Bekijk originele versie : .....trouw-traject.....
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
wie kan me uitleggen wat het trouw traject is???
dus echt van begin tot eind inclusief alle Marokkaans(arabische) tradities....
en geef er als het ff kan ook een tijdspad bij....
vanaf dag 1, het iemand zie die je geschikt lijkt
tot en met dag x, op huwelijksreis gaan...
MoCrOcHiCa
16-05-2003, 09:14
Origineel gepost door Mazlout
wie kan me uitleggen wat het trouw traject is???
dus echt van begin tot eind inclusief alle Marokkaans(arabische) tradities....
en geef er als het ff kan ook een tijdspad bij....
vanaf dag 1, het iemand zie die je geschikt lijkt
tot en met dag x, op huwelijksreis gaan...
ik wee nie wat je precies bedoelt , maar ik tracht ff een poging te doen en hopen dat je dit bedoelt.
je leert een meisje kennen !
* je gaat haar samen met je gezin ( ma, pa, broers , zussen, eventueel tante/oom , neef/nicht. om haar hand vragen
* ze heeft het jawoordt gezegt en al snel breekt de verloving aan
* de papieren zijn geregelt dus jullie mogen elkaar nu GEOORLOOFT zien
* de bruidloft breekt aaan, 1e dag: 7enna dag , de man in zij eigen huissie , en de vrouw in het hare
* 2e dag: dbie7a ( het slachten van de koe/schaap)
3e dag: deze dag wordt DE DAG, later op de dag ( na een dag feesten) komt de bruidegom zijn vrouwtje halen en en gaan ze naar zijn huissie
* de huwelijksnacht: oefff de dag der dagen nadert, : een tip: behandel haar voorzictig en geduldig en met respect!
* sba7 : de dag na de huwelijksnacht , de familie ( alleen naaste familie) komt de bruid en bruidegom opzoeken!
* na 3 dagen ( geloof ik) mag de vrouw een riem om, dat kan door het broertje van de bruidegom gedaan worden
* seb3ie yem ( na 7 dagen dient er weer een feest geviert te worden, om het 7 daagse huwelijk te vieren :D
* huwelijksreis volgt
* de rest van je leven met elkaar doorbrengen :D
en ik spreeek nu vanuit onze elka3ida ( niet iedereen doet het op dezelfde wijze )
just_fouad
16-05-2003, 09:34
huwelijksreis is niet iets islamitisch
alles wat niet islamitisch is is haraam
verjaardagen,pasen kerst noem maar op
al die onzin
MoCrOcHiCa
16-05-2003, 10:21
Origineel gepost door just_fouad
huwelijksreis is niet iets islamitisch
alles wat niet islamitisch is is haraam
verjaardagen,pasen kerst noem maar op
al die onzin
sorry maar een huwelijkreis is ook geen traditie maar een gewoonte, net zoals ETEn, SLAPEN, en op reis gaan naar marokko
want nergens in de qoran ( elkariem) staat dat we dat MOETEN van de islam :rolleyes:
bint_duh_bledie
16-05-2003, 10:30
ik dacht dat de bruidloft maar twee dagen is en drie dagen is weer niet islamitische
just_fouad
16-05-2003, 11:26
Origineel gepost door mandda
internet is ook niet islamitsch :o
ja maar eh......
ewa op die unt heb je me te pakken....
:o
Ask Emshoom...Hij had topics als "Trouwen voor dummies"
:D
-Y-
just_fouad
16-05-2003, 11:28
Origineel gepost door MoCrOcHiCa
sorry maar een huwelijkreis is ook geen traditie maar een gewoonte, net zoals ETEn, SLAPEN, en op reis gaan naar marokko
want nergens in de qoran ( elkariem) staat dat we dat MOETEN van de islam :rolleyes:
profeet mohammed vzmh zij ooit in hadieth: alle gewoontes die niet in islam voor komen zijn haraam
gewoontes zoals verjaardagsfeestjes HUWELIJKSREIZEN, pasen etc etc
zijn haraam PUNT.
iki_mocro
16-05-2003, 11:31
Je gaat trouwen en dan ga je weer scheiden!!!
somaya20
16-05-2003, 11:43
Origineel gepost door mandda
internet is ook niet islamitsch
HAHAH WALLAHIELAA... :lekkerpuh
Origineel gepost door MoCrOcHiCa
ik wee nie wat je precies bedoelt , maar ik tracht ff een poging te doen en hopen dat je dit bedoelt.
je leert een meisje kennen !
* je gaat haar samen met je gezin ( ma, pa, broers , zussen, eventueel tante/oom , neef/nicht. om haar hand vragen
* ze heeft het jawoordt gezegt en al snel breekt de verloving aan
* de papieren zijn geregelt dus jullie mogen elkaar nu GEOORLOOFT zien
* de bruidloft breekt aaan, 1e dag: 7enna dag , de man in zij eigen huissie , en de vrouw in het hare
* 2e dag: dbie7a ( het slachten van de koe/schaap)
3e dag: deze dag wordt DE DAG, later op de dag ( na een dag feesten) komt de bruidegom zijn vrouwtje halen en en gaan ze naar zijn huissie
* de huwelijksnacht: oefff de dag der dagen nadert, : een tip: behandel haar voorzictig en geduldig en met respect!
* sba7 : de dag na de huwelijksnacht , de familie ( alleen naaste familie) komt de bruid en bruidegom opzoeken!
* na 3 dagen ( geloof ik) mag de vrouw een riem om, dat kan door het broertje van de bruidegom gedaan worden
* seb3ie yem ( na 7 dagen dient er weer een feest geviert te worden, om het 7 daagse huwelijk te vieren :D
* huwelijksreis volgt
* de rest van je leven met elkaar doorbrengen :D
en ik spreeek nu vanuit onze elka3ida ( niet iedereen doet het op dezelfde wijze )
MoCrOcHiCa, dank je voor je uitleg.
Kun je me de eerste 3 stappen wat gedetailleerder uitleggen?
En voor de rest, waar blijft jullie uitleg?
Want ik kan me niet voorstellen dat iedereen het op dezelfde manier doet/gewend is....
Je vindt iemand leuk, als je denkt dat ze degene voor jou is ga je met haar trouwen ( niet na 3jaar relatie ofsjoow) en dan ga je een gezin starten na een bepaalde tijd, tot de dood jullie scheidt.
De rest van de details moet je zelf maar uitzoeken, wel of geen lange bruiloft of huwelijksreis ( vind ik zelf een beetje te westers). :D
Meryam20
16-05-2003, 14:26
Volgens mij heeft mazloutje iemand op het oog?????? :D
Origineel gepost door Chaimae
Je vindt iemand leuk, als je denkt dat ze degene voor jou is ga je met haar trouwen ( niet na 3jaar relatie ofsjoow) en dan ga je een gezin starten na een bepaalde tijd, tot de dood jullie scheidt.
De rest van de details moet je zelf maar uitzoeken, wel of geen lange bruiloft of huwelijksreis ( vind ik zelf een beetje te westers). :D
Dit is wel een heel makkelijk antwoord he, dat had ik zelf ook kunnen bedenken.
Ik wil juist uitleg over hoe het begintraject verloopt in de verschillende streken van Marokko.
Koul mdina ou ki key dirou...
Dus zeg maar vanaf dag 1 dat je elkaar ontmoet, tot de week na de grote bruiloft...
Origineel gepost door Meryam20
Volgens mij heeft mazloutje iemand op het oog?????? :D
interesse heet zoiets...;)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.