Bekijk originele versie : Levenslang voor Richard H.
Levenslang voor Richard H.
ZOETERMEER - De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag de 34-jarige Zoetermeerder Richard H. veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf, wegens de moord op zijn vrouw Claudia (31) en zijn twee dochtertjes van drie en vijf jaar oud. Tegen H. was ook levenslang geëist.
H. vermoordde zijn gezin in zijn eigen woning in de nacht van 6 op 7 april vorig jaar. Hij begroef hun stoffelijke overschotten in de bossen bij het Brabantse Alphen-Chaam. Na de moorden gaf H. zijn gezinsleden als vermist op.
Tien dagen later arresteerde de politie Richard H. als verdachte, onder meer na de vondst van bloedsporen bij de woning en in de auto van H. Na zijn arrestatie bekende H. Hij bleek er verschillende dubbellevens op na te houden, gevuld met buitenechtelijke affaires.
Een relatie met een Poolse 'webcamgirl' werd zijn gezin fataal. H. wilde de vrouw per se thuis kunnen ontvangen. Om dat mogelijk te maken, ruimde hij zijn vrouw en kinderen uit de weg.
http://www.nu.nl/news/704354/15/Levenslang_voor_Richard_H..html
Hazouz_55
31-03-2006, 14:52
Levenslang voor Richard H.
ZOETERMEER - De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag de 34-jarige Zoetermeerder Richard H. veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf, wegens de moord op zijn vrouw Claudia (31) en zijn twee dochtertjes van drie en vijf jaar oud. Tegen H. was ook levenslang geëist.
H. vermoordde zijn gezin in zijn eigen woning in de nacht van 6 op 7 april vorig jaar. Hij begroef hun stoffelijke overschotten in de bossen bij het Brabantse Alphen-Chaam. Na de moorden gaf H. zijn gezinsleden als vermist op.
Tien dagen later arresteerde de politie Richard H. als verdachte, onder meer na de vondst van bloedsporen bij de woning en in de auto van H. Na zijn arrestatie bekende H. Hij bleek er verschillende dubbellevens op na te houden, gevuld met buitenechtelijke affaires.
Een relatie met een Poolse 'webcamgirl' werd zijn gezin fataal. H. wilde de vrouw per se thuis kunnen ontvangen. Om dat mogelijk te maken, ruimde hij zijn vrouw en kinderen uit de weg.
http://www.nu.nl/news/704354/15/Levenslang_voor_Richard_H..html
Nog geen uur nadat hij, op het bed waar zijn vrouw en hij altijd sliepen, zijn vrouw vermoord had, had hij al weer seks met die Poolse H.oer. :rolleyes:
Ihollandiyen & Venco :jammer:
a_tropos
31-03-2006, 14:56
tja... zoals een oud jiddisj gezegde luidt: 'os di putz stejt, ligt di sechel in drerd'... oftewel: 'als de penis staat, ligt het verstand in de modder'. :maf2:
sjanghai
31-03-2006, 14:58
Nog geen uur nadat hij, op het bed waar zijn vrouw en hij altijd sliepen, zijn vrouw vermoord had, had hij al weer seks met die Poolse H.oer. :rolleyes:
Ihollandiyen & Venco :jammer:
Goed om te zien dat dit zo goed wordt aangepakt in Nederland.
Levenslang is een terechte straf.
Ik ben het voor het eerst eens met shanhai, denk ik.
a_tropos
31-03-2006, 15:02
wist je dat in nederland levenslang ook letterlijk levenslang is? dit, in tegenstelling tot bv de vs...
sjanghai
31-03-2006, 15:03
Ik ben het voor het eerst eens met shanhai, denk ik.
:sjans:
Hazouz_55
31-03-2006, 15:04
De laatste jaren is een trend waarneembaar waarin rechters vaker besluiten om een levenslange gevangenisstraf op te leggen dan voorheen. Ik vind dit wel een goede ontwikkeling.
Hazouz_55
31-03-2006, 15:08
wist je dat in nederland levenslang ook letterlijk levenslang is? dit, in tegenstelling tot bv de vs...
Nee dat klopt niet helemaal. In de VS heb je twee varianten op levenslang.
Je hebt a life sentence without the possibility of Parole or a life sentence with the possibility of Parole. Als je dat laatste hebt dan kun je na een x aantal jaar gevangen gezeten te hebben, zo'n aanvraag indienen, als het wordt afgewezen, dan kun je het na 10 jaar weer proberen. Maar ook dit kan per Staat verschillen.
mi_vida_loca
31-03-2006, 15:12
Dat klopt dit probeerde ik al voor mo.b vaak te vertelen en niemand die mij geloofde!!!
Maar sinds mo.b levenslang heeft gekregen weten meer mensen dit!!!
a_tropos
31-03-2006, 15:15
Nee dat klopt niet helemaal. In de VS heb je twee varianten op levenslang.
Je hebt a life sentence without the possibility of Parole or a life sentence with the possibility of Parole. Als je dat laatste hebt dan kun je na een x aantal jaar gevangen gezeten te hebben, zo'n aanvraag indienen, als het wordt afgewezen, dan kun je het na 10 jaar weer proberen. Maar ook dit kan per Staat verschillen.
dat is dus wat ik bedoel: we kennen hier geen 'parole' versie. :cool:
sjanghai
31-03-2006, 15:59
Jammer dat er in Nederland de doodstraf niet is ingevoerd.
Zulke mensen mogen van mij creperenIk denk dat levenslang meer creperen is dan de doodstraf.
dat is dus wat ik bedoel: we kennen hier geen 'parole' versie. :cool:
Tenzij de rechter een levenslange straf omzet naar bv twintig jaar.
Dan is er uiteindelijk ook sprake van levenslang met een ontsnappingsclausule.
O, en in dit geval zou ik niet aarzelen om de doodstraf weer uit te voeren.
Ik denk dat levenslang meer creperen is dan de doodstraf.
Creperen, in een Nederlandse gevangenis?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.