Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eigen "dorp" voor allochtone ouderen

Pagina's : [1] 2

DjFrodo
28-03-2006, 10:56

Naar aanleiding van het volgende bericht : 'Turkse ouderen willen eigen dorp in Almelo' Uitgegeven op dinsdag 28 maart 2006 om 08:09:55, bijgewerkt om 08:50:29 (Novum) - Turkse ouderen in Almelo willen een eigen ouderendorp. In Ankara aan de Aa moeten seniorenwoningen, winkeltjes, een terras, een gebedsruimte en zorgdiensten komen. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. De Stichting Allochtone Ouderen Almelo biedt het plan over twee weken aan de gemeente aan. Verzorgingstehuizen voor bepaalde etnische groepen en appartementen voor allochtone ouderen bestaan al volgens het dagblad. Een gemeenschap voor bejaarde allochtonen die eigen voorzieningen heeft, zou nog niet bestaan. Ouderenondersteuner Mehmet Askan zegt in de krant dat mensen in een apart dorp beter voor elkaar kunnen zorgen. Dat zou vereenzaming voorkomen. Veel Turkse ouderen zijn als gastarbeider naar Nederland gekomen en spreken de taal slecht. Dat probleem speelt volgens de krant op nu ze meer zorg en hulp nodig hebben. Bron (http://www.nieuws.nl/202298/Turkse_ouderen_willen_eigen_dorp_in_Almelo)

DjFrodo
28-03-2006, 11:00
Op zich wel een goed idee, maar alleen voor de huidige ouderen, maar niet voor de volgende generatie ouderen, omdat dit wel weer een "status aparte" creeert ...

rianne
28-03-2006, 11:03
Op zich wel een goed idee, maar alleen voor de huidige ouderen, maar niet voor de volgende generatie ouderen, omdat dit wel weer een "status aparte" creeert ... Ja daar ben ik het mee eens, alleen voor die generatie. :goedzo: Dus waar moet ik nou op stemmen.

an3sdej
28-03-2006, 11:08
Ik ben in principe tegen, daar ik tegen segregatie ben. Maar als Turken een paar huizen kopen met benodigde grond, kunnen wij daar moeilijk wat tegen hebben. Als er maar nooit subsidie voor zoiets gegeven wordt. Tenzij het niet binnen het bestemmingsplan valt natuurlijk .

Einherjer
28-03-2006, 11:09

Naar aanleiding van het volgende bericht : 'Turkse ouderen willen eigen dorp in Almelo' Uitgegeven op dinsdag 28 maart 2006 om 08:09:55, bijgewerkt om 08:50:29 (Novum) - Turkse ouderen in Almelo willen een eigen ouderendorp. In Ankara aan de Aa moeten seniorenwoningen, winkeltjes, een terras, een gebedsruimte en zorgdiensten komen. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. De Stichting Allochtone Ouderen Almelo biedt het plan over twee weken aan de gemeente aan. Verzorgingstehuizen voor bepaalde etnische groepen en appartementen voor allochtone ouderen bestaan al volgens het dagblad. Een gemeenschap voor bejaarde allochtonen die eigen voorzieningen heeft, zou nog niet bestaan. Ouderenondersteuner Mehmet Askan zegt in de krant dat mensen in een apart dorp beter voor elkaar kunnen zorgen. Dat zou vereenzaming voorkomen. Veel Turkse ouderen zijn als gastarbeider naar Nederland gekomen en spreken de taal slecht. Dat probleem speelt volgens de krant op nu ze meer zorg en hulp nodig hebben. Bron (http://www.nieuws.nl/202298/Turkse_ouderen_willen_eigen_dorp_in_Almelo) Achterlijk plan.Willen ze in een Turks dorp wonen.Dan zijn er dorpen genoeg in Turkije.;)

GodSent
28-03-2006, 11:09
Ik ben voor, maar dan ook de sociale wetgeving van Turkije toepassen in dat gebiedje.

ZuivereWaarheid
28-03-2006, 11:17
Ik heb ik weet het niet gestemd. Ik vind het een moeilijke. Het zijn oudere mensen, mogelijk met een taalbarriere. Die moeten toch ook wat? Dus op zich zie ik er niks op tegen als er de nodige faciliteiten komen die de mensen kunnen helpen. Aan de andere kant zie ik dan weer een probleem als er ook echt een gemeenschap gaat worden gesticht die puur voor Turken of Moslims wordt opgericht. Omdat je dan dus wel op segregatieproblemen loopt, zoals Andries al aangaf.

TurK__
28-03-2006, 11:20
Ik ben voor, maar dan ook de sociale wetgeving van Turkije toepassen in dat gebiedje. Ook goed.. Er is niks mis met de sociale wetgeving in Turkije.. Ambtenaren, Leraren gaan daar al op hun 45ste met Pensioen.. Doen we dat hier ook?? Alleen voor Turken natuurlijk;)

TurK__
28-03-2006, 11:21
Naar aanleiding van het volgende bericht : 'Turkse ouderen willen eigen dorp in Almelo' Uitgegeven op dinsdag 28 maart 2006 om 08:09:55, bijgewerkt om 08:50:29 (Novum) - Turkse ouderen in Almelo willen een eigen ouderendorp. In Ankara aan de Aa moeten seniorenwoningen, winkeltjes, een terras, een gebedsruimte en zorgdiensten komen. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. De Stichting Allochtone Ouderen Almelo biedt het plan over twee weken aan de gemeente aan. Verzorgingstehuizen voor bepaalde etnische groepen en appartementen voor allochtone ouderen bestaan al volgens het dagblad. Een gemeenschap voor bejaarde allochtonen die eigen voorzieningen heeft, zou nog niet bestaan. Ouderenondersteuner Mehmet Askan zegt in de krant dat mensen in een apart dorp beter voor elkaar kunnen zorgen. Dat zou vereenzaming voorkomen. Veel Turkse ouderen zijn als gastarbeider naar Nederland gekomen en spreken de taal slecht. Dat probleem speelt volgens de krant op nu ze meer zorg en hulp nodig hebben. Bron (http://www.nieuws.nl/202298/Turkse_ouderen_willen_eigen_dorp_in_Almelo) VInd het een positief idee.. Als het alleen voor de 1e generatie betreft, verwacht ik wel dat op een gegeven moment wanneer de mensen beginnen te sterven het wel op een spookstad gaat lijken.. Er moet wel instroom mogelijk blijven..

GodSent
28-03-2006, 11:26
Ook goed.. Er is niks mis met de sociale wetgeving in Turkije.. Ambtenaren, Leraren gaan daar al op hun 45ste met Pensioen.. Doen we dat hier ook?? Alleen voor Turken natuurlijk;) Het gemiddeld pensioen bedraagt 364,29 euro per maand in Turkije. Na Amsterdam is Haarlem met een gemiddelde (kamer)huurprijs van €372 de duurste plaats om te wonen. Houden ze nog 50 euro over in de maand..... Pffff... Zwaar..........

TurK__
28-03-2006, 11:29
Het gemiddeld pensioen bedraagt 364,29 euro per maand in Turkije. Na Amsterdam is Haarlem met een gemiddelde (kamer)huurprijs van €372 de duurste plaats om te wonen. Houden ze nog 50 euro over in de maand..... Pffff... Zwaar.......... De prijzen moeten wel in verhouding staan met de uitgaven he.. Je krijgt misschien wel 365euro, maar daar tegen zijn de prijzen weer daar in verhouding tot.. En we hanteren die regels, met de lonen van NL:hihi:

GodSent
28-03-2006, 11:30
De prijzen moeten wel in verhouding staan met de uitgaven he.. Je krijgt misschien wel 365euro, maar daar tegen zijn de prijzen weer daar in verhouding tot.. En we hanteren die regels, met de lonen van NL:hihi: Nee oplichter dat was nie de bedoeling :hihi: Anders wil ik er ook een huis :banana:

TurK__
28-03-2006, 11:43
Nee oplichter dat was nie de bedoeling :hihi: Anders wil ik er ook een huis :banana: Je bent geen Turk:lekkerpuh Als je wil mag je de inburgeringcursus doen om in aanmerking te komen voor een huis in die dorp:hihi:

GodSent
28-03-2006, 11:47
Als je wil mag je de inburgeringcursus doen om in aanmerking te komen voor een huis in die dorp:hihi: Slaag ik meteen voor :hihi:

rijmaran
28-03-2006, 11:48

Een reservaat voor oude Turken. :p

Pagina's : [1] 2