Bekijk originele versie : Palestina al 55 jaar leed!!!!!!!!!
mrs_jamila
14-05-2003, 12:24
Beste mensen,
Het Palestijnse volk leeft al 55 jaar in onderdrukking en al 55 jaar worden de mensenrechten van de Palestijnse bevolking op allerlei gebieden geschonden!
Daarom beste mensen, is er een picketline georganiseerd voor het Israelische Ambassade in Den Haag!
Verspreid deze oproep aan al je contactpersonen.
Donderdag 15 mei om 10:00 staan wij voor de Israelische Ambassade in Den haag!
Geef gehoor aan deze oproep en herdenk samen met ons de 55 jarige leed en onderdrukking van de Palestijnse bevolking!!
Voor vragen kun je mailen of bellen naar
Jamila 06 483 151 38 of Saida 06 153 245 68
Verspreid deze oproep zoveel mogelijk!!!
Met vriendelijke groet,
IS & AEL & Jongeren voor Palestina
chadia00
14-05-2003, 22:35
Wie komt er !!! ik zal er zekers zijn!!!!
chadia00
15-05-2003, 00:12
waarom ?
Zelfkritiek
15-05-2003, 00:31
Wordt het een waardige stille tocht?
Of krijgen we weer 'goede' PR voor Marokkanen op het nieuws te zien??
Origineel gepost door Zelfkritiek
Wordt het een waardige stille tocht?
Of krijgen we weer 'goede' PR voor Marokkanen op het nieuws te zien??
Hoe dan ook het komt op het nieuws.
Het zou ook interresant zijn wanneer al die zogenaamde eerlijke rechtvaardige Nederlanders hier ook mee doen aan die picket-line, aangezien deze die-hards hier continu verkondigen hoe erg ze tegen onrecht zijn.
Zelfkritiek
15-05-2003, 08:36
Origineel gepost door ithran
Hoe dan ook het komt op het nieuws.
Het zou ook interresant zijn wanneer al die zogenaamde eerlijke rechtvaardige Nederlanders hier ook mee doen aan die picket-line, aangezien deze die-hards hier continu verkondigen hoe erg ze tegen onrecht zijn.
Prima, ik doe mee! Als je het niet erg vindt, ga ik protesteren bij de ambasade van Jordanie, aangezien dat land al net zo lang een groot deel van de 'Palestijnse gebieden' bezet houdt!!
Zelfkritiek
15-05-2003, 13:15
Nogmaals, hoe staat het met de situatie van de palestijnen in de vluchtelingenkampen van Jordanie? Is iedereen zo vervuld van haat tegen j0den, dat men niet wil zien dat het grootste deel van de 'Palestijnse gebieden' bezet worden gehouden door Jordanie???
Zodra men zich oprecht druk gaat maken om de situatie waarin ALLE Palestijnen leven en er dus ook acties ondernomen gaan worden tegen Jordanie, dan kun je op mijn support rekenen! Niet zoals het nu gaat en er uitsluitend en eenzijdig wordt gescholden op alles dat naar j0den of israel ruikt!
Danielle2
15-05-2003, 14:56
Ik studeer voor een semester aan de universiteit van Jeruzalem, via een beurs van de Universiteit van Amsterdam. Elke vrijdag ga ik met een groep Israelische (jood en arabier) vredesactivisten demonstreren voor het huis van Sharon. Tegen de bezetting, voor een Palestijnse staat. Eens in de twee weken doe ik mee met een actie van een studentenorganisatie die bij checkpoints gaat staan om getuige te zijn van het gedrag van israelische soldaten of om steun te betuigen aan Palestijnen in de bezette gebieden.
Kortom, ik demonstreer, tegen wat onrecht is en moet stoppen. Wat dat beterft moedig ik iedereen aan om te gaan demonstreren bij de israelische ambassade.
Maar. Als ik nu in Syrie, of Libanon of Egypte zou studeren, zou ik ook willen gaan demonstreren. Tegen het feit dat Palestijnen in die landen nog steeds in vluchtelingenkampen wonen, omdat het hun verboden is een huis te bouwen. Omdat ze niet een eigen zaak mogen openen. Omdat studeren in Egypte voor Palestijnen twee keer zo duur is als voor Egyptenaren. Omdat ze niet eens een paspoort hebben. Maar solidariteitsorganisaties voor Palestijnen bestaan niet in die landen. Demonstreren moet je niet proberen. Toen de Palestijnen van Jordanie in 1970 in opstand kwamen werden er meer van hen vermoord in een maand (Black September) dan in twee en half jaar Intifada onder Israel.
Ik heb het volle begrip voor kritiek op Israel. Ik doe er zelf actief aan mee. Maar ik begrijp maar niet waarom Israel onder veel moslims de grote boosdoener is, veel groter dan elk ander land in de wereld dat onrecht uitvoert, groter dan moslimlanden, die hun eigen Palestijnen of oorspronkelijke bewoners bezetten, onderdrukken of vermoorden. Mijn ervaring is dat er een gote mate aan onwetendheid heerst onder moslims. Ontkenning? Verstoorde berichtgeving?
Ik wens een ieder succes met de picket line. Maar blijf kritisch naar de eigen kant en blijf openstaan voor de werkelijkheid, die vaak zoveel breder is dan we bevatten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.