Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische jongens moeten zelf kunnen beslissen of ze besneden willen worden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

freemale
17-05-2003, 13:18

Jongetjes worden al op hun 2e, 3e en 4e jaar besneden. Ze zijn er dus niet bewust van. Hoe zou het gaan als de ouders voortaan de keuze aan de jongen over laten? Geloof moet vanuit jezelf komen en niet opgelegd worden. Het is uiteraard de plicht van ouders om geloof door te geven maar is dit niet een soort oplegging? Bijv, dat jongens pas na hun 18e besneden kunnen worden dus zelf de beslissing kunnen nemen.

tinghir2001
17-05-2003, 13:28
Origineel gepost door freemale Jongetjes worden al op hun 2e, 3e en 4e jaar besneden. Ze zijn er dus niet bewust van. Hoe zou het gaan als de ouders voortaan de keuze aan de jongen over laten? Geloof moet vanuit jezelf komen en niet opgelegd worden. Het is uiteraard de plicht van ouders om geloof door te geven maar is dit niet een soort oplegging? Bijv, dat jongens pas na hun 18e besneden kunnen worden dus zelf de beslissing kunnen nemen. je bent gek !! iedereen zou besneden moeten worden ,niet eens uit oog punt van godsdienst !! gewoon weg met dat vies aanhangsel :)

GangstaLovin
17-05-2003, 13:32
De titel van je topic slaat nergens op ..! Waarom niet gewoon elk mens moet zelf kunnen beslissenof ze besneden willen worden. Want het zijn niet alleen islamitische mensen die dat doen ..ook joden ...en ook gewoon mensen die het niet uit religie doen, maar omdat ze denken dat een penis zonder voorhuid hygienischer is.

Tetouanees
17-05-2003, 13:33
Origineel gepost door oesje Ze hebben het wel over besnijden hé... ;) Niet over afsnijden :lol: enneeeeeee, heb jij dan een vies aanhangsel :stout: Je zakt steeds verder weg......... :D Tetouanees......

freemale
17-05-2003, 13:35

Origineel gepost door GangstaLovin De titel van je topic slaat nergens op ..! Waarom niet gewoon elk mens moet zelf kunnen beslissenof ze besneden willen worden. Want het zijn niet alleen islamitische mensen die dat doen ..ook joden ...en ook gewoon mensen die het niet uit religie doen, maar omdat ze denken dat een penis zonder voorhuid hygienischer is. Ja en? in Manhattan is 80 % van mannen uit hygienische redenen besneden. Maar wel uit eigen wil en eigen keuze!! Daar gaat het mij om, een jongetje van 4 kan niet beslissen of hij het wil.

freemale
17-05-2003, 13:38
Origineel gepost door tinghir2001 je bent gek !! iedereen zou besneden moeten worden ,niet eens uit oog punt van godsdienst !! gewoon weg met dat vies aanhangsel :) Het is misschien wel hygienischer als je je maar 1 keer in de week wast. Als je elke dag doucht en onder de voorhuid schoonmaakt, is er geen enkel probleem. Je schaamlippen kun je ook weg laten halen, dat is ook hygienischer maar ik neem aan dat je dat niet doet.

GangstaLovin
17-05-2003, 13:41
Lieverd er zijn ook velen die niet religieus zijn en vanaf jongs af aan zijn besneden ...heb daar zelfs laatst een documentaire over gezien op discovery channel. Maar wat mijn probleem is met jou titel van de topic ..is alsof je doet alsof het alleen bij Islamitische mensen voorkomt dat kinderen worden besneden. terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Ik ben ook van mening dat men dat zelf bewust moet kiezen. Die documentaire waar ik het over had ging over mannen die als kind waren besneden just out of hygienische redenen. En zij waren er absoluut niet blij mee en hebben dus een organisatie opgericht tegen het besnijden van kinderen.

Moezhint
17-05-2003, 13:47
Origineel gepost door freemale Jongetjes worden al op hun 2e, 3e en 4e jaar besneden. Ze zijn er dus niet bewust van. Hoe zou het gaan als de ouders voortaan de keuze aan de jongen over laten? Geloof moet vanuit jezelf komen en niet opgelegd worden. Het is uiteraard de plicht van ouders om geloof door te geven maar is dit niet een soort oplegging? Bijv, dat jongens pas na hun 18e besneden kunnen worden dus zelf de beslissing kunnen nemen. aaahhh God toch! turkse travestieten willen nu ook inspraak in wat geleerden en wetenschappers hebben vastgesteld! en dan stelt ze ook nog een leeftijd voor, hahahahaha.... denk je dat de moslims zoals de kaaskoppen zijn en de frietkoppen? jullie jongeren zijn zooo erg ongelukkig met alles en nog wat dat ze constant zitten te dreigen met die bealchelijke leeftijd van 18! give me a break en hou je bezig met je eigen zaken! je lijkt me echt geobsedeerd door de moslims! kom praat erover!!! leg het eens uit! :D :D

freemale
17-05-2003, 13:52
Origineel gepost door GangstaLovin Lieverd er zijn ook velen die niet religieus zijn en vanaf jongs af aan zijn besneden ...heb daar zelfs laatst een documentaire over gezien op discovery channel. Maar wat mijn probleem is met jou titel van de topic ..is alsof je doet alsof het alleen bij Islamitische mensen voorkomt dat kinderen worden besneden. terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Ik ben ook van mening dat men dat zelf bewust moet kiezen. Die documentaire waar ik het over had ging over mannen die als kind waren besneden just out of hygienische redenen. En zij waren er absoluut niet blij mee en hebben dus een organisatie opgericht tegen het besnijden van kinderen. Ja, ik had het misschien anders moeten formuleren, want het komt inderdaad niet alleen bij islamieten voor. maar goed, mijn punt is wel duidelijk denk ik. :)

freemale
17-05-2003, 13:53
Origineel gepost door Moezhint aaahhh God toch! turkse travestieten willen nu ook inspraak in wat geleerden en wetenschappers hebben vastgesteld! en dan stelt ze ook nog een leeftijd voor, hahahahaha.... denk je dat de moslims zoals de kaaskoppen zijn en de frietkoppen? jullie jongeren zijn zooo erg ongelukkig met alles en nog wat dat ze constant zitten te dreigen met die bealchelijke leeftijd van 18! give me a break en hou je bezig met je eigen zaken! je lijkt me echt geobsedeerd door de moslims! kom praat erover!!! leg het eens uit! :D :D Als je niet inhoudelijk wilt reageren, kun je beter je mond houden, want er komt alleen maar onzin en napraterij uit.

said76
17-05-2003, 14:04
Origineel gepost door freemale Jongetjes worden al op hun 2e, 3e en 4e jaar besneden. Ze zijn er dus niet bewust van. Hoe zou het gaan als de ouders voortaan de keuze aan de jongen over laten? Geloof moet vanuit jezelf komen en niet opgelegd worden. Het is uiteraard de plicht van ouders om geloof door te geven maar is dit niet een soort oplegging? Bijv, dat jongens pas na hun 18e besneden kunnen worden dus zelf de beslissing kunnen nemen. sinds wanneer is dit een punt van discussie ........de islam schrijft heel duidelijk voor dat jongens besneden MOETEN worden

GangstaLovin
17-05-2003, 14:07
waarom MOET het eigenlijk?

freemale
17-05-2003, 14:07
Origineel gepost door said76 sinds wanneer is dit een punt van discussie ........de islam schrijft heel duidelijk voor dat jongens besneden MOETEN worden Ja, maar je moet toch bewust voor je geloof kiezen. Een kind van 4 is daar niet bewust van.

said76
17-05-2003, 14:39
Origineel gepost door freemale Ja, maar je moet toch bewust voor je geloof kiezen. Een kind van 4 is daar niet bewust van. Stel je deze vraag ook aan de joden,want daar is het ook een deel van hun geloof......of is het weer iets uitvergroten om zo de moslims in diskrediet te brengen want ik vind dit een eenzijdige redenering

freemale
17-05-2003, 14:45

Origineel gepost door said76 Stel je deze vraag ook aan de joden,want daar is het ook een deel van hun geloof......of is het weer iets uitvergroten om zo de moslims in diskrediet te brengen want ik vind dit een eenzijdige redenering Waarom moet je weer denken dat ik dit doe om islamieten in discrediet te brengen??!! Zal ik even de stelling anders formuleren? 'ouders moeten hun kinderen zelf laten beslissen of ze besneden willen worden' Het zijn toch juist islamieten die op deze forum komen? 'Joodse ouders moeten hun kinderen zelf laten beslissen of ze besneden willen' Waarom zou ik zo'n discussie hier moeten plaatsen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20