Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HELP: mijn dochter rookt!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

4vraagtekens
14-05-2003, 09:54

hoe moet ik dit aanpakken mijn dochter van 12jaar heb ik zien roken :( :kwaad: hoe ga ik hiermee om??

SaMiax
14-05-2003, 09:58
uitleggendat het niet mag en als ze het nog nie tbegrijpt.. :zweep:

4vraagtekens
14-05-2003, 10:04
ik rook niet, mijn vrouw rookt niet, in gans de familie rookt er niemand, maar ze wordt zo beinvloed door haar leeftijdsgenoten...meestal kom ik laat thuis(moet werken) ik zie haar enkel avonds. ze komt van school en ze gaat direct voor de tv liggen..ik heb met haar gepraat over wat mag en wat niet..ook wat betreft vriendjes hebben, ze mag met een vriend thuis komen..maar er zijn grenzen..ik ben eigenlijk ten einde raad

Sahra22
14-05-2003, 10:12
Origineel gepost door smartie2 Wel een erg zielige familie zeg je pakt een sigaret steekt hem op en zet het op allebei haar tepels en dat is de enige straf, je bent nog te jong om vader te zijn denk ik Nee joh, een nog beter advies is haar gewoon stenigen!!! ;) Een harde aanpak werkt soms averechts, daar moet je voor oppassen. Ik denk dat het toch het beste is als je rustig met haar praat, over de gevolgen van roken, dat het jou en je vrouw kwetst dat zij rookt, etc. Succes!!

4vraagtekens
14-05-2003, 10:15

Origineel gepost door ITHRANE ya opmerking :jammer: praat praat praat met haar, dringt het niet tot haar door blijven praten....maar mensen klappen helpt echt niet hoor. ik ben niet de persoon een kind te slaan ..maar zolang ze niet volwassen is moet ze naar me luisteren onder zachte dwang indien niet zal ze de schoolreisjes mogen vergeten ,dan moet ik veranderen van aanpak ..

SaMiax
14-05-2003, 10:15
Origineel gepost door smartie2 Wel een erg zielige familie zeg je pakt een sigaret steekt hem op en zet het op allebei haar tepels en dat is de enige straf, je bent nog te jong om vader te zijn denk ik op haar tepels???????????? waaaaajouw dat gaat pijn doen :schok: nee man dat MOET je nooit doeNNN

italiaanse
14-05-2003, 10:16
Gewoon, leer haar wat er niet goed aan is. Leg het goed uit. En ja, verder kun je er niet zoveel aan doen ze met er zelf achter komen. Je kan haar wel slaan, maar wat heeft dat voor zin als ze het buiten ergens stiekem toch weer doet, jij kan haar moeilijk controleren. Ik herken dat.....ze verstopt haar sigaretten bij een 'vriendinnetje' , ze gaan ergens op een beschut plekje.....lekker spannend en een gegiechel :rolleyes:. I've been there done that. Ze zal er vast snel mee kappen, inscha Allah. Ze is nog maar 12. Gegroet, Letizia

4vraagtekens
14-05-2003, 10:17
Origineel gepost door Sahra22 Nee joh, een nog beter advies is haar gewoon stenigen!!! ;) Een harde aanpak werkt soms averechts, daar moet je voor oppassen. Ik denk dat het toch het beste is als je rustig met haar praat, over de gevolgen van roken, dat het jou en je vrouw kwetst dat zij rookt, etc. Succes!! IK WAS KAPOT , ik kreeg bijna een attack toen ikdat peukje in haar hand zag..

4vraagtekens
14-05-2003, 10:22
Origineel gepost door MijnFansForum Beter Roken dan met iemand Neu.ken ! allebij zijn ze slecht zolang je niet volwassen bent!

Sahra22
14-05-2003, 10:26
Origineel gepost door 4vraagtekens IK WAS KAPOT , ik kreeg bijna een attack toen ikdat peukje in haar hand zag.. Nou, werk op haar schuldgevoel in. Zeg haar inderdaad dat het jou kapot maakt en dat haar moeder ook met het probleem in haar maag zit. Kijk, het is natuurlijk een puber en die hebben natuurlijk een andere denkwijze, maar een kind houdt ook veel van zijn ouders en wil ze geen verdriet doen!!

minora
14-05-2003, 10:26
praten praten en nog eens praten

OUIDAD1
14-05-2003, 10:39
je hebt een kind van 12.....hoe oud ben jij dan? en weet je vrouw ervan? ik zou haar discipline bijleren, dus eerst met praten en zeggen dat roken niet mag in jullie gezin en geeft haar dan even de tijd om te kijken wat ze doet, mocht je haar daarna nog betrappen...dan zou ik inderdaad dingen al schoolreis,bioscoopjes,tv-kijken ed. verbieden. en thuis met vriend komen...dat mag van jou.????!!! :confused:

Sahra22
14-05-2003, 10:56
Origineel gepost door temsamni bla bla bla...F.uck dat gepraat....Pak wa7ed grote stok uit de tuin en wacht haar op...zodra ze haar kop door de voordeur steek...BOEEEEMM...diend yemmak...kom hier a el kehba....pak haar aan d'r haar...ZDAF ZDAF ZDAF...Roken yekkie!!.....nog een paar keer ZDAF ZDAF!!.......en dan wa7ed hele slof sigaretten op laten roken....Gegarandeerd dat het nooit meer gebeurd... Goh, wat een lieve vader zul jij zijn!!

sandy
14-05-2003, 11:27
praten praten+praten succes .

Hamida
14-05-2003, 11:30

je moet met haar praten en niet haar gaan slaan want dan gaat ze alleen maar verder is ze echt pas 12 jaar?? ze gaat met verkeerde vriendjes om bousa

Pagina's : [1] 2 3 4