Bekijk originele versie : Vraagje voor de moeders!!
oem_mujahid2
04-04-2006, 16:41
Assalaam oe alaikoem dames,
Ik heb een vraagje, mijn zoontje heeft vorige maand een prik voor tbc gehad, ze vertelde er ook bij dat na een maandje er een wondje zou komen want ik met een gaasje moet afdekken, hij heeft nu een wondje op zijn bovenarmpje en dat heb ik afgedekt.
Hij is erg vervelend en het lijkt alsof hij er last van heeft, kan het zijn dat hij door de tbc prik, en het wondje er nu pas last van heeft en dat hij daarom zo huilerig is???
liefs oum moussa
Salaam aleykoem oem moussa ;)
Imraan heeft ook zo'n prikje gehad en hij heeft nu ook een soort bultje zeg maar op zijn arm maar niet echt een wondtje
misschien andere moeders die hier ervaring mee hebben???
boyengirl
04-04-2006, 16:52
ik heb het een tijd je terug gedaan iets meer las 6 maanden gelende
bij de oudste was het na 8 weken een wondje
en bij de jongste is het nu nog dik moet het zelf open prikken van de week
maar kan we hoor dat het even pijn doet
kan ook dat er kiezen door komen ik zie dat ie 11 maanden is
succes er mee
Ik heb het niet laten doen. Misschien in de toekomst. Ik werd boos omdat er in de brief stond dat als je uit palastina kwam dan hoor je tot de risicogroepen kom je uit israel dan hoor je niet tot de risicogroep:moe:
M'n dochtertje heeft ook zo'n prikje gehad en het duurt ff voordat de huid hersteld... er blijft altijd een heel klein litteken over... het beste is om er niets op te doen, maar het gewoon zo te laten.. dan geneest het sneller.. als je het idee hebt dat het onstoken eruit ziet, kun je bellen met het consultatiebureau... En het is heel normaal dat je kindje nu pas huilerig is.. de symptonen bij deze prik komen pas later..
Souraida
05-04-2006, 09:38
Lina had geen wondje maar t kreeg wel een korstje en is vanzelf overgegaan. Ik heb toen bij t cb gevraagd of t er goed uitziet en die zeiden van wel. Lina had er verder geen last van ook niet hangerig ofzo.
Mijn dochter was ook niet hangerig... elk kindje is natuurlijk anders..
Je hoeft het niet af te dekken, als er pus uit begint te komen, kan je het beste blijven deppen, totdat er niets meer uit komt en dan wat jodium erop doen! Het duurde bij mijn zoontje wel een tijdje voor dat de zwelling was weggetrokken. Nu heeft hij een heel klein littekentje op zijn bovenarm aan de achterkant, je ziet het nauwelijks nog.
Maar elk kind is anders en reageert dan ook anders op die prik. Mijn ene dochter had er dan ook wat meer last van en toen zijn we met haar naar de zee gegaan en was het echt snel geheeld......... Mijn andere dochter heb ik nauwelijks iets van gemerkt................
Ik heb het niet laten doen. Misschien in de toekomst. Ik werd boos omdat er in de brief stond dat als je uit palastina kwam dan hoor je tot de risicogroepen kom je uit israel dan hoor je niet tot de risicogroep:moe:
:confused: huh? Afkomst heeft er niets mee te maken toch? Volgens mij bedoelen ze de gebieden die je bezoekt. Als je op vakantie gaat naar Marokko dan zou ik het zeker aanraden. Vooral de arme landen kan zo een ziekte snel opduiken en ik denk dat ze het daarom als risico beschreven hebben.
Helaas het is waar Israel is een ontwikkelde land op de rug van de Arabieren in Palestina.
Ik zou je kindje inenten, uiteindelijk heb je je zelf er eerder mee dan de instantie ....
maar dat korstje had mijn dochter ook alleen ik kan niet herrineren dat het pijn deed wel duurde het erg lang voordat het een litteken werd.
BoubkerC
05-04-2006, 10:52
waar staat die TBC eigenlijk voor want die Houdda99 heeft me op ergens aan gedacht
LovelyMommy
05-04-2006, 11:00
Het beste is inderdaad om het niet af te dekken, gewoon bloot laten drogen,
zo geneest het sneller. Er kan wel een vervelend blaasje ontstaan, maar dat valt er nadat het gedroogd is vanzelf af.........
Mijn zoontje heeft nu ook een klein litteken eraan overgehouden, maar dat is normaal zegt men.........
LovelyMommy
05-04-2006, 11:01
waar staat die TBC eigenlijk voor want die Houdda99 heeft me op ergens aan gedacht
Ga googlen......... :hihi:
BoubkerC
05-04-2006, 11:02
Het beste is inderdaad om het niet af te dekken, gewoon bloot laten drogen,
zo geneest het sneller. Er kan wel een vervelend blaasje ontstaan, maar dat valt er nadat het gedroogd is vanzelf af.........
Mijn zoontje heeft nu ook een klein litteken eraan overgehouden, maar dat is normaal zegt men.........
Ze3ma jij weet het AAAAH GAAAAAAA BLA
LovelyMommy
05-04-2006, 11:05
Ga googlen......... :hihi:
Staat voor tuberculose.........
Wij marokkanen behoren tot een risicogroep en moeten hiervoor ingeent worden..
Heb jij geen 'brandmerk' aan je bovenarm dan?? :stout:
BoubkerC
05-04-2006, 11:06
Staat voor tuberculose.........
Wij marokkanen behoren tot een risicogroep en moeten hiervoor ingeent worden..
Heb jij geen 'brandmerk' aan je bovenarm dan?? :stout:
hahahahahaha nee jij mag niet kijken :D dus hou maar op met versieren hex :D
jah maar wat voor ziekte kan je dan krijgen doesssssss
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.