Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Dromen ...

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16

Missiz_Koerd
27-03-2006, 22:07

Ik kan je het volgende vertellen daarover, de Profeet saws heeft gezegd; Iedereen die mij in zijn droom heeft gezien, heeft mij echt gezien, want de duivel is niet in staat mijn vorm aan te nemen. Als je droomt dat je RasoelAllah saws ziet lopen, is dit echt een aanwijzing van hem dat de Oemma zich met de jihaad zou moeten bezighouden. Het duidt er op dat de dromer de geloofszaken verwaarloost. Dus ipv zich bezig de houden met de jihaad, kan verschillende vormen hebben zoals jihaad elnafs, houdt men zich bezich met wereldse zaken. En Allah swt weet het beste. salaamu 3alaikoem... bedankt voor de moeite meid..:kud: dat had ik ook gedacht... dus ik moet meer met mijn geloof moet bezig houden, zoals ik begrijpen bent..? wa3alaikoem masalaam :kus:

Miss_Majda
27-03-2006, 22:55
ik heb dit jaar een paar keer gedroomd over trouwen. maar laatst heb ik gedroomd dat ik zou gaan trouwen en dat ik in de klas zat en de meester vertelde wie er over gaat en wie het niet heeft gehaald. ik had het niet gehaald en de meester zei: zie je nou wel ik zei toch dat je het niet haald! ik rende toen jankend de klas uit en ik bleef maar janken. op de plaats waar ik stil stond was de grond helemaal nat met tranen. de volgende dag droomde ik ook dat ik zou trouwen. daarna heb ik weer gedroomd dat ik zou gaan trouwen en in die droom bleef ik maar janken als mijn broer maar een klein ding tegen mij zei. ik wil echt heeeel graag de betekenis hiervan weten. groetjes ps: er bevind geen trouwfeest in mijn dromen

rbatia112
27-03-2006, 23:21
Hoi Rbatia, ik wil je dan graag een droom voorleggen die ik na het estichara gebed heb gehad.. Ik was verloofd en zou gaan trouwen met een jongen. We hielden erg veel van elkaar. Door familieomstandigheden is op een gegeven moment het hele huwelijk afgeblazen en wilde zijn moeder niet meer... ik had na het estichara gebed de volgende droom: Ik liep ergesn en er kwamen mij 2 personen tegemoet, ze hadden honden bij zich. Een voor een liepen de honden langs mij. Ze waren alle drie wit en maakten geen enkel geluid of gegrom. Ik liep verder en in de verte zag ik mijn ex- verloofde lopen, hij had ook een hond bij zich, een bruine. ik liep naar hem toe maar zei niks, we liepen naar ons huis. Bij de tuin stonden we stil, op een gegeven moment kwam er een poes bij mij voeten staan. Het ws een groene poes, heel mooi groen en allemaal goude stralen erin en hij glitterde. Ik probeerde hem op te pakken maar het lukte niet.. Op een gegeven moment loop ik naar de voordeur. Mijn ex- verloofde staat nog bij het hek, hij durft niet naar binnen. Op een gegeven moment staat mijn vader allah ie rahmoe bij de voordeur, hij ziet mijn ex en zegt iets van, Zozo daar ben je. Hij wacht op hem, maar mijn ex schaamt zich heel erg en weet niet waar hij moet kijken, hij durft niet zo goed. Ik loop naar hem toe en geef hem mijn hand. Samen gaan we naar binnen en hij begroet mijn vader... Als ik wakker word ben ik blij, ik weet dat het goed zal komen (het einde van de droom). De droom had ik op de dag dat het precies 3 maandne geleden was dat alles mis ging en we uitelkaar gingen. Ik heb al veel mensen om uitleg gevraagd en de antwoorden zijn divers.. Ik hoop dat je er wat mee kunt..? alvast bedankt! Ok, ik zal het proberen. Ik zoek per onderwerp de betekenis voor je op. Zo dat jezelf het geheel aan mekaar kan zetten. Dromen over onbekende personen duidt aan als deze jong zijn een vijand, maar als de personen wat ouder zijn verwijst het naar het fortuin en het succes van de dromer in hetgeen hij op dit moment verwikkeld is. Een hond staat symbool voor de vijand van iemand, wiens vijandschap nog niet de top heeft bereikt en die spoedig zijn vriend zal worden. Dus die personen die jij zag in je droom, hebben een link naar die honden, het zijn dus vijanden van je maar omdat ze je noch aanvallen, grommen naar je of iets dergelijks kan het zo zijn dat deze spoedig een vriend van je zullen worden. Een kat symboliseert een dief. Maar kwam deze kat ook je huis in? En nog een vraag je zegt dat je ex-verloofde je vader Allah yerahmoe met salaam begroette, of tenminste een groet neem aan de salaam, nou heb ik twee dingen voor je. Het zeggen van salaam tegen een bekend persoon betekent dat diegene een huwelijksaanzoek zal krijgen voor zichzelf, zoon of dochter. Als diegene de salaam beantwoordt betekent het dat het huwelijksaanzoek is geaccepteerd. Maar omdat jou vader Allah yerahmoe al overleden is, krijgt dit een andere wending. Maar geeft jou ex verloofde hem hierbij iets, behalve die salaam/groet zeg maar? En nog een ding, als je over een overleden persoon droomt, en je vraagt hem wat, of de overleden persoon zegt wat is het antwoord waar tot het laatste woord. Mohiem, heel verhaal kan ook niet anders het is een ingewikkelde droom met zeker wel een aantal betekenissen. Maar zo ervaring ben ik niet, om je in 1,2 je droom precies te kunnen uitleggen. Echt ik wou dat ik je een beter uitleg kon geven maar helaas :( Hoop toch dat je d'r wat aan hebt. Gair incha'Allah.

rbatia112
27-03-2006, 23:24
salaamu 3alaikoem... bedankt voor de moeite meid..:kud: dat had ik ook gedacht... dus ik moet meer met mijn geloof moet bezig houden, zoals ik begrijpen bent..? wa3alaikoem masalaam :kus: Graag gedaan. Ja klopt, ik denk dat iedereen die zulke dromen krijgt (zoals voorgaande dromen in deze topic) aan zijn/haar iman moet werken. Het is een 'waarschuwing', wake up call, benutig deze dus ook goed. En gair incha'Allah :goedzo:

ladynador
27-03-2006, 23:50

hey meid, ik heb ook een droom gehad waar ik eigenlijk mee zit. ik heb een aantal weken geleden gedroomd dat ik verloofd was. en mijn verloofde zat bij ons thuis. en had cadeautjes meegenomen. ik merkte dat hij met me wou praten. maar door bepaalde omstandigheden lukte dit niet. dus ik ging de cadeautjes uitpakken. kreeg ik allemaal sieraden. ik miste alleen nog een ring. van plaats van een ring kreeg ik een nietmachine en op de nietmachine doosje stond denk ik een datum. een week of twee later droomde ik wel een ring, mijn vraag is weet je toevallig wat dit betekent en trouwens ik ben niet verloofd ofzo alvast bedankt

Tanjawia88
28-03-2006, 00:04
ik droom egt elke n8 dat ik getrouwd ben met me ex waar ik nog steeds niet over heen ben.....en dat we heel gelukkig getrouwd zijn :D heeft dat ook een betekenis of droom ik dt omdat ik het zo graag wil

Missiz_Koerd
28-03-2006, 08:56
Graag gedaan. Ja klopt, ik denk dat iedereen die zulke dromen krijgt (zoals voorgaande dromen in deze topic) aan zijn/haar iman moet werken. Het is een 'waarschuwing', wake up call, benutig deze dus ook goed. En gair incha'Allah :goedzo: inshallah gair voor alle moslims...

AmalB
28-03-2006, 09:27
Dromen over de zee symboliseert een groot koninkrijk, een machtig iets, mits er geen vuil, rotzooi, beangstigende golven of iets dergelijks gezien wordt. Maar als je droomt over overstromingen duidt dat een aanval van een vijand aan. Shokran voor je uitleg.. Dus ik word, of zal nog worden, aangevallen door iemand.. Tnx:maf2:

rbatia112
28-03-2006, 10:32
Mensen even voor de duidelijkheid, dromen die over echt persoonlijke gevallen gaan kan ik niet uitleggen. En nog iets je hebt dromen met een echte betekenis en dromen die betekenisloos zijn. De betrouwbaarste dromen, droom je in het laatste gedeelte van de nacht, middagrust en/of tijdens de dag.

rbatia112
28-03-2006, 10:40
Weet u mss wat het betekend als ik iemand in mn droom hoor huilen? Ik heb nl. mn zus horen huilen, heb haar niet gezien, maar herkende haar aan haar stem. En heb vaak dromen over vrienden/klasgenoten. Laatst droomde ik over een jongen van mn klas en die zag er zo MashaAllah uit in mn droom. Hij had een baard, sloeg zn ogen neer en ik weet niet, maar het had iets. "'T voelde goed aan". Hij was met mn broer die er eveneens zo uitzag. Vreugde is rouw en rouw is vreugde. Iemand horen huilen (rouw) heeft een tegenovergestelde betekenis, gair dus incha'Allah. Dromen over vrome mensen duidt op goedheid. Het gezicht en de baard symboliseren de status van een man en zijn gezag. Een precieze betekenis heb ik helaas niet voor je. Maar het is zeker weten wel gair.

rbatia112
28-03-2006, 10:40
wow wat een dromen zeg maar echt een leuke topic goed hoor rbatia mijn droom hoor je nog wel Incha'Allah :goedzo:

Prinz
28-03-2006, 11:38
Op www. wal idin . com staat ook uitleg van dromen. Ik wilde weten wat het betekend als je in je droom achterna gezeten wordt door een grote zwarte hond. En dat je heel hard wegrent samen met je moeder. Ik rende met mn moeder, en mn ma kon zo hard rennen dat ik mn voeten van de grond tilde en zweefde met haar mee. (zij bleef wel gewoon rennen). Op walidin. com kwam ik alleen iets tegen over een aanvallende hond die dan ook bijt (wij werden in mn droom niet gebeten, want op een gegeven moment werd k wakker) en over een blaffende hond. Dat is bij mij niet echt van toepassing. Het was een nare droom :(

mocrohajat18
28-03-2006, 12:18

Dromen over de zee symboliseert een groot koninkrijk, een machtig iets, mits er geen vuil, rotzooi, beangstigende golven of iets dergelijks gezien wordt. Maar als je droomt over overstromingen duidt dat een aanval van een vijand aan. dank je wel voor je uitleg...:) maar ik weet eigenlijk niet echt wat ik hievan moet denken :( de zee was volgens mij wel schoon....het was heel mooi om er naar te kijken en ik zag ook dolfijnen....:confused: Gair Insha allah

rbatia112
28-03-2006, 12:18
Op www. wal idin . com staat ook uitleg van dromen. Ik wilde weten wat het betekend als je in je droom achterna gezeten wordt door een grote zwarte hond. En dat je heel hard wegrent samen met je moeder. Ik rende met mn moeder, en mn ma kon zo hard rennen dat ik mn voeten van de grond tilde en zweefde met haar mee. (zij bleef wel gewoon rennen). Op walidin. com kwam ik alleen iets tegen over een aanvallende hond die dan ook bijt (wij werden in mn droom niet gebeten, want op een gegeven moment werd k wakker) en over een blaffende hond. Dat is bij mij niet echt van toepassing. Het was een nare droom :( Dat eem hond achter je aan rent heeft wel enig vorm van aanvallen, ik bedoel waarom zou die hond anders achter je aan rennen?

Prinz
28-03-2006, 12:51
Dat eem hond achter je aan rent heeft wel enig vorm van aanvallen, ik bedoel waarom zou die hond anders achter je aan rennen? Ja oke, maar hij heeft niet gebeten :)

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16