Bekijk originele versie : Abbas tells Hamas to work with Israel
Mahmoud Abbas, the Palestinian president, has told Hamas that the administration led by it has no future - and will be acting against the interests of the Palestinian people - unless it agrees to deal with Israel.
In a letter to Ismail Haniya on Saturday, the Hamas prime minister-designate, Abbas laid out fundamental disagreements with the new government's platform, reported the London-based Guardian newspaper.
Quoting sources close to Mr Abbas, the newspaper said the letter was intended to "draw the battle lines" with Hamas. It also served as a warning to Israel and foreign powers that threats to sever aid and links were likely to strengthen rather than weaken the Islamist party.
Realpolitik
"This is a question of political timing. For now it's in our interests for Hamas to experience the complexities of government, for Hamas to face the political, economic, security crises," the Guardian quoted the source close to the Palestinian president.
"Abu Mazen doesn't want Hamas to fail, he wants it to transform, to accept the basic tenets of the political system."
"Abu Mazen doesn't want Hamas to fail, he wants it to transform, to accept the basic tenets of the political system."
Palestinian official close to President Mahmoud Abbas
The resistance group, whose charter calls for the destruction of Israel, has indicated it may consider a long-time truce with the Jewish state if it withdrew from the territories it seized in 1967 – among them Arab east Jerusalem.
Israel last week announced it would boycott Hamas which is on the terror list of the European Union and the United States.
Mr Abbas also planned to delay the installation of the government until after the Israeli general elections on Tuesday out of concern that the swearing in of a Hamas prime minister could push some voters to the right.
Recognising Israel
In his letter to Mr Haniya, Mr Abbas outlined six areas where he said the Hamas cabinet's programme was "detrimental" to the Palestinian people, the Guardian reported.
The letter stated that Hamas policies, including its refusal to recognise Israel, would damage or reverse "diplomatic achievements", give Israel a continued pretext for refusing to negotiate, and cost the Palestinian Authority foreign aid.
Abbas also said that Hamas's stand on Israel prevented the creation of a national unity government with his own Fatah party and other parties which support negotiation.
Sami Abu Zuhri, a Hamas spokesman, said Haniya would study Abbas's "observations".
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/2B1FE764-E64C-43C6-86CF-94B14DB4B42E.htm
abdulbibsema
25-03-2006, 19:19
hamas? is dat niet die nieuwe boysband?
Precies ! En om die misdadigers te pakken hoeven ze ook niet te praten. Herinner je je nog die misdadiger de uit zijn rolstol werd geschoten ? Daar heb ik echt van genoten.....
Ik vervloek jou en je nakomelingen :kwaad:
een oude man doden daar valt geen eer te behalen, alleen een lafaard doet zoiets. En iedereen die met de Lafaard meelacht moet gedood worden...kijk maar beter achter je :gniffel:
sjanghai
25-03-2006, 21:52
een oude man doden daar valt geen eer te behalen, alleen een lafaard doet zoiets. En iedereen die met de Lafaard meelacht moet gedood worden...kijk maar beter achter je :gniffel:
Deze lafaard stond wel achter het beleid van het plegen van bomaanslagen op bussen vol onschuldige mensen. Plaatst een en ander toch in een ander daglicht. Ik had overigens ook liever gezien dat hij was opgepakt en levenslang opgesloten. Doodstraf is zo makkelijk.
Overigens is er onlangs in Irak ook een oude Amerikaanse man, notabene van een vredesstichting, op laffe wijze omgebracht. Mensen zijn echt zo schaamteloos....
Deze lafaard stond wel achter het beleid van het plegen van bomaanslagen op bussen vol onschuldige mensen. Plaatst een en ander toch in een ander daglicht. Ik had overigens ook liever gezien dat hij was opgepakt en levenslang opgesloten. Doodstraf is zo makkelijk.
Overigens is er onlangs in Irak ook een oude Amerikaanse man, notabene van een vredesstichting, op laffe wijze omgebracht. Mensen zijn echt zo schaamteloos....
Owjah een kleine jongen die opweg is naar school met zijn vader, die omsingeld werd door israelische soldaten en in koude bloede werd gedood...noem jij dat heldhaftig :moe:
Die oude man verdedigde zijn land tegen bezetters die het geweldig vinden om palestijnen te doden :kwaad:
als je wilt kan ik foto's ervan plaatsen :kwaad:
of een baby die door het hoofd is geschoten..hmm represailes leken me wel logisch :moe:
en ik heb het niet over irak vriend ik praat tegen iemand die een oude man in rolstoel uitlacht die overgens gedood is :kwaad:
sjanghai
25-03-2006, 22:03
Owjah een kleine jongen die opweg is naar school met zijn vader, die omsingeld werd door israelische soldaten en in koude bloede werd gedood...noem jij dat heldhaftig :moe:
Die oude man verdedigde zijn land tegen bezetters die het geweldig vinden om palestijnen te doden :kwaad:
als je wilt kan ik foto's ervan plaatsen :kwaad:
of een baby die door het hoofd is geschoten..hmm represailes leken me wel logisch :moe:
en ik heb het niet over irak vriend ik praat tegen iemand die een oude man in rolstoel uitlacht die overgens gedood is :kwaad:
Foto's zijn er genoeg van geweld in Israel en de Palestijnse gebieden. Beide partijen plegen daar aan de lopende band gruweldaden. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat kunnen. Dus nee dankjewel, geweldadige foto's heb ik genoeg gezien. Ik houd niet van geweld.
Foto's zijn er genoeg van geweld in Israel en de Palestijnse gebieden. Beide partijen plegen daar aan de lopende band gruweldaden. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat kunnen. Dus nee dankjewel, geweldadige foto's heb ik genoeg gezien. Ik houd niet van geweld.
mooi, waren er maar meer mensen zoals jij :goedzo:
ik word gewoon woest als ik iemand een dode hoor uitlachen :kwaad:
ik vind dat een laffe daad :moe:
Een moordenaar van duizenden vrouwen en kinderen doden is een heel goede daad. En die juich ik van ganser harte toe En aanhangers van die misdadiger hebben komende tijd heeeel erg weinig te lachen in Groot Israel.....en ook weinig te eten ben ik "bang" ha ha ....
Verder vervloek ik jou niet, dat doe je zo heel bekwaam zelf al.....
JIJ moet niet tegen me praten Eerloze lafaard :moe:
sjanghai
25-03-2006, 22:13
mooi, waren er maar meer mensen zoals jij :goedzo:
ik word gewoon woest als ik iemand een dode hoor uitlachen :kwaad:
ik vind dat een laffe daad :moe:
Ik niet noodzakelijkerwijs. Dat hele "over de doden niets dan goeds" principe vind ik een beetje hypocriet gedoe. Alsof iemand, wanneer hij dood is, plotseling de goedheid zelve is geweest. Dat vind ik onzin.
Ik denk dat er bijvoorbeeld ook gefeest zal worden als Ariel Sharon overlijdt.
Wat ik wel of niet moet is niet aan een riffiaan om te bepalen.
:moe: !!!
Een is genoeg en maakt je bedoeling duidelijk.
:moe: !!!!
abdelkader
25-03-2006, 23:21
Ik weet het, het is bijna 1 april.
Israel zal nooit met Hamas praten, en als ze praten is het om terrosristen te kunnen pakken :)
Ze wachten op Sharon en als hij ontwijkt krijg hij alsnog een hartaanval.
Dat Hamas aan de macht is.:hihi:
abdulbibsema
26-03-2006, 08:06
de stichter van hamas die in een rolstoel zit is volgens jouw maar gewoon een oude man... mooie alles rechtpraten wat krom is.:maf:
abdulbibsema
26-03-2006, 08:07
Ze wachten op Sharon en als hij ontwijkt krijg hij alsnog een hartaanval.
Dat Hamas aan de macht is.:hihi:
macht is een groot woord.....en zeker niet weggelegt voor hamas.
Dankjulliewel voor al jullie jeugdpuistjes, jullie eren mij :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.