen om duitsers of het
nou kinderen waren of vrouwen te vermoorden hadden
zij dat gedaaan. Ik meen zelfs dat ze dat hebben gedaan.
Die trein die ontspoorde bij dresden misschien, ach je bent een
pista. Zulke mensen hebben toch al niet zo
een inlevingsgevoel.
De vergelijkingen met Hitler Duitsland ga ik niet eens op in. TE zielig voor een reaktie
Je maakt prognoses over het verleden, en MEENT zelfs dat ze het gedaan hebben.
Dat is wel zwak, kan je met meer bewijsvoering aantonen dat het verzet dezelfde laffe methodes gebruikte als diegene die gebruikt worden door de moordenaars van hamas?
En wees maar gerust beste misantazaghin, aan mijn inlevingsvermogen schort niets. ;)
jaja, heel knap prognoses over het verleden. Knap als ik dat zou kunnen. Vind het vreemd, prognoses zijn meestal toekomstverwachtingen. Laffe methodes ze hebben een trein laten ontsporen dat noem ik laf jah. Dit is een feit. Moordenaars jii ziet ze als moordenaars ik als martelaars. Vechten voor je grond. Als ik jou land zou binnen dringen en jou zou vernederen ik denk dat je geen andere uitweg hebt.
En beste army zoals ik al eerder zij je bent een pista, alle pistas schort het aan inlevingsvermogen. ;)
De vergelijkingen met Hitler Duitsland ga ik niet eens op in. TE zielig voor een reaktie
tjah alles wat niet in ons straatje past gaan we niet op in.
Als we dat zouden doen zou hier niet eens een discussieforum
zijn geweest.
Mijn sarcasme had je niet door....heb ik nu wel door. ;)
Maar ik vroeg je om met bewijsvoering aan te tonen dat de methodes van de verzetsstrijders..let vooral op STRIJDERS...dezelfde lafheid aan de dag legden als hamas.
Nou en.. :confused: niks?
En wat men mij ook moge aandoen, ik zal enkel diegene die me het hebben aangedaan aanvallen.
Geen weerloze burgers die mij niks misdaan hebben.
Tot hier mijn inlevingsvermogen dat verder gaat dan het simpele 1zijdige denkvermogen van sommigen. En je laatste zin verwijst naar je onmacht.
Heu.......waar heb ik dat nog gehoord?
Mvg
Pista
jaja, ik vind het ontsporen van een trein gelijk aan jezelf opblazen. Elke vrijheidsbeweging kent zo zijn stijl. Anders zou het zo saai zijn als we allemaal dezelfde mensen waren.
Laf nou niet echt, maar het gaat hier beide om vrijheidsstrijders, met nadruk op strijders alleen zie jij de hamas niet als strijders. Wat ik dus op je inlevingsvermogen nadruk.
Wat jij nu zegt dat zal je nooit te weten komen althans ik denk wel degelijk dat jij je in zo'n situatie zou opblazen, de haat word gecreerd, het is hun tegen ons. Het maakt je niks uit of het toch kinderen of vrouwen zijn, wat ik overigens ten strengste afkeur.
Maar ik kan me inleven dat zij dit doen, de wanhoop, de dip.
En mijn laatste zin, nee die verwijst niet naar onmacht, maar naar
machtswelluste personen zoals pistas en napraters. Ze zijn heel makkelijk te ontdekken. Jij bent er een van.;)
Mvg
Tazaghinman.
waarom heb je geen antwoord op m`n vraag gegeven nerd??
ik zal em nog maar eens herhalen voor je :D .. anders neem je dat weer als smoesje dat je vraag niet kan vinden..
waarom zie je `t joodse leger niet ook als terroristen
Maar nog steeds geen bewijsvoering voor je bewering. :confused:
En moordenaars blijven moordenaars beste....
Ik keur hun laffe daden niet goed, noch kan ik me inleven in de gedachtengang van lafaards als hamasmoordenaars...daar heb je dan wel gelijk in.
Ik denk namelijk menselijk en zou er nooit aan denekn onschuldigen te doden uit haat...en daar mijn beste, ben ik 200% zeker van.
Ben blij dat je zulk een professioneel detectievermogen in je hebt.
Mvg
Pista. ;)
bewijsvoering voor wat??
Inderdaad moordenaars blijven moordenaars. Wat vind je van het israelisch leger, wat vind je van sharon. Moordenaars die een volk onderdrukken. Ze lijden nog steeds aan een trauma overgehouden aan de wo2 en dat rechtvaardigt ze om een volk zo te behandelen als hoe zij zijn behandeld.
En dat jij hetzelfde niet zou doen dat zeiden deze hamasorganisaties 20 jaar geleden ook. Zolang jij niet in deze
situatie zit of ooit hebt meegemaakt piep je wel anders.;)
Bedankt voor je sarcastisch compliment is er toch weer een om in te lijsten.
Mvg
Misantazaghin
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.