Bekijk originele versie : Staking legt Groot-Brittannië lam
Staking legt Groot-Brittannië lam
In Groot-Brittannië wordt gestaakt tegen de plannen om de pensioenen te versoberen. Volgens de vakbonden hebben een miljoen mensen het werk neergelegd.
De regering-Blair wil af van de regeling die een deel van de werknemers recht geeft op een volledig pensioen met 60 jaar. De regering wil mensen langer laten werken en zelf meer laten sparen voor hun pensioen. Daardoor wordt voorkomen dat de pensioenpremies uit de hand lopen.
In Groot-Brittannië zijn honderden scholen, bibliotheken en sportcentra gesloten. Ook een aantal tunnels is dicht. De staking duurt 24 uur.
Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000001C65255F3580E8B.html
Staking legt Groot-Brittannië lam
In Groot-Brittannië wordt gestaakt tegen de plannen om de pensioenen te versoberen. Volgens de vakbonden hebben een miljoen mensen het werk neergelegd.
De regering-Blair wil af van de regeling die een deel van de werknemers recht geeft op een volledig pensioen met 60 jaar. De regering wil mensen langer laten werken en zelf meer laten sparen voor hun pensioen. Daardoor wordt voorkomen dat de pensioenpremies uit de hand lopen.
In Groot-Brittannië zijn honderden scholen, bibliotheken en sportcentra gesloten. Ook een aantal tunnels is dicht. De staking duurt 24 uur.
Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000001C65255F3580E8B.html
Ja en in Frankrijk ook al.
Ja en in Frankrijk ook al.
Inderdaad... hier gelukkig niets :)
Inderdaad... hier gelukkig niets :)
Er zijn hier in NL. " harde" onderhandelingen gevoerd over de pensioenen.
Over de uitkomst ben ik niet echt tevreden hoor.
Maar ja, volgens mij spelen de vakonden handjeklap achter de rug van de werknemers.
Nederland is echter niet zo een stakingsland. In wezen wel goed, maar het heeft ook nadelen soms.
Er zijn hier in NL. " harde" onderhandelingen gevoerd over de pensioenen.
Over de uitkomst ben ik niet echt tevreden hoor.
Maar ja, volgens mij spelen de vakonden handjeklap achter de rug van de werknemers.
Nederland is echter niet zo een stakingsland. In wezen wel goed, maar het heeft ook nadelen soms.
Da's wel waar...
maar stakingen kunnen echt rotvervelend zijn... eens een halve dag vastgezeten op een station in België... geen lachertje... :rolleyes:
Da's wel waar...
maar stakingen kunnen echt rotvervelend zijn... eens een halve dag vastgezeten op een station in België... geen lachertje... :rolleyes:
Ja dat zijn de nare bijverschijnselen van een staking.
Nou in Amsterdam is vorig jaar wel 3x gestaakt door het Openbaar vervoer.
Aangezien ik over het IJ woon, en er dan ook geen ponten varen, tsja dan heb ik automatische een vrije dag.
Want zwemmen naar het CS , DAT heb ik niet voor mijn werkgever over hoor ! :hadj:
Nou ik kan wel fietsen over de bruggen maar dat is weer 20 km om, dat doe ik niet. Stel je voor dat het gaat regenen.
Ja dat zijn de nare bijverschijnselen van een staking.
Nou in Amsterdam is vorig jaar wel 3x gestaakt door het Openbaar vervoer.
Aangezien ik over het IJ woon, en er dan ook geen ponten varen, tsja dan heb ik automatische een vrije dag.
Want zwemmen naar het CS , DAT heb ik niet voor mijn werkgever over hoor ! :hadj:
Nou ik kan wel fietsen over de bruggen maar dat is weer 20 km om, dat doe ik niet. Stel je voor dat het gaat regenen.
:hihi:
Zwemmen is gezond hoor! :hadj:
:hihi:
Zwemmen is gezond hoor! :hadj:
Maar niet door een smerige haven met boten en olie.:hadj:
Ooit heb ik eens in het IJ gezwommen. Ik weet het nog, dat was in 1947. Toen had ik net mijn zwemdiploma. Nou er zwommen vele mooie vissen in, maar NU ! BRRR .
Nee dat heb ik niet voor mijn werkgever over. Trouwens, ouderen mogen helemaal niet in ijskoud water zwemmen. Dat kan gevaarlijk zijn, je raakt zo onderkoeld.
Ja, in een beekje in de natuur of zo. Dat wil ik wel.
Maar niet door een smerige haven met boten en olie.:hadj:
Ooit heb ik eens in het IJ gezwommen. Ik weet het nog, dat was in 1947. Toen had ik net mijn zwemdiploma. Nou er zwommen vele mooie vissen in, maar NU ! BRRR .
Nee dat heb ik niet voor mijn werkgever over. Trouwens, ouderen mogen helemaal niet in ijskoud water zwemmen. Dat kan gevaarlijk zijn, je raakt zo onderkoeld.
Ja, in een beekje in de natuur of zo. Dat wil ik wel.
Hahahahaha, dat weet ik wel hoor... ik zou er ook niet willen zwemmen...
het was maar om te lachen ;)
:nijn:
Hahahahaha, dat weet ik wel hoor... ik zou er ook niet willen zwemmen...
het was maar om te lachen ;)
Hahaha ja.
Nou ik wil wel staken voor meer vrije tijd.
Maar de maanden april en mei zitten al bomvol met vrije dagen, dus zal ik wel de enige zijn die dat wil. :eek:
Hahaha ja.
Nou ik wil wel staken voor meer vrije tijd.
Maar de maanden april en mei zitten al bomvol met vrije dagen, dus zal ik wel de enige zijn die dat wil. :eek:
Vrije tijd? IK staak mee!!! :D
Daar kan je niet genoeg van hebben naar mijn bescheiden meninkje :hihi:
Vrije tijd? IK staak mee!!! :D
Daar kan je niet genoeg van hebben naar mijn bescheiden meninkje :hihi:
Eigenlijk heb ik geen recht van spreken meer, want ik ben met pensioen in feite al.
En ja toen ik student was moest er nog gewerkt worden hoor, nou ja behalve in de tijd van de Maagdenhuisbezetting dan. :hihi:
Eigenlijk heb ik geen recht van spreken meer, want ik ben met pensioen in feite al.
En ja toen ik student was moest er nog gewerkt worden hoor, nou ja behalve in de tijd van de Maagdenhuisbezetting dan. :hihi:
Ik moet ook nog werken hoor... :traan1:
Daarom dat ik voorstander ben van meer vrije dagen! :D
Ik moet ook nog werken hoor... :traan1:
Daarom dat ik voorstander ben van meer vrije dagen! :D
Nou dat is toch goed.
Ik wilde nu ook staken, maar helaas moet ik de was nog doen.:hihi: :maf:
Nou dat is toch goed.
Ik wilde nu ook staken, maar helaas moet ik de was nog doen.:hihi: :maf:
Hahahahaha
en als ik staak, gaat zich daar gewoon geen mens aan storen... ze laten me gewoon wegteren in mijn eigen afval... :jammer:
dus ik ga maar niet staken... lijkt me beter voor mezelf :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.