Bekijk originele versie : Vraag van een domme Nederlander
Hallo,
Ik ben een Nederlander en lees over Marokkanen wat er in de media wordt geschreven. Daar wordt ik niet vrolijk van. Als ik het allemaal mag geloven, zijn alle Marokkanen Nederlander-haters en willen ze eigenlijk liever niet integreren in dit koude rotland. Maar wel uitkering vangen natuurlijk.
Ik heb het gevoel, en de hoop, dat dit niet klopt. Dat zou toch van de gekke zijn?
Er staat zo vaak kul in de kranten, en nooit komt er eens een goede representant van jullie gemeenschap vertellen hoe het nou echt zit.
Wat ik net lees:
http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/0,2622,6440-Zoetermeer-Regionieuws!!__1597964_,00.html
DEN HAAG | Voor de aanranding van twee meisjes (12 en 13) in zwembad Het Keerpunt is een Zoetermeerder (30) door de Haagse politierechter mr. J. van Steen veroordeeld tot een werkstraf van dertig uur. Als waarschuwing om van meisjes af te blijven kreeg de man nog een voorwaardelijke celstraf van drie weken opgelegd.
Met deze straf ging de politierechter uit boven de eis van officier van justitie mr. J. Belien. Deze had alleen een werkstraf van dertig uur gevorderd. De man betastte de meisjes op zondagmiddag 23 juni vorig jaar in het zwembad bij de borsten en billen.
Daarmee had hij zich volgens de politierechter schuldig gemaakt aan 'grensoverschrijdend gedrag' tegenover twee jonge meisjes op een seksueel kwetsbare leeftijd. Door boven de eis van de officier uit te gaan wilde de rechter de man inprenten dat zijn gedrag op geen enkele wijze door de beugel kan.
Zelf ontkende de Zoetermeerder de meisjes te hebben betast. Hij kon zich echter eveneens absoluut niet indenken waarom het tweetal de aanranding zou hebben verzonnen.
Tegen de man pleit echter dat een zusje van een van de meisjes in het zwembad de aanranding voor haar ogen zag gebeuren. Eveneens zou de Zoetermeerder tegenover een van de badmeesters hebben opgebiecht aan de meisjes te hebben gezeten.
De aanranding had plaats toen de Zoetermeerder samen met zijn zwager en zijn vier neefjes de middag in het zwembad doorbracht. In bad zwommen ook de twee meisjes.
Deze zeiden dat de man hen vroeg gezellig op de rubberen opblaasband te komen. Toen zij op de band zaten, gooide de man hen er weer af en trok hen aan borsten en billen weer terug.
Tegen de geschrokken meisjes zei de Zoetermeerder dat zijn gedrag in zijn geboorteland Marokko normaal was.
De meisjes dachten er echter anders over en stapten naar de badmeester, die de man in de EHBO-ruimte opsloot. Vandaar is de man overgebracht naar het politiebureau waar hij in afwachting van zijn verhoor een nacht in de cel doorbracht.
Dat vette gedeelte, dat staat er echt zo! Zo werkt de media toch rare gedachten over Marokkanen in de hand?
Valt er niet een -niet AEL- groepering van representatieve Nederlandse Marokkanen op te richten die jullie op een normale manier in de media kan brengen?
Waarom moet ik me verantwoorden voor zo'n achterlijke badmeester?
Omdat hij marokkaan is?
Robbie, Soulgirl en anderen zullen gewoon ontkennen dat het een Marokkaan was, dat is een zionistische leugen :-)
Rabattia
15-05-2003, 23:46
Hhhmmm, op een normale manier in de media?? Tja, dat zal dan toch vanuit de journalisten moeten komen.. Wij kunnen wel positief in de media willen, maar ik zie niet in hoe een 'groepering van representatieve Nederlandse Marokkanen' dit voor elkaar moet krijgen??? Als er al goede berichten over de Marokkaanse gemeenschap zijn, zal de media dit meestal niet groots uitmeten in de krant enz.
Maar wat stel jij je nou eigenlijk voor bij zo'n groep?
Origineel gepost door Robbie
Tegen de geschrokken meisjes zei de Zoetermeerder dat zijn gedrag in zijn geboorteland Marokko normaal was.
dit is bullshit
rotte appels zitten overal en je moet niet denken omdat hij zoiets doet dat alle marokkanen dat doen...
rotte appels heb je overal
Origineel gepost door Yufran
dit is bullshit
rotte appels zitten overal en je moet niet denken omdat hij zoiets doet dat alle marokkanen dat doen...
rotte appels heb je overal
Jammewr, want ik wilde het ook al gaan doen :p , er zijn zoveel mooie Marokkaanse meisjes, en als dat "normaal" zou zijn....Ach onzin natuurlijk.
moulay_rachid
16-05-2003, 01:48
Hallo,
Ik ben een Nederlander en lees over Marokkanen wat er in de media wordt geschreven. Daar wordt ik niet vrolijk van. Als ik het allemaal mag geloven, zijn alle Marokkanen Nederlander-haters en willen ze eigenlijk liever niet integreren in dit koude rotland. Maar wel uitkering vangen natuurlijk.
Ik heb het gevoel, en de hoop, dat dit niet klopt. Dat zou toch van de gekke zijn?
Er staat zo vaak kul in de kranten, en nooit komt er eens een goede representant van jullie gemeenschap vertellen hoe het nou echt zit.
Wat ik net lees:
http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/0,2622,6440-Zoetermeer-Regionieuws!!__1597964_,00.html
DEN HAAG | Voor de aanranding van twee meisjes (12 en 13) in zwembad Het Keerpunt is een Zoetermeerder (30) door de Haagse politierechter mr. J. van Steen veroordeeld tot een werkstraf van dertig uur. Als waarschuwing om van meisjes af te blijven kreeg de man nog een voorwaardelijke celstraf van drie weken opgelegd.
Met deze straf ging de politierechter uit boven de eis van officier van justitie mr. J. Belien. Deze had alleen een werkstraf van dertig uur gevorderd. De man betastte de meisjes op zondagmiddag 23 juni vorig jaar in het zwembad bij de borsten en billen.
Daarmee had hij zich volgens de politierechter schuldig gemaakt aan 'grensoverschrijdend gedrag' tegenover twee jonge meisjes op een seksueel kwetsbare leeftijd. Door boven de eis van de officier uit te gaan wilde de rechter de man inprenten dat zijn gedrag op geen enkele wijze door de beugel kan.
Zelf ontkende de Zoetermeerder de meisjes te hebben betast. Hij kon zich echter eveneens absoluut niet indenken waarom het tweetal de aanranding zou hebben verzonnen.
Tegen de man pleit echter dat een zusje van een van de meisjes in het zwembad de aanranding voor haar ogen zag gebeuren. Eveneens zou de Zoetermeerder tegenover een van de badmeesters hebben opgebiecht aan de meisjes te hebben gezeten.
De aanranding had plaats toen de Zoetermeerder samen met zijn zwager en zijn vier neefjes de middag in het zwembad doorbracht. In bad zwommen ook de twee meisjes.
Deze zeiden dat de man hen vroeg gezellig op de rubberen opblaasband te komen. Toen zij op de band zaten, gooide de man hen er weer af en trok hen aan borsten en billen weer terug.
De meisjes dachten er echter anders over en stapten naar de badmeester, die de man in de EHBO-ruimte opsloot. Vandaar is de man overgebracht naar het politiebureau waar hij in afwachting van zijn verhoor een nacht in de cel doorbracht.
Dat vette gedeelte, dat staat er echt zo! Zo werkt de media toch rare gedachten over Marokkanen in de hand?
Valt er niet een -niet AEL- groepering van representatieve Nederlandse Marokkanen op te richten die jullie op een normale manier in de media kan brengen?
sommige mensen zien ook niet meer dan wat de media hun laat zien, en jij bent daar een mooi voorbeeld van.
tip ga zelf eens met je eige ogen kijken en vergeet t nieuws ok
die verdiennen hun geld op basis van leugens.
ps integratie komt van 2 kanten laten we daarom jouw vraag eens omdraaien waarom staan sommige hollanders niet open voor integratie? als ik een keertje een hollands vrouwtje wil helpen met haar boodschappen ofzo waarom moet ze meteen denken dat ik een boef ben? antwoord: zie mijn eerste zin.
Klopt wat je zegt.
Maar mijn vriendin wordt hier voor **** uitgescholden door Marokkanen, of er worden van die sissende geluiden gemaakt. Geen wonder dat ze bang is.
Hier in de buurt is het misschien "erger" dan elders. Veel groepen jongens die intimideren, daar ga ik echt geen gesprek mee beginnen! Ik heb al eens een mes op mijn keel gehad omdat de jongen aan het andere eind van het mes mijn laptop wilde hebben, dus ik ben ook gewoon een beetje bang.
Het is nu eenmaal zover gekomen dat er sprake is van "jullie" en "ons". En dat is eigenlijk al verkeerd.
moulay_rachid
16-05-2003, 02:16
Klopt wat je zegt.
Maar mijn vriendin wordt hier voor **** uitgescholden door Marokkanen, of er worden van die sissende geluiden gemaakt. Geen wonder dat ze bang is.
Hier in de buurt is het misschien "erger" dan elders. Veel groepen jongens die intimideren, daar ga ik echt geen gesprek mee beginnen! Ik heb al eens een mes op mijn keel gehad omdat de jongen aan het andere eind van het mes mijn laptop wilde hebben, dus ik ben ook gewoon een beetje bang.
Het is nu eenmaal zover gekomen dat er sprake is van "jullie" en "ons". En dat is eigenlijk al verkeerd.
ff eerst op je laatste zin reageren """Het is nu eenmaal zover gekomen dat er sprake is van "jullie" en "ons". En dat is eigenlijk al verkeerd"""
kijk eens ff naar je allereerste zin: """Ik ben een Nederlander en lees over Marokkanen""" jij begon daarmee vrind.
en ja problemen heb je en kom mij niet vertellen dat alle marokkaanen zo zijn of dat t alleen marokkaanen zijn die t doen ik bedoel als jij je alleen consentreerd op marokkaanen is dat waar je t meest van zal horen "selectieve perspectie" vrind
Wat ik niet begrijp is waarom het hele stuk wederom hier gepubliceerd moet worden en dan vooral de 2 belangrijkste regels nog ff in het VET moet worden geschreven. :rolleyes:
Ik begrijp ook je gedachtegang niet van deze topic Robbie. Je suggereert dat Marokkanen iets moeten doen omdat ze vaak negatief en verkeerd in de media komen. Je vraagt of er geen andere partij dan AEL hier iets aan kan doen.
Ik zou zeggen teken de petitie op koerswijzigingen......als die tenminste nog loopt :cool:
www.koerswijziging.nl bedoel je denk ik...
Zin_Rabat
16-05-2003, 09:34
Origineel gepost door SoulGirl
echt ziek gewoon :jammer: :gniffel:
Beste Robbie
Helaas gebeuren er soms gekke dingen, maar de media is de hoofdschuldige hieraan. woorden worden gewoon verdraaid, of zelf bedacht. Ik kan me ook niet voorstellen dat die man dat heeft gezegd, dat dat gedrag in Marokko normaal is. Want in Marokko worden zijn ogen eruit getrokken, en heeft hij echt geen leven meer. Jij woont in Amsterdam he? Zie jij dan echt geen normale marokanen om je heen? Dat kan ik me niet voorstellen, want ik zie ze wel. Je moet je niet alleen focussen op 1 bepaald groepje, en de media als je enige info bron nemen. Die problemen zijn eigenlijk pas van de laatste jaren. Er is nu een moment gekomen dat marokanen overal verantwoording voor moeten afleggen om dat een kleine groep het voor ons verpest. Op een geven moment word je het ook zat om steeds al tweederangsburger te worden behandeld of vertroeteld. Altijd wordt ons maar het gevoel gegeven dat dit niet ons land is en dat we dankbaar moeten zijn dat we hier mogen wonen. Natuurlijk worden we dit eens beu, we zijn ook maar mensen.
Ik ga je even een voorbeeld geven:
Stel ik heb 2 kinderen, en ik ben niet in een goed humeur die dag. Ik heb zin om mij even af te reageren op de kinderen. Ik ga zitten kijken naar ze, en wacht net zo lang tot dat ik ze kan betrappen op een fout, ik hoef maar even te blijven kijken en dan gebeurd het vanzelf.
Zo kan je het een beetje vergelijken met wat er zich nu hier afspeeld, we worden constant nu in de gaten gehouden en de eerste de beste persoon die wel een foutje maakt, wordt meteen zwart gemaakt. En niet alleen die persoon maar de hele gemeenschap. Zou jij zo kunnen leven? Of zou je ook niet een tikkeltje gaan tegenwerken? Zeg es eerlijk???
groetjes Samira
Samira, dat klopt. Ik kan me ook niet voorstellen dat het klopt wat er in de media staat. (dat vette stuk). Wat ik niet snap is dat het er wel in gezet wordt, want iedere oen kan toch weten dat het gel#l is.
Hier in Amsterdam barst het van de "normale" Marokkanen (beetje maffe term, maar we snappen wat we bedoelen). Maar waar we hier dagelijks mee te maken hebben zijn groepen jongens die intimideren en auto's openbreken. En dan kunnen er nog zoveel goede mensen rondlopen, daar ga je dan helemaal aan voorbij.
Ik kan goed opschieten met een Marokkaanse collega, en we hebben het er ook vaak over. Hij heeft zo mogelijk nog een grotere hekel dan ik aan die jongens. Net als ik wijt hij het aan het slappe optreden van de politie.
Daarnaast hebben we hier een erg maffe pers. Enzerzijds bléren ze om het hardst als ze iets racistisch vermoeden, en anderzijds schirjven ze stemmingmakende artikelen over incidenten, waarbij gemakshalve de hele bevolkingsgroep de dupe wordt.
Er wordt nooit eens gekeken naar diegene waar het om gaat. Als zo'n jongen een onzin-argument gebruikt (zoals in dit zwembad-incident) dan wordt dat gewoon geplaatst. Zonder meer, niet even nadenken en beseffen dat het onzin is, nee, het wordt gewoon geplaatst.
Origineel gepost door SoulGirl
Je bent een kerel naar mijn hart, ik mag kaaskoppen niet zo maar je bent de eerste die genuanceerd praat en zaken in de juiste perspectieven plaats zonder te beledigen :goedzo:
je zegt zonder te beledigen maar je noemt hem wel een kaaskop. je bent mentaal ziek, meisje. die robbie heeft gewoon geen ruggegraat en durft niet te zeggen wat hij werkelijk denkt. politiek correct kneusje.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.