Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : genoten van debat tussen Abou jahjah en de Winter

gooja
17-05-2003, 23:05

Inhoudelijk stelde de discussie niet zoveel voor, maar het stereotype van beide heren kwam duidelijk naar voren... Ik kon het echt niet bevatten dat er echt mensen rondliepen met zo'n bekrompen gedachtengang als die van Fillip de Winter... Ik zou me echt zorgen maken als ik in Antwerpen zou wonen en vanuit dat perspectief denk ik wel dat er een emancipatiebeweging als die van de AEL nodig is zodat er een duidelijk tegengeluid komt vanuit de allochtone gemeenschap in Belgie... Derhalve begrijp ik dan ook waarom een partij als de AEL opkomt als je bedenkt dat 1 op de drie belgen achter de meest domme racist ooit staat...

tinghir2001
17-05-2003, 23:28
actie en reactie !! wat een prachtige wereld leven we toch he .. Vlaamse blok ,AEl ,Al Queda, Amerika met haar bommen voor democratie en vrijheid, Isreal ....ect ect. Is er nog goed nieuws ergens te verkenen ??

gooja
17-05-2003, 23:44
Origineel gepost door army Veel Antwerpenaren maken zich zorgen om de problemen die er zijn met Marokkanen, het ael dat reeds meerdere malen naar voor is gekomen als een bende relschoppers. En beste Gooja, als je niet weet waar je over praat, zou je best zwijgen. Want niet 1/3 van de Belgen, maar 1/3 van de Antwerpenaren staat achter het Vlaams blok dat steeds maar weer erop vooruit gaat, en waarom? Door de onkunde van de Antwerpse politiekers die het Antwerpse volk als racisten bestempelen, wijl ze ondertussen van het ene schandaal naar het andere rollen, omdat ze weigeren te luisteren naar hun stadsgenoten, en omdat ze weigeren iets degelijks te ondernemen inzake het integratiebeleid dat tot nu toe steeds een maatje voor niets is geweest. Dit in combinatie met de problemen die steeds maar weer veroorzaakt worden door de marokkaanse gemeenschap maakt dat ik in de veronderstelling ben dat het vlaams blok ook nu weer zich in de handen mag wrijven. Antwerpenaren mvr gooja zijn geen racisten, maar dat de Marokkanen maar verder doen onder leiding van het onderdeurtje abou, men kan er wel racisten van maken, en terecht. Ik heb zelf aan der lijve ondervonden dat Antwerpenaren (even voor het gemak generaliseren) wel degelijk racisten zijn... Ik beschuldig niemand zonder dat ik het zelf meegemaakt heb.. Bovendien is het een vaststaand feit dat de allochtone gemeenschap (vooral in Antwerpen) in de hoek gedrukt wordt en het stempel krijgt van DE VREEMDELINGEN... Het is heel simpel: Als je als allochtone burger niet erkend wordt als een Belgische burger kunnen de monden niet altijd dichtblijven... Een niet meer dan dan logische reactie is een schreeuw om aandacht voor veranderingen in de samenleving, alleen is dat niet mogelijk omdat alleen te doen..vooral met figuren als de Winter in de politiek.... Denk je dat Fillip de Winter voor verbetering zal zorgen? Wat een lachwekkende utopie... Je hoeft niet intelligent te zijn om te kunnen voorspellen wat er gebeurd als het Vlaams blok gaat groeien...

Grietje
18-05-2003, 00:02
Ikhadgraagdeelgenomenaandezediscussiemaardooreensp elingvanhetlotdoetmijnspatieknophetniet.dieabuendi efilipzijntweegevaarlijkeidioten.filipisinditgeval nounetietsgevaarlijker.

tinghir2001
18-05-2003, 00:25

Origineel gepost door army Ben blij dat je het zelf zegt, effe voor het gemak generaliseren. Dat is wat abu en zijn volgelingen doen, generaliseren. Er zijn vele oudere Marokkanen die helemaal geen problemen hebben met die zgz racistische Antwerpenaren die jij zo graag racisten noemt. En een schreeuw voor aandacht? Door de Antwerpenaar te provoceren zetten ze zichzelf nog meer aan de buitenlijn. Door te eisen dat het arabisch de vierde landstaal moet worden..eveneens, door de problemen uit het miden oosten naar hier te importeren.. eveneens. De Antwerpenaar, mevr gooja wil geen bevelen krijgen van agitatoren als abu, wil niet voortdurend bestempeld worden als racist. De boemerang gaat naar waar hij vandaan is gekomen, met of zonder de marxisten als ruggensteun. En dacht je nou echt dat abu enige verandering gaat brengen voor de Marokkanen? Vergeet het, de man speelt een spel en maalt helemaal niet om de Marokkanen, maar hij heeft een achterban nodig. En dat zijn de gewillige meelopers die hij makkelijker kan manipuleren. Vertel ze wat ze graag willen horen en ze staan al op tafel te dansen alvorens er een maaltijd is opgediend. Neen mevr gooja, wij hoeven geen jajas noch winters. wat is er mis met het spel mee spelen zoals Abu Jah Jah het doet. het vlaams blok speelt het vies en zo ook de AEL. ik heb belgie een tijdje niet meer gevolgt ,dus ik weet niet wie aan zet is.

gooja
18-05-2003, 01:12
Origineel gepost door army Ben blij dat je het zelf zegt, effe voor het gemak generaliseren. Dat is wat abu en zijn volgelingen doen, generaliseren. Er zijn vele oudere Marokkanen die helemaal geen problemen hebben met die zgz racistische Antwerpenaren die jij zo graag racisten noemt. En een schreeuw voor aandacht? Door de Antwerpenaar te provoceren zetten ze zichzelf nog meer aan de buitenlijn. Door te eisen dat het arabisch de vierde landstaal moet worden..eveneens, door de problemen uit het miden oosten naar hier te importeren.. eveneens. De Antwerpenaar, mevr gooja wil geen bevelen krijgen van agitatoren als abu, wil niet voortdurend bestempeld worden als racist. De boemerang gaat naar waar hij vandaan is gekomen, met of zonder de marxisten als ruggensteun. En dacht je nou echt dat abu enige verandering gaat brengen voor de Marokkanen? Vergeet het, de man speelt een spel en maalt helemaal niet om de Marokkanen, maar hij heeft een achterban nodig. En dat zijn de gewillige meelopers die hij makkelijker kan manipuleren. Vertel ze wat ze graag willen horen en ze staan al op tafel te dansen alvorens er een maaltijd is opgediend. Neen mevr gooja, wij hoeven geen jajas noch winters. Oh zo snel al een omwenteling?:rolleyes: Ik zou denken dat je zojuist wel voor winter pleitte... Bovendien heb je de sarcastische ondertoon van het begrip generaliseren gemist... Jij vond namelijk dat DE Antwerpenaren niet discrimineerden ....en ik vind van wel :D

Koala
18-05-2003, 10:07
Ik vind het allebei losers. Het is voor mij duidelijk dat je van deze gasten geen oplossingen hoeft te verwachten. NEXT!

gooja
18-05-2003, 19:19
Origineel gepost door army Dat komt dan waarschijnlijk omdat je niet goed gelezen hebt, toon me waar ik een boontje heb voor de winter? Ik heb de situatie in Antwerpen en de schuldigen ervoor effe aangehaald. En als jij vindt dat de Antwerpenaren discrimineren komt zulks omdat je generaliseert. Ik zeg het nogmaals, vele oudere Marokkanen zijn een heel ander idee toegedaan dan dit idee dat ruikt naar ael gedachtengoed. Zoals ik zou zeggen dat alle moslims ettertjes zijn omdat er velen geen opvoeding hebben genoten en dit duidelijk zichtbaar is in de dagelijkse samenleving. Deze rotjongeren zijn niet erg geliefd bij de Antwerpenaren, en ik kan ze geen ongelijk geven. Over generaliseren gesproken :rolleyes:

gooja
18-05-2003, 22:15
Origineel gepost door army Neen hoor, alweer ga je de mist in. Ik maak wel degelijk een verschil tussen de ouderen die geen problemen hebben met mensen.. die jij omschrijft als racisten, en dat op een generaliserende wijze die overduidelijk jou gebrek aan kennis toont inzake de problematiek wat betreft de Belgische verhoudingen in de politiek en de problemen met allochtonen van Marokkaanse origine. 1/3 van de Belgische bevolkig, dat toont al overduidelijkaan dat je wel weet waar de klok hangt, maarr de klepel vinden is al iets moeilijker. De problemen met de jongeren in de steden bestaan wel degelijk. Merk je dan niet dat ik over twee partijen praat? Enerzijds de oudere generatie die steeds in vrede geleefd heeft met de Antwerpenaren, en anderzijds een deel van de jongeren die leven van herrie schoppen en die hun eigen in gebreke blijven inzake de deelname aan een maatschappij die nu eenmaal westers gericht is, en dat ook wil blijven en verlangt van iedereen die hier wil leven dat hij intergraal deel uitmaakt van deze maatschappij. En dit zonder verlies van hun religie!! Inzake generalisatie en onkunde inzake deze problematiek span jij wel de kroon. Mvg Pista Ik rook al een soort pista hier.. Als ik dat had geweten, was ik in de eerste plaats niet in discussie met je geweest, want tja...Pista is hier de expert :rolleyes:

gooja
18-05-2003, 23:20
Origineel gepost door army Het gaat je dus niet om de inhoud, maar om de persoon. En plots kan je niet meer antwoorden.. Mooi excuus om je onmacht te maskeren. ;) Mvg Pista Begrijp het dan een keer! Als je een racistisch standpunt blijft verdedigen zijn er twee opties: -schelden (zoals vele dat hier op jou doen) of -negeren... Aangezien ik me niet wil verlagen tot scheldpartijen en me ook niet wil druk maken kies ik voor het laatste..... Dit is namelijk geen zinvolle discussie als je niet eens begrijpt )of wil begrijpen) waarom de ander achter een bepaald standpunt staat...

gooja
18-05-2003, 23:31
Origineel gepost door army Nu ben je lekker naast de pot aan het draaien, je gaat niet in op de inhoud van deze topic, maar begint over racisme...bewijs het! ;) over schelden...bewijs het.. ;) Maar verder heb je over het onderwerp op zich niets meer te zeggen. Dank je,...... :D Alweer een blijk van onmacht...ik hoop nu maar dat je de eer aan jezelf houdt en het lichter voor jezelf maakt door inderdaad te negeren. Kwestie van niet in discussie te moeten op een discussieforum waar mensen komen met tegengestelde meningen. :D Ach wat leuk nou... Mevrouw wil het laatste woord hebben.... :D Nou, als dat je gelukkiger maakt, geef ik je de kans om hierop nog even te reageren en dan beloof ik dat ik me afzijdig zal houden :D En dan mag je het op onmacht gooien of wat je wil, maar mensen die niet helemaal sporen interesseren me niet :zwaai:

freemale
19-05-2003, 16:44
Origineel gepost door gooja Inhoudelijk stelde de discussie niet zoveel voor, maar het stereotype van beide heren kwam duidelijk naar voren... Ik kon het echt niet bevatten dat er echt mensen rondliepen met zo'n bekrompen gedachtengang als die van Fillip de Winter... Ik zou me echt zorgen maken als ik in Antwerpen zou wonen en vanuit dat perspectief denk ik wel dat er een emancipatiebeweging als die van de AEL nodig is zodat er een duidelijk tegengeluid komt vanuit de allochtone gemeenschap in Belgie... Derhalve begrijp ik dan ook waarom een partij als de AEL opkomt als je bedenkt dat 1 op de drie belgen achter de meest domme racist ooit staat... Het was smakelijker dan een soapserie! Wat wil je met twee pipo's?