Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waarom.........ya rabi waarom

Pagina's : [1] 2

nadia81
28-05-2002, 19:20

wat ik me altijd afgevraagd heb is.............................. waarom onze ouders zoveel invloed op ons hebben dat we uiteindelijk met iemand trouwen voor wie wij absoluut geen gevoelens hebben..............iemand die wij nog niet eens kennen...............je blijft maar nee zeggen maar ze begrijpen het niet...ze blijven maar zeuren tot je uiteindelijk ja zegt............ze zeggen altijd ..ja liefde komt altijd na het huwelijk......waarom moet het zo gaan bij ons(marokkanen) en als je met iemand aankomt op wie je echt gek bent dan zeggen ze keihard nee.............en als je toch met hem trouwt dan ben je ineens hun dochters niet meer zeggen ze gelijk............waarom kunnen wij niet gerust zeggen dat we met die en die willen trouwen in plaats van bang te zijn wat onze ouders zouden zeggen.............waarom ya rabi waarom moet het zo gaan............... Dat wou ik even kwijt

emsoem
28-05-2002, 19:37
wat dacht je van ze willen het beste voor je??????? =emsoem=

SweetRose
28-05-2002, 19:43
oké emsoem, welke ouder wil niet het beste voor zijn eigen kind..maar toch, ze moeten ergens wel je mening respecteren...hangt natuurlijk af van de situatie hé...en natuurlijk moet je je ouders respecteren...en hun mening...maar als je je menig over iets wilt zeggen...kun je dat het beste doen op een zachte en lieve toon, want als je direct al begint te roepen en te wenen dan gaat het alleen maar erger worden...geloof me...en SPREEK JE OUDERS NOOOOOIT TEGEN...das een feit...met de jaren heen ga je ook beter nadenken en dan weet je ook dat je niet altijd je zin kunt krijgen..zelfs niet als je een vriendje wilt.. Natuurlijk gaan alle ouders tegen een relatie zijn...das logisch hé...maar het is beter het zeggen tegen één van je ouders dan het stiekem te doen, maar dit is alleen als je een echt doel hebt met die jongen of met dat meisje... ik ga hier later wel op verder, want mijn vingertjes doen pijn van dat snel typen allatief xxx

Camilla27
28-05-2002, 19:43
Origineel gepost door nadia81 wat ik me altijd afgevraagd heb is.............................. waarom onze ouders zoveel invloed op ons hebben dat we uiteindelijk met iemand trouwen voor wie wij absoluut geen gevoelens hebben..............iemand die wij nog niet eens kennen...............je blijft maar nee zeggen maar ze begrijpen het niet...ze blijven maar zeuren tot je uiteindelijk ja zegt............ze zeggen altijd ..ja liefde komt altijd na het huwelijk......waarom moet het zo gaan bij ons(marokkanen) en als je met iemand aankomt op wie je echt gek bent dan zeggen ze keihard nee.............en als je toch met hem trouwt dan ben je ineens hun dochters niet meer zeggen ze gelijk............waarom kunnen wij niet gerust zeggen dat we met die en die willen trouwen in plaats van bang te zijn wat onze ouders zouden zeggen.............waarom ya rabi waarom moet het zo gaan............... Dat wou ik even kwijt Je kunt je blijven afvragen waarom dit waarom dat.maar ouders willen gewoon het beste voor hun kinderen we zijn vaak niet eens met ze maar geloof me in de meeste gevallen hebben ze gelijk....ik heb me vroeger ook die vraag zitten stellen maar sinds ik zelf een dochtertje heb ben ik ze beter gaan begrijpen.......ik denk dat je verder komt met praten en dan met je vader.praat er over je hoeft er niet voor te schamen. Ik liet gewoon alles over me heen komen en deed toch gewoon wat ik wil....maar tot op een dag ik een gesprek met mij vader aanging en geloof me een gesprek met mijn vader is niet makkelijk.Maar toch heb ik het gedaan...en toen dacht ik heeeee gaat dat zo makkelijk.....willen je ouders je uithuwelijken of wat dan ook ga naar je Pa toe en gooi alles eruit zeg wat je voel zeg en geloof me als hij merkt dat zijn dochter verdriet heeft lijkt het me onmogelijk om haar nog te laten trouwen met iemand die ze niet wil........wij pakken het gewoon altijd verkeerd aan wat doen we? we gaan weg lopen we gaan dit doen we gaan dsat doen dan is het te laat.........waarom durven wij niet te praten het is zo makkelijk en je berijkt er zo veel mee.......het ligt niet aan de ouders het ligt aan ons zelf!!!

mister_bentayeb
28-05-2002, 19:50

Origineel gepost door camilla27 Je kunt je blijven afvragen waarom dit waarom dat.maar ouders willen gewoon het beste voor hun kinderen we zijn vaak niet eens met ze maar geloof me in de meeste gevallen hebben ze gelijk....ik heb me vroeger ook die vraag zitten stellen maar sinds ik zelf een dochtertje heb ben ik ze beter gaan begrijpen.......ik denk dat je verder komt met praten en dan met je vader.praat er over je hoeft er niet voor te schamen. Ik liet gewoon alles over me heen komen en deed toch gewoon wat ik wil....maar tot op een dag ik een gesprek met mij vader aanging en geloof me een gesprek met mijn vader is niet makkelijk.Maar toch heb ik het gedaan...en toen dacht ik heeeee gaat dat zo makkelijk.....willen je ouders je uithuwelijken of wat dan ook ga naar je Pa toe en gooi alles eruit zeg wat je voel zeg en geloof me als hij merkt dat zijn dochter verdriet heeft lijkt het me onmogelijk om haar nog te laten trouwen met iemand die ze niet wil........wij pakken het gewoon altijd verkeerd aan wat doen we? we gaan weg lopen we gaan dit doen we gaan dsat doen dan is het te laat.........waarom durven wij niet te praten het is zo makkelijk en je berijkt er zo veel mee.......het ligt niet aan de ouders het ligt aan ons zelf!!! hellemaal gelijk cam... de meeste meisjes praten nooit met hun vader het contact gaat altijd via moeder naar vader pas .. maar het beste is om gewoon face to face met je pa te praten en wedden dat je er uit komt .. beslama. :zwaai:

nadia81
28-05-2002, 19:56
Origineel gepost door camilla27 Je kunt je blijven afvragen waarom dit waarom dat.maar ouders willen gewoon het beste voor hun kinderen we zijn vaak niet eens met ze maar geloof me in de meeste gevallen hebben ze gelijk....ik heb me vroeger ook die vraag zitten stellen maar sinds ik zelf een dochtertje heb ben ik ze beter gaan begrijpen.......ik denk dat je verder komt met praten en dan met je vader.praat er over je hoeft er niet voor te schamen. Ik liet gewoon alles over me heen komen en deed toch gewoon wat ik wil....maar tot op een dag ik een gesprek met mij vader aanging en geloof me een gesprek met mijn vader is niet makkelijk.Maar toch heb ik het gedaan...en toen dacht ik heeeee gaat dat zo makkelijk.....willen je ouders je uithuwelijken of wat dan ook ga naar je Pa toe en gooi alles eruit zeg wat je voel zeg en geloof me als hij merkt dat zijn dochter verdriet heeft lijkt het me onmogelijk om haar nog te laten trouwen met iemand die ze niet wil........wij pakken het gewoon altijd verkeerd aan wat doen we? we gaan weg lopen we gaan dit doen we gaan dsat doen dan is het te laat.........waarom durven wij niet te praten het is zo makkelijk en je berijkt er zo veel mee.......het ligt niet aan de ouders het ligt aan ons zelf!!! :( :( daar ben ik het niet helemaal met je eens................want wat je ook tegen je ouders zegt als ze iets willen dan ga ze er gewoon voor...............ik begrijp best wel dat ze het beste voor ons willen................en ik heb ook gemerkt dat meisjes beter met hun vader kunnen praten als met hun moeder................maar dat geeft ze niet het recht om iemand te weigeren op wie hun kind echt gek op is.......................ik begrijp niet waarom de ouders het doen en ik denk dat ik het nooit zal begrijpen ook...........groetjessssssssssssssss

Camilla27
28-05-2002, 20:11
nou als je niet mag trouwen met wie je wil dan moet je ze duidelijk maken dat je nooit zult trouwen.........maar dan op een respect volle manier vertellen.........ze kunnen en mogen jou dat niet ontnemen......om te trouwen met wie je wil.......zolang je blijft zeuren zullen ze toch jou toesteming moeten geven........maar laat het ze gewoon merken blijf praten en klap niet dicht...misschien verwachten ze het niet dat je gaat praten en doe het met je vader.........als je met je vader praat en hem overtuigt dat je gullig zal worden met heb dan zal hij het op ten duur wel zelf in zien.........en dan wat de rest denkt doet er niet toe......je Pa meid praat met je Pa........dit geld voor iedereen PRAAT MET JE VADER

nadia81
28-05-2002, 20:14
Even voor de duidelijk...................dit gaat niet om mij persoonlijk maar om het algemeen..............

loubna170
28-05-2002, 20:16
mijn ouders dwingen mij gellukig nergens toe ik mag zelf bepalen met wie ik ga trouwen maar het moet natuurlijk wel een marokaan zijn voor de rest dwingen me ouders mij niet om te trouwen of met wie ik moet trouwen

Camilla27
28-05-2002, 20:16
Origineel gepost door nadia81 Even voor de duidelijk...................dit gaat niet om mij persoonlijk maar om het algemeen.............. ja maar ik heb het ook over het algemeen....jij hebt deze vraag gesteld......maar wil niet zeggen dat de reacties alleen naar jou zijn gericht.

nadia81
28-05-2002, 20:21
Origineel gepost door camilla27 nou als je niet mag trouwen met wie je wil dan moet je ze duidelijk maken dat je nooit zult trouwen.........maar dan op een respect volle manier vertellen.........ze kunnen en mogen jou dat niet ontnemen......om te trouwen met wie je wil.......zolang je blijft zeuren zullen ze toch jou toesteming moeten geven........maar laat het ze gewoon merken blijf praten en klap niet dicht...misschien verwachten ze het niet dat je gaat praten en doe het met je vader.........als je met je vader praat en hem overtuigt dat je gullig zal worden met heb dan zal hij het op ten duur wel zelf in zien.........en dan wat de rest denkt doet er niet toe......je Pa meid praat met je Pa........dit geld voor iedereen PRAAT MET JE VADER daar heb je absoluut gelijk in............en dit probleem is niet alleen bij de meisjes maar het komt ook voor bij de jongens...................als een jongen met een meisje wil trouwen die hij zelf gekozen heeft dan is het ineens in de ogen van zijn ouders een bent azanka................en natuurlijk heeft zijn moeder allang een vrouw voor hem uitgekozen.............ja natuurlijk zijn nichtje uit Marokko.....................ik zelf word echt moe van die verhalen en ik vraag me iedere keer af wanneer nou de ouders ons zelf laten bepalen met wie wij willen trouwen..................

nadia81
28-05-2002, 20:25
Origineel gepost door loubna170 mijn ouders dwingen mij gellukig nergens toe ik mag zelf bepalen met wie ik ga trouwen maar het moet natuurlijk wel een marokaan zijn voor de rest dwingen me ouders mij niet om te trouwen of met wie ik moet trouwen maar vinden zij het ook goed als je een vriend zou hebben waar je later mee zou willen trouwen................ Ik heb het ook niet over dwingen gehad.............ze hebben bepaalde invloed op je dat je uiteindelijk ja zegt..........of heb ik het mis????????

lelalaila
28-05-2002, 20:47
Beste nadia Ik weet een ding zeker me moeder en vader zouden mij nooit dwingen om met iemand te trouwen waar ik niet mee wil trouwen! ze zeggen dat ik mijn man zelf mag uitkiezen! want dan kan ik het hun nooit kwalijk nemen als het ooit fout zou gaan! me moeder zegt altijd je moet die gene goed kennen weten hoe hij in elkaar zit enzo! dat is belangrijk! groetjes lelalaila

nadia81
28-05-2002, 21:39
Origineel gepost door lelalaila Beste nadia Ik weet een ding zeker me moeder en vader zouden mij nooit dwingen om met iemand te trouwen waar ik niet mee wil trouwen! ze zeggen dat ik mijn man zelf mag uitkiezen! want dan kan ik het hun nooit kwalijk nemen als het ooit fout zou gaan! me moeder zegt altijd je moet die gene goed kennen weten hoe hij in elkaar zit enzo! dat is belangrijk! groetjes lelalaila Het is helaas jammer dat niet alle ouders er zo over denken................... :( :(

Berkania112
28-05-2002, 22:20

Salaam, Ik ben het helemaal met Camilla eens. De meeste marokkaanse meisjes durfen niet te praten over dit soort dingen. Daarom gaat het vaak mis. Er is geen enkel ouder die wilt dat zijn/haar dochter ongelukkig word, ze willen alleen het beste voor je. Ze willen dat je trouwt met een GOEDE moslim, met wie je je kinderen kan opvoeden zoals je ouders jou hebben opgevoed. Maar wanneer je ouders je gaan verplichten om met iemand te trouwen, dan moet je zeker erover praten. Het is tenslotte haram om je dochter te verplichten te trouwen terwijl ze niks van die jongen moet hebben. En een jongen verplichten natuurlijk ook. Als iemand wil trouwen van wie hij/zij houd is het haram om voor de ouders om dat tegen te werken( verbieden). En Meiden weglopen LOST NIKS OP!!! Door weg te lopen verpest je je hele leven ( want je zal je leven lang ongelukkig zijn zonder ouders). Beslama :zwaai:

Pagina's : [1] 2