Bekijk originele versie : Gevonden fossiel vormt schakel tussen vin en poot
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Gevonden fossiel vormt schakel tussen vin en poot
LONDEN - Een in Canada gevonden fossiel van ongeveer 375 miljoen jaar oud vormt een schakel tussen vinvissen en de eerste reptielen met vier poten. Dat blijkt uit de gepubliceerde resultaten van een Amerikaans onderzoek in het Britse wetenschappelijke tijdschrift Nature.
De onderzoekers vonden ongeveer duizend kilometer van de Noordpool deze „ontbrekende schakel in de evolutie”, het Tiktaalik Roseae-fossiel. De afdruk van het skelet is ongeveer 20 centimeter lang en is een kruising tussen een vis en een krokodil. „Het fossiel geeft een kritieke fase weer in de evolutie omdat de vis net voorpoten heeft ontwikkeld”, aldus een van de onderzoekers.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/36595701/Gevonden_fossiel_vormt_schakel_tussen_vin_en_poot. html
Hazouz_55
05-04-2006, 16:55
LONDEN - Een in Canada gevonden fossiel van ongeveer 375 miljoen jaar oud vormt een schakel tussen vinvissen en de eerste reptielen met vier poten. Dat blijkt uit de gepubliceerde resultaten van een Amerikaans onderzoek in het Britse wetenschappelijke tijdschrift Nature.
De onderzoekers vonden ongeveer duizend kilometer van de Noordpool deze „ontbrekende schakel in de evolutie”, het Tiktaalik Roseae-fossiel. De afdruk van het skelet is ongeveer 20 centimeter lang en is een kruising tussen een vis en een krokodil. „Het fossiel geeft een kritieke fase weer in de evolutie omdat de vis net voorpoten heeft ontwikkeld”, aldus een van de onderzoekers.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/36595701/Gevonden_fossiel_vormt_schakel_tussen_vin_en_poot. html
Wat wil je daarmee zeggen ?
led_zeppelin
05-04-2006, 16:56
Dat reptielen misschien ook lekker smaken met dille en citroen.
ZuivereWaarheid
05-04-2006, 16:59
Dat reptielen misschien ook lekker smaken met dille en citroen.
Hehehehehe, grappigste opmerking van de week :goedzo:.
Maar wel interessant verder, alle puzzelstukjes vallen langzaam op hun plaats.
Abracadaver
05-04-2006, 17:08
Als Mohammed dit al vergeten is te melden in zijn boekje kan je je misschien voorstellen wat er nog meer is achtergehouden...
Ik denk dat het gewoon interessante informatie is.
Ja, natuurlijk, op elke mededeling hier kun je wel roepen:
Wat wil je daarmee zeggen?
Maar UH
Wat wil JIJ daar mee zeggen ? :hihi:
Dankjewel voor het nieuwtje An3sdej! :sjans:
:nijn:
Einherjer
05-04-2006, 17:18
Lijkt mij nogal duidelijk.De mens komt oorspronkelijk uit zee.;)
Lijkt mij nogal duidelijk.De mens komt oorspronkelijk uit zee.;)
Ja, als een slijmerig amfibie of reptiel, zich voortreppend in de modder, en angstig wegkruipend in holen, en beducht voor gevaren.
Abu_Charafedine
05-04-2006, 17:24
http://www.telegraaf.nl/buitenland/36595701/Gevonden_fossiel_vormt_schakel_tussen_vin_en_poot. htmlWat een broodje-aapverhaal zeg! Hoe konden de wetenschappers zien dat de bot 375 miljoen jaar oud was. :hihi:
p.s. Welke idi-jood gelooft deze onzin nog? haha
Wat een broodje-aapverhaal zeg! Hoe konden de wetenschappers zien dat de bot 375 miljoen jaar oud was. :hihi:
zucht... eerste les in dateringsmethoden...
1. Als je de laag waarin het is gevonden kunt dateren, kun je het gevonden voorwerp ook al ongeveer dateren
2. de C14 methode
3. op basis van aminozuren
4. door pollenanalyse kijken in welke periode de laag waarin de vondst te situeren is, dateren
en ga zo maar door...
tamelijk ondoordachte opmerking neem ik aan? :moe:
Wat een broodje-aapverhaal zeg! Hoe konden de wetenschappers zien dat de bot 375 miljoen jaar oud was. :hihi:
p.s. Welke idi-jood gelooft deze onzin nog? haha
Ja rararara HOE ?
Wat een vraag :hadj:
Omdat dit is gevonden in steenlagen van het Devoon, 400-300 miljoen jaar geleden. En behalve dat door spectraal analyse, Argon-methoden of Kalium isotopen etc. Daarnaast via de omgeving en vergelijking met residuen, restmaterial (zie de posting van Agmy hier boven) .
Tenminste 337 miljoen jaar geleden ontstond er een tak van spiervinnigen die leidde naar een groep vissen met zeer stevige benige vinnen.
Maar dat is natuurlijk alleen iets voor geschoolde wetenschappers om dat vast te stellen en niet voor idioten. Wetenschappers hebben daar zo hun methodieken voor. Die staan immers allemaal al in de Heilige Q´uoraan beschreven.
Dat lees ik hier tenminste dikwijls.
Abu_Charafedine
05-04-2006, 17:36
Ja rararara HOE ?
Tenminste 337 miljoen jaar geleden ontstond er een tak van spiervinnigen die leidde naar een groep vissen met zeer stevige benige vinnen.
En jij was daarbij? :hihi: Ik hoef zulke onzin niet eens te weten, hou op. ;)
Ja rararara HOE ?
Wat een vraag :hadj:
Omdat dit is gevonden in steenlagen van het Devoon, 400-300 miljoen jaar geleden. En behalve dat door spectraal analyse, Argon-methoden etc.
Ik dacht al zoiets, maar zoals gewoonlijk kun je het mooier zeggen dan ik ;)
:nijn:
En jij was daarbij? :hihi: Ik hoef zulke onzin niet eens te weten, hou op. ;)
Als jij jezelf niet eens onderwijst over dit soort dingen, hoe wil je er dan juist over kunnen oordelen?
Als onwetende op dit gebied zal je mening geen enkele waarde hebben.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.