Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : "Fuck the Future"

Redactie
15-05-2003, 12:25

Nederlandse en Marokkaanse jongeren spreken zich uit over hun toekomst. HILVERSUM - De twee grootste jongerensites Leerlingen.com en Yasmina.marokko.nl bestuderen hoe jongeren op hun sites over hun toekomst discussiëren. Deze studie is mogelijk gemaakt door een subsidie van het Ministerie van Sociale zaken betreffende “Levensloop”. De resultaten zijn verassend. De Marokkaanse jeugd uit zich op een volwassen en geïnvolveerde wijze over hun toekomst, waar de Nederlandse jeugd in oppervlakkigheid en verveling blijkt steken. De Marokkaanse jeugd is op de site op zoek naar de grenzen waarbinnen zij nu en in de toekomst van hun vrijheid kunnen genieten. Het "hoe" binnen hun leven staat centraal. Thema’s zijn trouwen, levensruimte en leefregels. De houding daartegenover vanuit de godsdienst gezien staat centraal. Een goed voorbeeld daarvan is de volgende uitspraak: “Het klopt dat vaak de gewoontes van de ouders worden overgenomen, maar toch denk ik dat onze generatie steeds meer zelf op onderzoek gaat. En onderwerpen zijn meer bespreekbaar, waardoor niet alles wat ouders zeggen klakkeloos wordt aangenomen. Ook blijkt dat bepaalde gewoontes helemaal niet passen binnen de Islam”. Op Leerlingen.com zijn weinig diepgaande discussies over levensloop te vinden. Onderwerpen zoals werken en stoppen met werken als je kinderen krijgt spelen niet. Er wordt wel over zingeving nagedacht, maar dan niet in een samenhangend kader. Voorbeeld: “Het leven heeft geen zin.. maar ik wel”, “There's no way to hapiness, hapiness is the way”. De uitspraken komen ook nogal relavistisch en hedonistisch’ over.

spoorloos_1
15-05-2003, 12:40
BULL-SHIT

Moezhint
15-05-2003, 12:44
problemen en dagelijkse onderwerpen van nederlandse of belgische jongeren zijn: -piercing -anticonceptie -ik ben homo, lesbo -ik haat mijn ouders -ik wil alleen gaan wonen -ik geloof in mezelf en niet in één of andere god die je niet kan zien -ik zou eens graag willen meedoen aan partnerruil want dat daagt mijn relatie uit -ik doe waar ik zin in heb want je leeft maar één keer -een one night stand heb ik wel eens uitgevoerd" -ik wil nooit trouwen, wel samen wonen, omdat ik vrij wil zijn problemen en onderwerpen van marokkaanse jongeren: -geen enkel van de punten die hier boven vermeld staan. -racisme -islam -het leven tussen twee culturen -trouwen enz enz.... Er is een groot verschil tussen marokkaanse jongeren en jongeren van westerse ouders.

Grietje
15-05-2003, 14:00
waar de marokkaanse jongeren zich dagelijks mee bezighouden; - zussen en nichten schaduwen voor in het geval ze een vriendje hebben - hoe kom ik aan het geld voor nieuwe gucci's. mijn oude zijn al een week oud. - ontkennen dat marokkanen onevenredig vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers - ontkennen dat vrouwenonderdrukking iets met de islam te maken heeft - roddelen. "heb je gehoord dat khadija met een neger gaat?""willie, wat een ****." - helen - "jonko's bouwen" en tegelijkertijd volhouden dat er leven na de dood is. - "hoe los ik die schuld af!" en hieruit volgend "die joden meten mij altijd hebben" - familieleden vergezellen naar het kantongerecht wil nog wel even doorgaan, maar moet er helaas vandoor

tonk
15-05-2003, 14:12

En Grietje ook!

Tijn
15-05-2003, 14:40
:rolleyes: Een erg beknopt stukkie, kan me haast niet voorstellen dat dit het volledige artikel is................Vindt het namelijk nogal kort door de bocht om de bezoekers van deze 2 sites ff met elkaar te vergelijken. Altans niet zonder op z`n minst o.a. het leeftijdsverschil tussen de doelgroepen te vermelden, 12 tot 20 op Leerlingen.com en 15 tot 30 op Marokko.nl.....

Grietje
15-05-2003, 15:23
Origineel gepost door Corrie Pffffffff wat een vooroordelen allemaal, die van grietje hadden me net gekruist maar zijn zeker net zo triest....... ja, dat vind ik nou ook. maar volgens hen is de marokkaan een edel mens zonder mankementen.

Grietje
15-05-2003, 15:24
Origineel gepost door Moderator Je kan het gewoon niet hebben. Wie is er hier gefrustreerd! Moderator Aaaaah de goede oude drogredenering van de gefrustreerde.... Lange tijd niet gehoord of gelezen.