Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help vrouwen die seksueel misbruikt worden in o.a Turkijie

Pagina's : [1] 2

salimma19
18-05-2003, 02:19

In Turkije worden dagelijks vrouwen seksueel misbruikt. Door brieven te schrijven naar de Turkse autoriteiten (via amnesty) kunnen heel veel vrouwen gered worden. De 22-jarige Gülderen Baran was in augustus 1995 gedetineerd op het hoofdbureau van de politie. Daar is zij geslagen, met een hogedruk-waterstraal besproeid, geblinddoekt, en seksueel mishandeld. Ze is herhaaldelijk aan de armen opgehangen, soms urenlang, waardoor ze tegenwoordig geen gevoel meer in haar armen heeft. Een rechtszaak tegen de vijf politieagenten die Gülderen Baran heeft aangewezen als de daders van haar marteling, is geseponeerd. Niet omdat ze onschuldig werden verklaard, maar omdat de procesgang ernstige gebreken vertoonde. Ondanks bekentenissen over het gebruik van geweld is de zaak stopgezet. Kom op voor deze vrouwen en help mee hun rechten te beschermen! het enige wat je hoeft te doen is een brief schrijven....hieronder volgt een voorbeeldbrief.......

salimma19
18-05-2003, 02:22
hier is de voorbeeldbrief: Prime Minister Erdogan Office of the Prime Minister Basbakanlik 06573 Ankara Turkije Your Excellency, Please allow me to draw your attention to the following: Gülderen Baran was detained at the anti-terror branch of police headquarters in Istanbul in August 1995. During her imprisonment she was allegedly beaten, hosed with cold pressurized water, kept blindfolded and deprived of sleep. She was sexually molested and repeatedly hung by the arms, which left her with a loss of movement in both arms. The trial of five policemen in connection with Gülderen Baran's allegations of torture was dropped. Despite admissions of using force and beatings by a chief commissioner and a police officer during the course of the trial, the case was discontinued on 12 March 2002. I kindly call for an impartial investigation into the case of Gülderen Baran. Those responsible should be brought to justice in a court of law. I also urge you to ensure that those responsible for these acts of (sexual) torture of women in police stations and prisons, including those who order it, should be brought to justice. I call on the Turkish government to demonstrate its total opposition to sexual violence against women and condemn sexual violence unreservedly whenever it occurs. It must publicly be recognized that rape and sexual abuse of women in custody always constitutes torture or other inhuman and degrading treatment and should be prevented. Yours sincerely, en hier daaronder je naam...... geloof me zo'n brief helpt echt heel veel. hoe meer brieven hoe beter.....en moge allah je belonen. ga ermee naar de postbank vraag naar de kosten om naar Turkije te sturen......een paar eurotjes missen is geen probleem toch..........denk eens na.....als jij zelf (of je zus of zo) in deze situatie zou zitten dan zou je toch ook hulp willen.........??

Lady_moi
18-05-2003, 09:22
ja op school sturen we zulke brieven elk jaar maar ik zal er inshallah ene schrijven

salimma19
18-05-2003, 16:54
is lady_moi de enige???????????? Schande :jammer: :jammer: :jammer: Als je een topic opent over meisje die ontmaagd zijn bla bla bla reageer wel iedereen..........tffoe vieze mensen :jammer: :kwaad: :kwaad: :kwaad:

Lady_moi
18-05-2003, 16:56

zijn ze daarom vies :p allah ya awen :zwaai:

salimma19
18-05-2003, 16:59
JAAAAAAAAA........mijn god.......als jij in zo'n situatie zat zou je toch geholpen willen worden........ik zie hier zoveel onzin verhalen waarin iedereen geintresseerd is (is verder niks mis mee) maar ik vind het echt erg dat het iedereen koud laat.......sorry hoor

Lady_moi
18-05-2003, 17:04
Origineel gepost door salimma19 JAAAAAAAAA........mijn god.......als jij in zo'n situatie zat zou je toch geholpen willen worden........ik zie hier zoveel onzin verhalen waarin iedereen geintresseerd is (is verder niks mis mee) maar ik vind het echt erg dat het iedereen koud laat.......sorry hoor Ja ik vind het wel belangrijk dat we haar helpen Iedereen zou in zo een situatie graag geholpen willen worden is triestig dat er zulke dingen gebeuren :verdriet: :(

GangstaLovin
18-05-2003, 17:05
Ik schrijf altijd brieven voor Amnesty International ...ben benieuwd of ik deze ook binnenkort toegestuurd zal krijgen.

Lady_moi
18-05-2003, 17:10
inshallah

salimma19
18-05-2003, 17:28
Geloof me die brieven helpen echt veel..........en die onverschilligheid van sommige mensen maakt me echt misselijk. Die denken 'het zal mij toch nooit overkomen'.........braaaaaaaaaaaaaaaak waar is die solidariteit met je medemens gebleven?????????????? :(

Yufran
18-05-2003, 17:38
Origineel gepost door salimma19 hier is de voorbeeldbrief: Prime Minister Erdogan Office of the Prime Minister Basbakanlik 06573 Ankara Turkije Your Excellency, Please allow me to draw your attention to the following: Gülderen Baran was detained at the anti-terror branch of police headquarters in Istanbul in August 1995. During her imprisonment she was allegedly beaten, hosed with cold pressurized water, kept blindfolded and deprived of sleep. She was sexually molested and repeatedly hung by the arms, which left her with a loss of movement in both arms. The trial of five policemen in connection with Gülderen Baran's allegations of torture was dropped. Despite admissions of using force and beatings by a chief commissioner and a police officer during the course of the trial, the case was discontinued on 12 March 2002. I kindly call for an impartial investigation into the case of Gülderen Baran. Those responsible should be brought to justice in a court of law. I also urge you to ensure that those responsible for these acts of (sexual) torture of women in police stations and prisons, including those who order it, should be brought to justice. I call on the Turkish government to demonstrate its total opposition to sexual violence against women and condemn sexual violence unreservedly whenever it occurs. It must publicly be recognized that rape and sexual abuse of women in custody always constitutes torture or other inhuman and degrading treatment and should be prevented. Yours sincerely, en hier daaronder je naam...... geloof me zo'n brief helpt echt heel veel. hoe meer brieven hoe beter.....en moge allah je belonen. ga ermee naar de postbank vraag naar de kosten om naar Turkije te sturen......een paar eurotjes missen is geen probleem toch..........denk eens na.....als jij zelf (of je zus of zo) in deze situatie zou zitten dan zou je toch ook hulp willen.........?? Ik heb hier de Email van de premier van Turkije... mischien dat jullie het ook kunnen mailen.. is makkelijker ddlbsl@tccb.gov.tr

Yufran
18-05-2003, 17:40
ik heb 'm gemaild en ik zal 'm per post versturen inchallah want zoiets kan gewoon niet :kwaad: ddlbsl@tccb.gov.tr

salimma19
20-05-2003, 00:17
bedankt allemaal.........ik ben wel teleurgesteld hoor........ik dacht met zo't titel.......zullen veel mensen reageren en die brief sturen.......nou NIET DUS SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!

salimma19
25-05-2003, 19:08
Smartie2........jij bent nog dommer dan de achterste van een koe!!!!!!!!! Hoe durf je zoiets te zeggen. Ik weet niet of jij een man of vrouw bent (of allebei) maar hoe zou jij je voelen als je zo word behandelt??? Dit kan toch niet?? I.p.v zo dom te lachen kan je beter die brief sturen. En haal die domme grijns van je smoel af!!!!!!!!!! :kwaad:

SoleCuoreAmore
08-05-2004, 13:40

Ik zal je helpen inshallah.

Pagina's : [1] 2