Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ja ik ben praktiserend en nee ik draag geen hoofddoek.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Charlotte_20
16-03-2006, 12:33

Hallo mensen, Wat vind jullie van deze stelling? Kan je praktiserend zijn en geen hoofddoek dragen?

gelderse
16-03-2006, 12:37
Ja. Net zo goed dat er mannen zijn die praktiseren en geen baard dragen en die wel roken enz. Er is een verschil tussen moslim en moe'min. :goedzo:

Charlotte_20
16-03-2006, 12:40
Ja. Net zo goed dat er mannen zijn die praktiseren en geen baard dragen en die wel roken enz. Er is een verschil tussen moslim en moe'min. Kan je dit nader uitleggen?

miss_amina
16-03-2006, 12:44
Ligt eraan iin welke mate je praktiserend bent.

Melleke
16-03-2006, 12:49

Ja. Net zo goed dat er mannen zijn die praktiseren en geen baard dragen en die wel roken enz. Er is een verschil tussen moslim en moe'min. Er zit wel een verschil in....Een hoofddoek is een verplichting... Een baard is geen verplichting, maar het is zeker een goede daad....

Charlotte_20
16-03-2006, 12:52
Ja maar wat ik dus niet begrijp. Een hijaab is niet alleen bedekking van het haar maar veel meer.. Gecombineerde hoofddoekjes ziet er heel leuk uit, maar schiet je dan niet het doel mis van de hoofddoek.

Galopea
16-03-2006, 12:54
Wat vind je van deze stelling: Ik draag een hoofddoek maar ook weer niet. Ik weet 't namelijk echt niet meer:maf:

Charlotte_20
16-03-2006, 12:55
Wat vind je van deze stelling: Ik draag een hoofddoek maar ook weer niet. Ik weet 't namelijk echt niet meer:maf: Draag je 'm nou wel of niet meid :hihi:

Melleke
16-03-2006, 12:55
Ja maar wat ik dus niet begrijp. Een hijaab is niet alleen bedekking van het haar maar veel meer.. Gecombineerde hoofddoekjes ziet er heel leuk uit, maar schiet je dan niet het doel mis van de hoofddoek. Persoonlijk vind ik de vele kleuren best overdreven, maar ik maak me er zelf zo nu en dan ook schuldig aan....Al allang niet meer zo erg als in het begin.... Hijaab is zeker niet alleen bedekking van het haar...En dat je zo nu en dan een kleurtje gebruikt, wil niet zeggen dat je imaam daardoor zwakker is.... Op het moment dat je, die kleurtjes gaat gebruiken om je 'mooier' te laten lijken voor andere mensen...Dan vind ik dat je het doel mis loopt....

Fliefla
16-03-2006, 12:56
de Islam telt 5 zuilen: -shahada -salaat -sawm -zakaat -hadj dat noem ik je 'bouwstenen', bij Iqra is zovaak gebeld met de vraag: "mijn vrouw doet bidden, en alles wat de Quran zegt behalve een hoofddoek dragen" eht antwoord van de 3aliem was : " dwing haar niet,laat haar en wellicht dat Allah s.w.t haar bezinning geeft om die hoofddoek wel te dragen" ik ben zelf ook trots op de dingen die ik WEL doe, hoofddoek komt op z'n tijd inshallah!

Charlotte_20
16-03-2006, 12:56
Ja en als je gaat combineren om er leuk uit te zien. Heeft het dan nog nut om 'm te dragen?

Fliefla
16-03-2006, 12:57
sommige dragen hijaab als een fashion item, en dan strakke kleding...:maf: dan is het geen bedekking maar aandachttrekker bjv. felroze hoofddoeken vind ik niet kunnen! want dan trek je ALSNOG aandacht van de mensen :rolleyes:

Galopea
16-03-2006, 13:00
Draag je 'm nou wel of niet meid :hihi: Nu niet straks buiten weer wel denk ik.:confused:

Melleke
16-03-2006, 13:00
Ja en als je gaat combineren om er leuk uit te zien. Heeft het dan nog nut om 'm te dragen? Is niet aan mij om over te oordelen.... Zolang zij zich houdt aan alle facetten van haar geloof...? Wie ben ik dan om haar de les voor te schrijven over de kleurtjes in haar hoofddoek....? Maar ook zoveel meiden geven openlijk toe, dat ze hun hoofddoek dragen niet uit geloofsovertuiging, maar omdat het 'gewoon leuk' is.... Dan verliest het voor mij de nut....Als je een hijaab gaat dragen, vind ik dat je dat moet doen vanuit je Hart...Je moet het willen en je moet de juiste redenen kennen.... Maar aan de andere kant kun je ook zeggen...Ze bedekt tenminste haar hoofd, dat is al iets....:kweetnie:

lievemocro_18
16-03-2006, 13:01

Ben er niet mee eens......hoe kun je nou praktiseren als je geen hijab draagt.......????? een voorbeeld.....ik ben praktiserend maar ik bid niet... als je praktiseerd dan hou je je aan de regels van allah(Swt) en geen hoofddoek dragen is iets dat allah(swt) verboden heeft gemaakt dusssss???? ik vind deze stelling dus nergens op slaan.......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22