Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vreemdeling in je eigen land

tetouani79
24-05-2002, 16:28

mensen het is bijna vakantie tijd. veel mensen hier gaan op vakantie naar marokko.maar wat ik wil zeggen is dat we ook vreemdelingen zijn in ons eigen land. de marokkanen daar zeggen dat we nederlanders zijn en hier zeggen ze dat wij marokkanen zijn. vinden jullie het ook zo erg dat ze tegen je zeggen dat je een nederlander bent en het rustig aan moet doen daar, dat vind ik nergens opslaan. of je hebt mensen die gaan zeggen kijk die nederlander daar, die komt hiet even stoer doen. dat is ons bedoeling hellemaal niet toch, we gan daar naartoe om een leuke tijd te hebben en niet om stoer te doen. ik zeg altijd dat ik een marokkaan ben en blijf maakt niet uit waar ik woon of leef, ik ben in marokko geboren en opgegroeid en daar zal uiteindelijk begraven worden, toch noemen ze mij een nederlander. de engel die even niks te doen had :engel: :engel:

MissCasa
24-05-2002, 16:32
WE ZIJN OVERAL BUITENLANDERS :huil: :huil: :huil:

dinaatje
24-05-2002, 17:03
hallo mensen!!! he tetouani ik begrijp wat je bedoelt. Helaas is dat de werkelijkheid. Maarre.................die mensen daar hebben niet helemaal ongelijk. Want zeg even eerlijk als jij in Marokko bent kom je dan nooit die ''shab lgariez'' tegen die zich echt ontzettend irritant gedragen? Ze komen daar in hun dure (gehuurde) wagens met keiharde muziek, doen hartstikke opvallend, praten en lachen heel hard, met hun dure kleding zoals nike, dolce & gabanna, versace enz. gouden kettings, ringen spreken (soms) geen woord marokkaans, ook niet tegen die oude marktkoopman die in zijn hele leven nooit een schoolbord van dichterbij heeft gezien. De jongens met hun hoogwaterbroeken de meiden met hun strakke rokjes, topjes, jurkjes enz. Beiden soms met (blond) geverfd haar.... Is het dan niet een beetje te begrijpen dat de marokkanen daar ons niet meer zien als een van hen? :confused: We lijken niet op een van, we gedragen ons niet als een van hen, we spreken niet als een van hen...........tja dan zien ze ons ook niet meer als 1 van hen. En mensen ik zeg niet dat iedereen zo is.......dusse val me niet aan. ;) kisses dinaatje

zinalady
18-06-2002, 16:55
ahhh meskiena butterfly nou weetje wat..voor mij zal je nooit een vreemde zijn !!!!! doeidoei :zwaai:

igzeneej
18-06-2002, 16:59

leven tussen 2 culturen in !!!! ...en worden gezien als buitenlanders !!! ...En dat helaas is allebei de landen !!!

Pebbles
18-06-2002, 17:01
Zodra ik in maroc ben ga ik naar de souk, koop ik de goedkoopste djellabah in de afschuwlijkste kleuren, nog een goedkope, plastic kharkabah (slippers) erbij, haar in een vlecht (van boven laten pluizen), klodder henna op m'n voeten en een ring van blik om mijn vinger. Nou, dan voel ik me helemaal thuis, geen hond die je lastig valt en ik hoor er helemaaaaaaaaaal bij.......................

Atlasleeuw
18-06-2002, 17:03
Ja inderdaad, weten jullie hoe wij in Marokko worden genoemd? ze noemen ons BUTAGAS, aan het begin van de vakantie komen we VOL aan in marokko (vol met geld en cadeautjes) en aan het eind van de vakantie willen ze weer gauw van ons af, want dan zijn we blut. :maroc:

Atlasleeuw
18-06-2002, 17:07
Origineel gepost door Pebbles Zodra ik in maroc ben ga ik naar de souk, koop ik de goedkoopste djellabah in de afschuwlijkste kleuren, nog een goedkope, plastic kharkabah (slippers) erbij, haar in een vlecht (van boven laten pluizen), klodder henna op m'n voeten en een ring van blik om mijn vinger. Nou, dan voel ik me helemaal thuis, geen hond die je lastig valt en ik hoor er helemaaaaaaaaaal bij....................... Jajaja prachtig !! :zwaai: Ga ik in het vervolg ook doen!!

zinalady
18-06-2002, 17:07
hey pebbles wallah bij mij helpt dat niet.....ze zien het gewoon echt waar ik probeer daar al helemaal niet optevallen maar ze zien het gewoon ik weet ook niet hoe wat ik doe :kwaad: dus zied tell me your secret hoe je dat doet?!!!! Enne butterfly your welcome!!!! beslama :zwaai:

igzeneej
18-06-2002, 17:09
Origineel gepost door atlasleeuw188 Ja inderdaad, weten jullie hoe wij in Marokko worden genoemd? ze noemen ons BUTAGAS, aan het begin van de vakantie komen we VOL aan in marokko (vol met geld en cadeautjes) en aan het eind van de vakantie willen ze weer gauw van ons af, want dan zijn we blut. :maroc: en daar heb jij helemaal gelijk in !!!!

Pebbles
18-06-2002, 17:12
Origineel gepost door butterfly1983 ik trek ook vaak een djelebba aan in marokko maar ze zien het gewoon aan mij. Volgens mij kunnen ze dat zelfs ruiken ofzo!!! Tja, je moet ook niet je Armani geurtje opdoen, maar gewoon een beetje zietzietoen in je haar! :D

igzeneej
18-06-2002, 17:22
ewa safiiiiiiiiii !!! ...Zietoen !!! hahahahahahah en dan nog een beetje karnemelk !!! ...en dan zullen ze je wel geloven !!! ...want dan lijk je niet alleen op een marokaan maar op de grootste marokaanse zwerver !!! hihih :D (maar het zal wel helpen !!!)

Atlasleeuw
18-06-2002, 18:00
Wat mij altijd verraadt in Marokko is mijn huidskleur, we komen altijd vrij bleekjes vanuit HOELANDA naar Marokko, pas na een week of twee heb je een redelijk Marokkaans zongebrand kleurtje.