Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : School mag meisje moslimgewaad verbieden

Pagina's : [1] 2

dpdp
24-03-2006, 11:59

School mag meisje moslimgewaad verbieden donderdag 23 maart 2006 LONDEN (ANP) - De Britse Denbigh High School mag een moslimleerlinge toch verplichten het schooluniform te dragen in plaats van haar traditionele moslimgewaad. Dat blijkt uit een uitspraak van vijf rechters van het House of Lords, de hoogste Britse rechterlijke instantie, meldden Britse media woensdag. Vorig jaar hadden rechters bepaald dat Denbigh High School in Luton de leerlinge Shabina Begum ten onrechte van school had gestuurd en dat de onderwijinstelling moest gedogen dat zij in haar traditionele lange gewaad en hoofddoek de lessen volgde. De Lords stellen in het vonnis dat de school bijzonder veel moeite had gedaan om een uniform-beleid te bedenken dat rekening hield met het moslimgeloof en dat op geen enkele manier bedreigend was. De school staat er bovendien om bekend dat zij heel veel tijd investeert in voorlichting over de regels aan nieuwe leerlingen en hun ouders. De regels op school zijn volgens de hoogste rechters aanvaardbaar voor de meeste moslims en de sfeer op school zou mede dank zij de duidelijke regels erg goed zijn. "Daarom zou het onverantwoordelijk zijn voor een rechtbank die niet de ervaring, achtergrond en gedetailleerde kennis heeft van het schoolhoofd om diens beoordeling in een dergelijke gevoelig liggende kwestie nietig te verklaren". De nu zeventienjarige Begum had de zaak aangespannen omdat de school haar "het recht op onderwijs en op het uiten van haar geloof" had ontnomen. De problemen waren begonnen toen de moslima had aangekondigd dat ze een zogenoemde jilbab wilde gaan dragen. Begum werd tijdens het proces bijgestaan door Cherie Booth, de echtgenote van premier Tony Blair. nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen.

DjFrodo
24-03-2006, 12:11
nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen. Weet je, hier kan je er nog tegen protesteren in andere landen verdwijn je in de gevangenis en/of krijg je een pak slaag als je je als vrouw ongesluierd op straat begeeft, en dat wordt sooms zelfs niet-moslims opgedwongen ... De Lords stellen in het vonnis dat de school bijzonder veel moeite had gedaan om een uniform-beleid te bedenken dat rekening hield met het moslimgeloof en dat op geen enkele manier bedreigend was. De school staat er bovendien om bekend dat zij heel veel tijd investeert in voorlichting over de regels aan nieuwe leerlingen en hun ouders. De regels op school zijn volgens de hoogste rechters aanvaardbaar voor de meeste moslims en de sfeer op school zou mede dank zij de duidelijke regels erg goed zijn. "Daarom zou het onverantwoordelijk zijn voor een rechtbank die niet de ervaring, achtergrond en gedetailleerde kennis heeft van het schoolhoofd om diens beoordeling in een dergelijke gevoelig liggende kwestie nietig te verklaren".

amused
24-03-2006, 12:33
nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen. Jij draait de zaken om. Ik neem aan dat het schooluniform voor IEDEREEN verplicht is, dus OOK voor Moslima's. Gelijke behandeling heet zoiets.

Zelfkritiek
24-03-2006, 12:44
Jij draait de zaken om. Ik neem aan dat het schooluniform voor IEDEREEN verplicht is, dus OOK voor Moslima's. Gelijke behandeling heet zoiets. Doe geen moeite, dat snappen die gasten niet. Als gevolg van hun misplaatste slachtoffercomplex zien ze in alles discriminatie en achterstelling. Niet op reageren, is de moeite niet waard....

Immanuel
24-03-2006, 13:29

nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen.ALs je het leest zoals jij het doet baal je wel. Maar als je goed leest dragen alle leerlingen aan die school een schooluniform. De moslima eist dat voor haar een uitzondering wordt gemaakt. En nu baal ik. Want veel en veel te vaak lees ik over situaties waarin moslims een bevoorrechte positie opeisen en daarin af en toe nog slagen ook. Vaak gebeurt dat door het opleggen van hun leefregels. Als dat niet lukt dan stapt men over op het anderen zo nadrukkelijk mogelijk confronteren met islamitische geloofsuitingen. Zo werd onlangs een docent door zijn directie benaderd met de opdracht een kettinkje met daaraan een klein zegel van Salomo niet meer te dragen. Islamitische ouders hadden geklaagd dat een dergelijke uiting van religiositeit niet door de beugel kon. Die docent droeg dat overigens altijd onder zijn kleding. Daarnaast was hij niet Joods. Hij droeg het kettinkje omdat hij Christen was en het Judaïsme beschouwde als de oorsprong van het Christendom. In die zin is het zegel van Salomo één van de oudste religieuze symbolen binnen de Christelijke traditie. Immanuel

Immanuel
24-03-2006, 13:31
Doe geen moeite, dat snappen die gasten niet. Als gevolg van hun misplaatste slachtoffercomplex zien ze in alles discriminatie en achterstelling. Niet op reageren, is de moeite niet waard....Ze snappen het heel goed. Er zijn de afgelopen paar jaar binnen Europa tientallen van dergelijke incidenten geweest. Dat alles dient een duidelijk doel en dat is het verwerven van een voorkeurspositie voor moslims boven niet-moslims. Immanuel

Sara7a
24-03-2006, 13:49
Wat is er mis met een uniform? een hoofddoek past daar toch prima bij? Weer onzin om niks....

Arethaaaa
24-03-2006, 13:53
Afgelopen december was ik in Engeland, en ik zag daar allemaal meisjes in schooluniform lopen met een hoofddoek. Dus dat meisje kan makkelijk haar gewaad thuis laten en gewoon een hoofddoekje omdoen. Dat doen de anderen ook. Je hebt daar ook keuze tussen een lange broek en een korte rok, dus ze hebben wel een rekening gehouden met de moslima's.

Bashir
24-03-2006, 15:49
Als al die hoofddoekdraagsters dan ook hun tv afschaftten en hun stereo uit het raam gooiden was er nog wel begrip op te brengen. Dit heeft niets met diepe religieuze overtuiging te maken maar met het maken van een statement.

sjanghai
24-03-2006, 16:00
Fantastisch dat gejank, door dit soort idioterie worden moslims nooit serieus genomen :haha::haha: :huil: :huil:Het erge is dat ze het zo vaak roepen dat ze het zelf nog gaan geloven ook. Ik vind deze kwestie juist een schoolvoorbeeld van gelijke behandeling. Moslims maken daar geen uitzondering op. Mochten ze dat wel willen, dan moeten ze Geert Wilders steunen. Die is namelijk voor afschaffing van artikel 1!

Peej
24-03-2006, 19:28
nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen. In Engeland dragen de kinderen op vrijwel alle scholen een schooluniform. En dat gebeurd al vele tientallen jaren. Op het moment dat alle kinderen dezelfde kleding dragen kan er namelijk geen onderscheid gemaakt worden en is iedereen gelijk. Waarom zou dit ene moslimmeisje dan anders behandeld moeten worden? Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat hier in Nederland. Één van de programmapunten van de Partij voor Allochtone Nederlanders is namelijk dat op alle scholen het schooluniform wordt ingevoerd.

K1K1
24-03-2006, 19:34
Vooral de Marokanen in Nederland zijn een regelrechte klucht aan het worden.:hadj: late we niet over kaaskoppe

Marrakick
24-03-2006, 19:39
Kapotschieten moeten ze zo'n gek wijf. Anders kan ik er niets van maken. Die verdomde trut was 15 jaar toen ze in 2002 (je leest het echt niet verkeerd..............................2002!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) van school werd gestuurd voor dit geval. Deze rechtzaak met beroep, hoger beroep en hoge raad heeft VIER JAAR GEMEENSCHAPSGELD gekost. Hier kots ik van en niet zo'n beetje ook!

Hoogervorst
24-03-2006, 20:31
nou we zien het weer keer op keer, iedereen mag alles dragen behalve moslims... ik weet haast zeker dat dat meisje daar weg gaat van die school ene rgens anders heen gaat waar ze wel gerespecteerd wordt. dat weet ik gewoon. heb wordt gewoon een betje shit allemaal om elke dag dit soort dignen te lezen. Ik zie aan je belabberde spelling dat je al weinig moeite hebt genomen de tekst goed te doorlezen, achtergrondinformatie op te zoeken en de juiste conclusies te trekken. Hoofddoekjes zijn gewoon toegestaan op Britse scholen, maar deze dame wilde een behoorlijk vervullend exemplaar dragen. Zij heeft inderdaad eerder gelijk gekregen en nu niet.

Arethaaaa
24-03-2006, 20:34

Kapotschieten moeten ze zo'n gek wijf. Anders kan ik er niets van maken. Die verdomde trut was 15 jaar toen ze in 2002 (je leest het echt niet verkeerd..............................2002!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) van school werd gestuurd voor dit geval. Deze rechtzaak met beroep, hoger beroep en hoge raad heeft VIER JAAR GEMEENSCHAPSGELD gekost. Hier kots ik van en niet zo'n beetje ook! Je hebt niet mee betaald aan dat gemeenschapgeld waar je overhebt,, dus jouw mening telt niet mee op dit gebied. sorry!! En je hoeft dat arm kind niet uitschelden, ze speelt netjes volgens de regels om naar de rechter te stappen.

Pagina's : [1] 2