Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn vriendin gaat naar de hel....

Pagina's : [1] 2

Imenrotterdam
14-05-2003, 22:48

Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat al onze niet-moslim vriendinnen naar de hel gaan omdat ze niet geloven. Dus ook veel van je klasgenoten, leraren, collega's buren enz enz. Toch een raar idee. Eigenlijk is het onze plicht om mensen zo veel mogelijk in te lichten over de islam, in plaats daarvan doen we alles wat God verboden heeft. Dus boys en girls.... save your friends from hell!!! Vertel ze over het ware geloof. De kans dat er iemand naar je luistert is inderdaad heel klein, maar je hebt toch niets te verliezen?

praatgraag
14-05-2003, 23:19
is een optie

Koala
15-05-2003, 00:01
Ach, we zullen wel zien. Ik 'geloof' dus dat ik als nietgelovige heus niet naar de hel ga.

an3sdej
15-05-2003, 00:12
De hel is een sprookje, het bestaat niet.

Grietje
15-05-2003, 00:25

Origineel gepost door an3sdej De hel is een sprookje, het bestaat niet. Shit! Ik heb mijn hele leven erop ingesteld. Branden wil ik en branden zal ik!

Zelfkritiek
15-05-2003, 00:26
Liever iemand die niet gelooft maar wel respect heeft voor zijn naasten, dan mensen die zeggen gelovig te zijn maar tegelijkertijd stelen, liegen, roddelen en mishandelen dat het een lieve lust is!

hhtWillem
15-05-2003, 00:40
Origineel gepost door Zelfkritiek Liever iemand die niet gelooft maar wel respect heeft voor zijn naasten, dan mensen die zeggen gelovig te zijn maar tegelijkertijd stelen, liegen, roddelen en mishandelen dat het een lieve lust is! tsja...dan moeten we ons dus nu gaan afvragen wie er eigenlijk wel en wie niet naar de hel gaan?? :confused: Dat geloof uitdragen is dus niet zo'n goed plan. :( :cool:

hhtWillem
15-05-2003, 00:50
Origineel gepost door Imenrotterdam Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat al onze niet-moslim vriendinnen naar de hel gaan omdat ze niet geloven. Dus ook veel van je klasgenoten, leraren, collega's buren enz enz. Toch een raar idee. Eigenlijk is het onze plicht om mensen zo veel mogelijk in te lichten over de islam, in plaats daarvan doen we alles wat God verboden heeft. Dus boys en girls.... save your friends from hell!!! Vertel ze over het ware geloof. De kans dat er iemand naar je luistert is inderdaad heel klein, maar je hebt toch niets te verliezen? Je bent nogal stellig in je meningen: jou (niet gelovige ) vriendin GAAT naar de hel.... Het is jou PLICHT om mensen in te lichten... Het WARE geloof.... Je doet of het feiten zijn maar het is iets wat JIJ geloof hoor. Je veronderstelt het dus. Of ken jij mensen die terug zijn gekomen uit de hel...of hemel? Wie weet sta je straks voor een hogere macht die JOU ter verantwoording roept en je vraagt waarom jij alles maar zo klakkeloos hebt "gelooft" zonder nadenken en enige eigen inbreng, en daardoor je hele leven niet meer om je heen hebt gekeken. :( Wat zal dan de straf zijn? :confused:

hhtWillem
15-05-2003, 00:57
Origineel gepost door Grietje Shit! Ik heb mijn hele leven erop ingesteld. Branden wil ik en branden zal ik! Ow nee..... wie vraagt word overgeslagen, dat zal je leren!! rechtsaf ... de hemel in jij ! :kwaad: :cool:

ithran
15-05-2003, 01:09
Origineel gepost door an3sdej De hel is een sprookje, het bestaat niet. En wat weet jij daarvan. Wat zeggen de wetenschappers ook alweer over buitenaardse wezens??? O,ja Dat je het niet kan zien wil niet zeggen dat het er niet is.

ithran
15-05-2003, 01:13
Origineel gepost door hhtWillem Je bent nogal stellig in je meningen: jou (niet gelovige ) vriendin GAAT naar de hel.... Het is jou PLICHT om mensen in te lichten... Het WARE geloof.... Je doet of het feiten zijn maar het is iets wat JIJ geloof hoor. Je veronderstelt het dus. Of ken jij mensen die terug zijn gekomen uit de hel...of hemel? Wie weet sta je straks voor een hogere macht die JOU ter verantwoording roept en je vraagt waarom jij alles maar zo klakkeloos hebt "gelooft" zonder nadenken en enige eigen inbreng, en daardoor je hele leven niet meer om je heen hebt gekeken. :( Wat zal dan de straf zijn? :confused: Dat is onmogelijk. Als je gewoon met kinderogen kijkt naar de schepping, en kijkt naar de lijn van profeten en gebeurtenissen. Kom je tot 1 conclusie.

hhtWillem
15-05-2003, 01:18
Origineel gepost door ithran Dat is onmogelijk. Als je gewoon met kinderogen kijkt naar de schepping, en kijkt naar de lijn van profeten en gebeurtenissen. Kom je tot 1 conclusie. Daar zeg je wat.... met "kinderogen" ! Maar die periode ben je toch al voorbij mag ik hopen?

ithran
15-05-2003, 01:47
Origineel gepost door hhtWillem Daar zeg je wat.... met "kinderogen" ! Maar die periode ben je toch al voorbij mag ik hopen? Kinderogen staat voor eerlijk/gerechtigheid/onschuld.

tonk
15-05-2003, 08:46
Origineel gepost door Imenrotterdam Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat al onze niet-moslim vriendinnen naar de hel gaan omdat ze niet geloven. Dus ook veel van je klasgenoten, leraren, collega's buren enz enz. De kans dat er iemand naar je luistert is inderdaad heel klein, maar je hebt toch niets te verliezen? Je kunt je vrienden erdoor verliezen. Ik heb een vriendin gehad die gelovig is geworden. Eerst was ze niks, nu christelijk. Sinds ze gelooft, probeert ze anderen er ook van te overtuigen te gaan geloven. Ik heb tegen haar gezegd dat ze daar richting mij mee moet ophouden: ik geloof niet en ik vond het erg irritant dat ze mij steeds van haar geloof probeerde te overtuigen. Maar ze bleef d'r geloof maar uitdragen. Einde vriendschap.

freemale
15-05-2003, 15:04

Origineel gepost door Imenrotterdam Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat al onze niet-moslim vriendinnen naar de hel gaan omdat ze niet geloven. Dus ook veel van je klasgenoten, leraren, collega's buren enz enz. Toch een raar idee. Eigenlijk is het onze plicht om mensen zo veel mogelijk in te lichten over de islam, in plaats daarvan doen we alles wat God verboden heeft. Dus boys en girls.... save your friends from hell!!! Vertel ze over het ware geloof. De kans dat er iemand naar je luistert is inderdaad heel klein, maar je hebt toch niets te verliezen? Wie zegt dat? dat kun en mag jij niet zeggen. Je begaat een grote zonde door zoiets te zeggen.

Pagina's : [1] 2