Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat hadden jullie gedaan?

dzarra
15-05-2003, 12:58

Mij zusje is al 15 weken van huis en niemand van de familie weet waar ze is behalve ik omdat ze mij vertrouwdt. Maar soms heb ik de nijging om het aan me moeder te vertelen als ik zie hoe ze zich zorgen maakt. Ook al heeft ze haar veel pijn gedaan. Ik vind het echt moeilijk al die roddels en iedereen die aan mij vraagt ik heb je zusje heel lang niet gezien ik weet het zelf ook niet meer. wat hadden jullie gedaan? als je een zusje had waar je van houdt maar je ouders ook en het is toch gemeen als ik haar zou veraden ze heeft het al moeilijk genoeg. :confused: :confused:

Tetouanees
15-05-2003, 13:03
Origineel gepost door dzarra Mij zusje is al 15 weken van huis en niemand van de familie weet waar ze is behalve ik omdat ze mij vertrouwdt. Maar soms heb ik de nijging om het aan me moeder te vertelen als ik zie hoe ze zich zorgen maakt. Ook al heeft ze haar veel pijn gedaan. Ik vind het echt moeilijk al die roddels en iedereen die aan mij vraagt ik heb je zusje heel lang niet gezien ik weet het zelf ook niet meer. wat hadden jullie gedaan? als je een zusje had waar je van houdt maar je ouders ook en het is toch gemeen als ik haar zou veraden ze heeft het al moeilijk genoeg. :confused: :confused: Zo snel mogelijk aan je ouders vertellen......je maakt alleen nog maar erger.... Tetouanees...

Zelfkritiek
15-05-2003, 13:18
Ik neem aan dat jouw zus niet voor niets haar familie is ontvlucht! Gelukkig steun je haar. Waarom probeer jij niet om beide partijen weer wat nader tot elkaar te laten komen?

dzarra
15-05-2003, 14:04
ik heb al met haar gepraat maar het probleem is dat ze heel koppig is ze luistert niet. En de twede probleem is dat ik haar kwijt raak als ik tegen me ouders vertel waar ze is. want terug komen is ze niet van plan.

tonk
15-05-2003, 14:06

Niet vertellen! Je zegt dat je zusje jou vertrouwt. Zo meteen vertrouwt ze zelfs jou niet meer. Maar vertel haar wel hoe lastig jouw situatie is, zoals Corrie al zei. Ik weet niet of jij een positie hebt waarin je zou kunnen bemiddelen of vrede stichten.

dzarra
19-05-2003, 19:47
ik wil haar niet kwijt ik hou heel erg veel van haar. Ik weet dat ze slecht bezig is maar het wordt alleen maar erger en ik spreek haar de laatse keer niet zo vaak. Maar ik begrijp niet hoe ze mijn ouders zo iets aan doet. Ze heeft geen reden om weg te blijven want aandacht is wat ze zoekt, slechte mensen met wie ze omgaat ik heb heel vaak tegen haar gezegt vindt je het gek dat me ouders je niet meer vertrouwen je heb het er zelf naar gemaakt. maar of dat help echt niet. het kan haar niets schelen. schulden die ze heeft mensen die haar dreigen en ze maakt het alleen maar moeilijker voor zich zelf. Ik droom iedere nacht over haar dat ze weer thuis komt en alles weer wordt zoals vroeger. Maar ik wou dat het in het echt zo was. Soms denk ik als ze hier echt voor kiest dan doet ze maar zoals de meeste Marokkaanse meisjes doen weglopen en denken dat het een oplossing is en spijt hebben als het te laat is en beseffen hoe dom het is geweest als ze pas onder een auto of achter een raam staan. Ik hoop dat alles goed afloopt met me zusje en alle andere meisjes die weggelopen zijn en natuurlijk mij vriendin die al vier jaar weg is. insallah komt alles goed.

Fareedamin
19-05-2003, 21:53
Origineel gepost door Corrie Praat er eens met je zusje over, vertel haar hoe moeilijk je het ermee hebt om het geheim te houden... ze zal niet voor niks zijn weggelopen en zadel haar dus niet met jouw probleem op. Ook al heeft zij dit wel bij jou gedaan. Probeer haar te helpen met haar problemen en steun je ouders waar mogelijk. Probeer de partijen nader tot elkaar te brengen. Soms zijn de dingen niet zo hopeloos als ze lijken.. Vraag je af of waar je zusje nu is en wat ze nu doet wel verstandig is. Of ze daar later geen spijt van zou krijgen en het alleen maar een noodkreet is. Vraag je af of ze hier wel beter van wordt... Wat zijn de gevolgen als je het verteld. Bedenk zowel de positieve als de negatieve. Soms is een geheimpje voor bestwil zeer welkom, maar wel als het iets oplevert.. Help hen waar je kunt en wees sterk zuster! Sluit een oplossing van het conflict niet uit! Voorwaar, Allah kijkt toe en waardeert hen die goede werken verrichten het meest. Goede werken om anderen te helpen worden door God zeer gewaardeerd. Sterkte met wat je gaat doen en weet dat het gewaardeerd wordt..

Fareedamin
19-05-2003, 21:57
O ja en wat ik gedaan had?? Ik had haar aan haar haren terug naar huis gesleurd en daarna vertelde ik haar hoeveel ik van haar hield en dat ik ALLES OP ALLES zou zetten om haar te helpen... ..daarna zou ik luisteren..

superwomen
19-05-2003, 23:51
Probeer je zus zover te krijgen dat ze weer contact met je ouders zoekt,want 1maal van huis weg,en dan nog verkeerde vrienden is het zelfde als van een mug een olifant maken. Insahallah komt het goed.p.s Ik heb echt met je ouders te doen. :zwaai:

K_Prone
19-05-2003, 23:57
Origineel gepost door Fareedamin O ja en wat ik gedaan had?? Ik had haar aan haar haren terug naar huis gesleurd en daarna vertelde ik haar hoeveel ik van haar hield en dat ik ALLES OP ALLES zou zetten om haar te helpen... ..daarna zou ik luisteren.. defintely ik zou dit ook gedaan hebben, ze is 15 en dan al weglopen wereld word steeds gekker.