Bekijk originele versie : Schrijven is ook een kunst! Sommigen scoren een 1 voor spelling!
Jeetje, ik schrik me soms echt dood!
Misschien dat de gemiddelde leeftijd van de marokko*.nl -bezoeker 15 is, maar sommige mensen proberen hier over hele serieuze zaken te spreken, maar kunnen niet eens goed Nederlands schrijven!
Mensen, let even op je spelling, enne .... oefening baart kunst!
ps: Ik heb het niet over de overmoedige types (dat overkomt iedereen weleens) die weleens door de haast een lettertje vergeten!
VOORBEELD:
FOUT Goed
scheinheilig ------ schijnheilig.
Find ik nou ook.
Al die tiepfouten...
kom op nou,
julie kunen et wel ;)
Origineel gepost door bent__lehram
Goh, ik dacht dat ik de volle laag zou krijgen, poeh pak van mijn hart ... tot nu toe alleen maar mensen die het eens met mij zijn!!!
Ben benieuwd!
:ego:
Taal is het enigste wat je hebt op dit forum.
Dus het is eigenlijk wel een heel goed punt wat je aansnijdt ;)
Het was mij al opgevallen dat er soms dingen worden geschreven waar ik eerst een uur naar moet kijken voordat ik weet wat er staat :D
maar ach........
we kunnen het wel, he Appie ...........(Benali ;) )
:zwaai:
hhtWillem
13-05-2003, 20:44
Misschien dat de gemiddelde leeftijd van de marokko*.nl -bezoeker 15 is, maar sommige mensen proberen hier over hele serieuze zaken te spreken, maar kunnen niet eens goed Nederlands schrijven!
ps: Ik heb het niet over de overmoedige types (dat overkomt iedereen weleens) die weleens door de haast een lettertje vergeten!
VOORBEELD:
FOUT Goed
scheinheilig ------ schijnheilig
Je hebt gelijk, als je elkaar in letters iets wil zeggen moet het tenminste leesbaar zijn.
:cool: :zwaai:
Origineel gepost door hhtWillem
Je hebt gelijk, als je elkaar in letters iets wil zeggen moet het tenminste leesbaar zijn.
:cool: :zwaai:
ik vind dat het niet alleen leesbaar moet zijn, maar ook dat het in duidelijke taal geschreven wordt, de korte zinnetjes vind ik niet altijd duidelijk bij mij overkomen....
zelf heb ik moeite met de lidwoorden, vergis me konstant in de. het of een...volgorde van woorden is ook vaak anders dan bij een autochtoon, mijn autochtone vrienden wijzen me er vaak genoeg op. Ik zie soms zinnen als: dit is me foto ipv dit is mijn foto....schrijven is zeker een kunst...kijk maar Abdelkader Benali...een jaar geleden heb ik zijn boek gelezen voor de MNO..de langverwachte..na 5 bladzijden had ik het wel gezien...deze man heeft kortgeleden een prijs gewonnen..een literaire prijs voor zijn boek...de langverwachte...dus, schrijven is blijkbaar een kunst!
GeenLeven
13-05-2003, 21:08
Origineel gepost door grendel
Taal is het enigste wat je hebt op dit forum.
Het is ENIGE en niet enigste :jammer:
Ennuh misschien is het niet in jullie opgekomen, maar misschien kunnen bepaalde mensen gewoon nog geen goed nederlands en proberen ze het hier te verbeteren. Maarja aangezien ze alleen maar uitgelachen worden, leren ze natuurlijk nooit wat.
Dus als je vind dat mensen zoveel fouten maken, spreek ze er dan op aan. Dan weet je gelijk of ze goed nederlands willen leren of dat ze gewoon 'achterlijk' willen blijven, uiteraard met uitzondering van degenen die er niks aan kunnen doen bijv. mensen met dyslectie.
Amazoullou
14-05-2003, 00:59
VOORBEELD:
FOUT Goed
Jij zou je naam moeten veranderen.
AMAZOULLOU
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Origineel gepost door GeenLeven
Het is ENIGE en niet enigste :jammer:
Ennuh misschien is het niet in jullie opgekomen, maar misschien kunnen bepaalde mensen gewoon nog geen goed nederlands en proberen ze het hier te verbeteren. Maarja aangezien ze alleen maar uitgelachen worden, leren ze natuurlijk nooit wat.
Dus als je vind dat mensen zoveel fouten maken, spreek ze er dan op aan. Dan weet je gelijk of ze goed nederlands willen leren of dat ze gewoon 'achterlijk' willen blijven, uiteraard met uitzondering van degenen die er niks aan kunnen doen bijv. mensen met dyslectie.
Bedankt voor de correctie ;)
en je hebt wel gelijk, we hebben natuurlijk niet allemaal
Nederlands gestudeerd.. :D
maar lagere school......dat zal toch wel ;)
Ik vind het echt niet boeiend of iemand schrijf- spel- of stijlfouten maakt op dit forum. Het gaat er toch om wat je te melden hebt? Niet inhoudelijk maar op de punten en komma's reageren is daarom ook erg flauw. Erger je dus vooral niet aan de vorm maar probeer te snappen wat de ander bedoelt, da's volgens mij veel belangrijker.
Zelfkritiek
14-05-2003, 11:09
Origineel gepost door Corrie
ik ben licht dyslectie's
Het feit dat je 'dyslectisch' niet eens correct weet te typen, bewijst dat je daar juist helemaal geen last van hebt. Liegen is ook een kunst!
Origineel gepost door Zelfkritiek
Het feit dat je 'dyslectisch' niet eens correct weet te typen, bewijst dat je daar juist helemaal geen last van hebt. Liegen is ook een kunst!
'licht' :D
VOORBEELD:
FOUT Goed
hjet is gewoon dat ze snel willen reageren!!! en daarom is dat zo!!! :zwaai:
Apatisch
14-05-2003, 17:00
bent_lehram,
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Als iemand me verbetert dan vind ik het helemaal niet erg, je leert uit je fouten tenslotte.
Sommige hier nemen het nogal te persoonlijk op als je iets zegt.
Ieder z'n manier van doen natuurlijk ...
Soulgirl,
Soms lees ik wat je hier neertypt, het zijn vaak serieuze onderwerpen.
Ik ga me niet uitspreken over de inhoud, maar wat vaak opvalt zijn jouw uitbarstingen: je geeft je mening en i.p.v. te argumenteren begin je te schelden. Misschien besef je het niet, maar zo ga je de mensen niet overtuigen of iets bereiken op dat ene vlak.
Wil je me iets meedelen dan lees ik het heel graag ongeacht welke inhoud, vorm... ;)
emshoum19
14-05-2003, 22:25
VOORBEELD:
FOUT Goed
sallam,
Meisje wanneer jij hier anderen gaat lopen afkraken om hun spelling zou ik maar eerst na gaan of jij het goed doet op het gebied van je grammatica.
Want jouw zinnetje klopt ook niet lieve schat.
Jij zegt:"maar sommige mensen proberen hier over hele serieuze zaken te spreken".
Sorry maar dat is dus een grammaticaal fout geschreven zin. Het is mensen proberen hier over serieuze dingen te praten. Kijk ik zeg niet dat ik perfect in nederlands, maar jij moet andere gewoon met rust laten en ze niet de les lezen hoe het moet, want daar heb je een leraar voor.
Wijs nooit een vinger naar een ander, want er wijzen net zo hard drie terug. :zwaai:
wa sallam.
Apatisch
14-05-2003, 23:03
Emshoum19,
Bent_lehram zei gewoon wat ze dacht, ze kraakte niemand af, ze vroeg gewoon om op spellingsfouten te letten, ze dwingt niemand daartoe.
Ze heeft een punt: je moet sommige reacties lezen, dan zie je hoe slecht sommigen kunnen spellen. Of je nu Marokkaans - Chinees - Albanees - ... bent, het doet er niet toe: het siert echt een mens niet wanneer die fout spelt.
Inderdaad: er zijn mensen die een afwijking hebben, uitgezonderd die dan.
Ze deelde gewoon een mening als een ander mee.
A propos: is het niet de les spellen i.p.v. de les lezen ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.