Bekijk originele versie : Microsoft geeft grote anti-Linux kortingen
Redactie
15-05-2003, 19:29
Amerikaanse krant beschikt over gelekte e-mails
Microsoft hanteert een strategie waarbij de softwarereus grote kortingen geeft op zijn producten als direct wordt geconcurreerd met het licentie-vrije Linux-besturingssysteem. Dat schreef de International Herald Tribune donderdag.
De krant baseert zich op een aantal interne Microsoft e-mails. De softwarereus kwam al vaker in moeilijkheden door uitgelekte memo's en e-mails die alleen voor intern gebruik waren bestemd. In door de International Herald Tribune bemachtigde berichten gaf Orlando Ayala, Microsofts topman op verkoopgebied, zijn personeel toestemming stevige kortingen te geven.
"Verlies onder géén beding van Linux", zo luidde een van de citaten van Ayala volgens het artikel. De topman zou hieraan hebben toegevoegd dat de kortingen werden gecompenseerd uit een speciaal fonds. De krant kon geen Microsoft-woordvoerder bereiken om commentaar te geven.
Microsofts dominante positie op de wereldwijde markt voor besturingssystemen is al jaren een doorn in het oog van rivalen. Laatsgenoemden (Zoals Sun Microsystems) promoten Linux daarom als goedkoper alternatief voor Windows. Met name regeringen in ontwikkelingslanden zijn geïnteresseerd in het gebruik van Linux op desktop-computers. Het open source-besturingssysteem is al een succesvolle rivaal van Unix en Windows op server-gebied.
De kortingen die het steenrijke Microsoft naar verluidt geeft, kunnen de druk op de softwarereus verhogen. De Europese commissie onderzoekt al of het bedrijf zijn dominante positie heeft misbruikt. In Amerika protesteren verschillende staten nog steeds tegen het in hun ogen veel te milde vonnis van de rechter in het antitrust-proces, waarin Microsoft een opdeling van het bedrijf wist te voorkomen door een schikking.
Bron: © Zdnet
Moderator
15-05-2003, 23:48
Origineel gepost door Corrie
Grinnik, ze worden bang van linux en dat is terrecht, linux groeit als een speer en gaat over een tijd(hoop ik hoop ik!!!!) microsoft een poepie laten ruiken en van de toppositie afhalen....
Iedereen hier die het weleens over boycotten van amerikaanse producten heeft heeft natuurlijk linux draaien ipv windows(hint hint hint).
Yep, we're proud to be 100% Microsoft free! :)
Zelfkritiek
16-05-2003, 15:45
Origineel gepost door Moderator
And you are proud to be 100% compatible with MICROSOFT Internet Explorer! :)
Zelfkritiek
16-05-2003, 15:47
Origineel gepost door Moderator
dat verklaart waarom de site soms zo vreselijk traag is...
Zelfkritiek
18-05-2003, 14:17
Origineel gepost door Corrie
Bullshit zelfkritiek, linux is beter als microsoft, dat is al lang en breed bewezen, daarom gaan ook langzaam maar zeker steeds meer bedrijven over op linux.....
Steeds meer bedrijven gebruiken inderdaad Linux. Maar dat gaat vooral ten kosten van commerciele varianten van UNIX en niet van Microsoft. Wat wel gunstig is, is dat alle software goedkoper wordt om te concurreren tegen open-source software, dus is uiteindelijk de consument altijd beter af!
Unix was er ruim voor windoos,en zal na windoos nog lang bestaan.Open source software wordt steeds gebruiksvriendelijker,en dus interresanter voor de doorsnee muisklikker(zie windoos gebruiker).Naast het feit dat de Unix varianten stabiel zijn,zijn ze ook nog eens veilig.Echter als "hardcore" linux gebruiker,zal ik altijd een extra schijf met windoos in mijn doos hebben draaien....to know your enemy,is to be your enemy.
Vroeg of laat zullen de "muisklikkers" beseffen dat ze teveel betalen voor een OS dat lijkt alsof het in elkaar is gezet door kinderen.
Once you go Linux,you'll never go back.
P.S. voor de filmliefhebbers,The Net vindt ik op zich een slechte film(beetje veel overdreven),maar in de filosofie erachter kan ik mij aardig vinden.De zogenaamde trojan in de film,moet de rotzooi van Gates voorstellen.En de gelijkenis tussen de directeur van dat het "gevaarlijke" progje,en die van Billy Gates is ook verbazend :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.