Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help!! Ik Trouw Over 6 Weken En Heb Nog Niets Geregeld!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

tmazightmeisje
29-03-2006, 12:10

Hallo dames, ik zit hier een beetje rond te kijken en zie dat er veel meiden goeie tips hebben voor meiden met vragen op dit gebied, dus dacht ik......doe ik ook want ik hebt het echt effe nodig:o Ik ga dus over ongeveer 6 weken trouwen en weet dus nog steeds niet waar ik moet beginnen. Iedereen denkt dat ik alles onder controle heb:hihi: maar in werkelijkheid leef ik gewoon van dag tot dag en iedere keer zeg ik weer....volgende zaterdag ga ik naar een trouwjurk zoeken......maar ja, dus nog steeds niets van gekomen... Hoe mijn bruiloft eruit gaat zien....voor mij hoeft het eigenlijk niet, maar iedereen en zeker mijn aanstaande wil niet dat ik later spijt krijg dat ik niet echt een feestje gegeven heb. En aangezien ik dus vermoed dat hij gelijk heeft moet het er dus van komen. Dus dacht ik aan een klein bijeenkomstje bij mij thuis, ik ga geen zaal huren want daar nodig ik veel te weinig mensen voor uit. Ik zat te denken aan de henna........maar waar vind ik de kleding, iemand die henna kan doen, welke muziek moet ik draaien...etc.etc.etc. De dag van het trouwen: ik heb gezegd dat ik geen negaffa wil....ik wil in principe ook alleen een bruidsjurk en mischien nog een extra jurk daarvoor huren om aan te doen....dus een marokkaanse jurk en een bruidsjurk....waar vind ik deze kledij????????????? Mischien een meisje dat alleen mijn haar en make up wil doen voor een leuk prijsje?? Wat voor muziek moet ik draaien? TIPS TIPS TIPS en vooral; HUUUUUUUUUUUULPPP! zijn allemaal welkom Ps: ik woon in de buurt van Breda

monatoetje
29-03-2006, 12:30
soebhanAllah meisje. als eerst naturlijk, moge Allah swt jullie huwelijk zegenen. ik word binnenkort inshae Allah ook gevraagd en mn aanstaande wilt absoluut geen feest hebben. ik allang blij. ik had precies het zelfde als jij in gedachten. henna en feest op een dag! gewoon in de woonkamer of in de tuin aangezien we een hele grote tuin hebben ik haal gewoon wat cd's voor diegene die muziek willen hebben. vriendinnen van mijn moeder komen koken voor ons henna wordt aangebracht door een vriendin van mij. maar mn aanstaande inshae Allah wilt juist geen feest. haha hij wilt sadaka geven in een moskee. hij is een imaam. dit wordt wel lachen, al zeg ik het zelf. hij zei van de week nog: je moet niet verwachten dat ik tussen al die vrouwen ga lopen of zitten naast jou. voor een foto met je famillie vind ik het geen probleem. garm maar een advies kan ik je wel geven: het is zonde van een trouwejurk te kopen daarna hangt hij toch maar wat in de kast. je kunt beter een marokkaanse witte tahshita kopen met wat siewreaden erbij. daar heb je nog altijd iets aan. een trouwjurk niet maar dat is mijn mening. een trouwjurk heeft natuurlijk ook haar mooie charmes ahahahah maar meid ik hoor het wel van jou

tmazightmeisje
29-03-2006, 12:45
Hee meid, bedankt voor je reactie....ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als ik al die meiden over zalen, bands, catering en bands hoor voel ik me vreemd. Ik wil insha allah ook gewoon in de woonkamer of tuin trouwen en thats it. Subhannallah, ik wilde henna en trouwen ook op 1 dag doen, maar dat is me afgeraden i.v.m. de henna die goed op de huid moet zitten.....de kleur zou dan te donker zijn als je meteen dezelfde dag trouwt. Dus nu doe ik de henna de avond daarvoor. Ik doe niet aan uitnodigingskaartjes....familie en goede kenissen (hahaha die op 2 handen te tellen zijn) moeten genoegen nemen met een telefonische uitnodiging zoals vroeger. wat betreft negaffa....ik heb zoiets van dat hoeft dus echt niet voor mij....maar waar ik nu wel tegenaan loop is dat ik dus mijn pluizige krulhaar zelf moet doen en aangezien wij in de woonkamer alleen een hoekbank hebben vraag ik me af waar mijn man en ik moeten zitten....ik weet het echt niet meer.... Wat zou ji jdoen in dit geval??? Ik zat er eventueel aan te denken een oproep te doen voor een meisje uit omgeving breda die goe dis met visagie en haar opsteken en die tegen betaling mijn haar en make up kan doen. Mijn moeder en haar vriendin zorgen voor het vlees en de bastilla wil ik bestellen.... Muziek....tja.....gewoon een keer een muziekzaakje binnen lopen denk ik en vragen naar DE bruiloftmuziek van de eeuw..... liefs faat

monatoetje
29-03-2006, 12:51
wat die bank betreft in de woonkamer. als het een 2 zits is, kun je hem hoger zetten zodat je toch nog een beetje boven de mensen uitkomt. je kunt ergens kijken of je kunststof pallets kunt huren bij praxis of zo. het klinkt grappig, maar wie kijkt er nou onder je bank. verder moet je de bank zelf een beetje bekleden met bepaalde stoffen en naar je eigen smaak natuurlijk. neem wel een grote witte laken voor op de bank. daarna kun je je fantasie laten gaan.

tmazightmeisje
29-03-2006, 12:52

wat die bank betreft in de woonkamer. als het een 2 zits is, kun je hem hoger zetten zodat je toch nog een beetje boven de mensen uitkomt. je kunt ergens kijken of je kunststof pallets kunt huren bij praxis of zo. het klinkt grappig, maar wie kijkt er nou onder je bank. verder moet je de bank zelf een beetje bekleden met bepaalde stoffen en naar je eigen smaak natuurlijk. neem wel een grote witte laken voor op de bank. daarna kun je je fantasie laten gaan. dat is het probleem, we hebben geen 2-zits.......wehebben alleen een super mega hoekbank.......mischien toch maar zo'n negaffa???

Mysticalia
29-03-2006, 12:53
Mabrouk dames :D als je het zo simpel houdt, dan krijg je het zo geregeld :goedzo:

ahlam-85
29-03-2006, 12:55
wajaaw wollah k d8 dat ik de enige was die met zulke gedachten liep:D ik wou ook helemaal geen feest, maar mijn mannetje die wilt juist weer een feest en mijn moeder en famillie zeiden van nee dat hoort niet anders gaan mensen denken en al die onzin

monatoetje
29-03-2006, 12:55
en over de henna. je kunt de henna na een poosje eraf halen. ik neem aan dat je wel een keertje van je plaats komt. al is het aar voor naar de wc te gaan. nadat je de henna eraf hebt gehaald kun je je weer omkelden aangezien je 2 kledingstukken wilt dragen. is toch opgelost meid, hoe meer dagen je het feest gaat houden hoe duurder het voor je uitkomt.

monatoetje
29-03-2006, 12:56
dat is het probleem, we hebben geen 2-zits.......wehebben alleen een super mega hoekbank.......mischien toch maar zo'n negaffa??? is er niemand in de buurt van je famillie of een goede vriendin die een 2 zits heeft?

ahlam-85
29-03-2006, 12:57
wat die bank betreft in de woonkamer. als het een 2 zits is, kun je hem hoger zetten zodat je toch nog een beetje boven de mensen uitkomt. je kunt ergens kijken of je kunststof pallets kunt huren bij praxis of zo. het klinkt grappig, maar wie kijkt er nou onder je bank. verder moet je de bank zelf een beetje bekleden met bepaalde stoffen en naar je eigen smaak natuurlijk. neem wel een grote witte laken voor op de bank. daarna kun je je fantasie laten gaan. thnx meid voor je tip :kus:

tmazightmeisje
29-03-2006, 12:59
wajaaw wollah k d8 dat ik de enige was die met zulke gedachten liep:D ik wou ook helemaal geen feest, maar mijn mannetje die wilt juist weer een feest en mijn moeder en famillie zeiden van nee dat hoort niet anders gaan mensen denken en al die onzin haahaha, nou monatoetje en ik zijn dus van jouw soort :hihi: Maar inderdaad, mijn feest geef ik puur voor mijn ma omdat ze meskiena haar familie wil uitnodigen...ze vindt dat ze het niet kan maken tegen iedereen te zeggen dat haar dochter getrouwd is en geen bruiloft wil. En natuurlijk mijn aanstaande die maar door blijft hameren dat hij alles best vindt maar niet wil dat ik ergens spijt van ga krijgen:moe:

monatoetje
29-03-2006, 13:00
wajaaw wollah k d8 dat ik de enige was die met zulke gedachten liep:D ik wou ook helemaal geen feest, maar mijn mannetje die wilt juist weer een feest en mijn moeder en famillie zeiden van nee dat hoort niet anders gaan mensen denken en al die onzin ooit zei ik tegen mn schoonzusje dat ik geen feest wil geven. toen zei ze: ja maar zo weten de mensen niet dat je getrouwd bent. ik zo: dat is zoopgelost: ik nodig de grootste schandaalpaal (roddelaar) op mn minifeest en ik zal haar slecht behandelen. want dan gaat ze wel praten. doe je het namelijk wel goed, dan wordt er niet gapraat. zo komt iedereen te weten dat ik getrouwd ben! ze moest wel lachen toen ik dat zei

tmazightmeisje
29-03-2006, 13:02
is er niemand in de buurt van je famillie of een goede vriendin die een 2 zits heeft? Hmmmm....goede kenissen van me wel, maar die wonen niet echt in de buurt zodat ik ze effe kan vervoeren. hadden we onze 207 nog maar........ Mischien dat ik mijn buren kan dwingen hun bank uit te lenen...meeste buren vragen om een kopje suiker en ik kom met de vraag of ze een bank kunnen missen.... Maar alles in 1 dag......de henna en bruiloft, dat was dus ook al maanden mijn idee totdat iemand me voor gek verklaarde....ik moeit zeggen dat ik net een opmerking van iemand wel cool vond. Dat ik het dus wel gewoon in 1 dag kan doen!!! Ik begin nu toch weer te twijfelen!

monatoetje
29-03-2006, 13:04
zijn het marokkaanen? die lenen hem wel aan jou uit een nederlander zou dat ook doen, maar ik weet niet hoe goed jullie contact is. mn buurman zou dat wel doen als ik het hem vraag

engeltje4evaah
29-03-2006, 13:04

ooit zei ik tegen mn schoonzusje dat ik geen feest wil geven. toen zei ze: ja maar zo weten de mensen niet dat je getrouwd bent. ik zo: dat is zoopgelost: ik nodig de grootste schandaalpaal (roddelaar) op mn minifeest en ik zal haar slecht behandelen. want dan gaat ze wel praten. doe je het namelijk wel goed, dan wordt er niet gapraat. zo komt iedereen te weten dat ik getrouwd ben! ze moest wel lachen toen ik dat zei Die is goed :hihi:

Pagina's : [1] 2 3 4