Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ALLes wat nodig is voor een bruiloft in Marokko en ervaringenvan bruidjes die Marokko

bruidje
13-05-2003, 18:29

Hallo lieve mensen, ja, ja de tijd nadert nu ineens geel errug snel. Durf niet meer in mijn agenda te kijken, want het is nog maar een paar weken en dan ga ik TROUWEN. Snap nu waarom mensen zeggen dat ze kilo's afvallen voor de grote dag. Heb tot nu toe geprobeerd om er mega-relaxed onder te blijevn, maar AAAAARRRRGGGGGHHHHHH nu lukt het niet meer. Heb km door Belgie en zelf Duitsland gereden opzoek naar DE Marokkaanse jurk en Eserhem om in te trouwen, niks dus. Het wordt me ook door iedereen afgeraden een negaffa in Marokko in tehuren, dus moet ook nnaarstig opzoek naar mooie en iets opzichtige sieraden en huur dan een kapster in voor de drie dagen. De dag van Henna hoeft ze me niet te kappen dan doe ik het op de ouderwetse manier, mijn haren in een scheiding los en een half wit hoofddoekje op. Moet nog wel de kleding en kussentjes e.d van Henna hebben in Belgie vroegen ze daa ruim 300 euro voor, best duur niet? Wie is er in Marokko getrouwd of gaat trouwen en hoe hebben jullie het gedaan/ gaan jullie het regelen? Weet wel al wat ik als geschenkjes geef, kleine suiker qualb, hoop dat ze inderdaad makkelijk in Marokko te koop zijn. Ben errug benieuwd naar jullie reacties, woon inMarokko overigens in de buurt van Nador en hoor dat daar geen goede nagaffa's zijn iemand ervaring hiermee of ken je een goede kapster???????? Ooh ja wie komt er uit R'dam en kent er een marokkaans kledingwinkel hebben ze goede dingen???? Doei, liefs bruidje bijnaaaaaaaaaaa

Charmilla
13-05-2003, 19:36
Meid, ik lees dat je erg nerveus bent voor de grote dag en terecht, want het is niet zomaar iets.. Ikzelf ben nog niet getrouwd, Incha'Allah zal mijn tijd ook nog komen.. Even over de negaffa's uit Nador, klopt wat jij hebt gehoord is waar.. Ze zijn nogal ouderwets, ja tenzij jij van een wit makeup houd en rode lippen.. (Ik denk het niet) Maar een goede tip, is regel hier een Negaffa die in jou periode naar Marokko gaat.. Dat gebeurt namelijk ook heel erg vaak.. En meid 1 tip die ik je mee wil geven is; meid maak je niet te druk!!Vertrouw op Allah Ta'ala, en Incha'allah komt alles goed.. Veel succes en heel erg veel geluk.. Als ik je ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag.

bruidje
13-05-2003, 19:40
Origineel gepost door Charmilla Meid, ik lees dat je erg nerveus bent voor de grote dag en terecht, want het is niet zomaar iets.. Ikzelf ben nog niet getrouwd, Incha'Allah zal mijn tijd ook nog komen.. Even over de neggafa's uit Nador, klopt wat jij hebt gehoord is waar.. Ze zijn nogal ouderwets, ja tenzij jij van een wit makeup houd en rode lippen.. (Ik denk het niet) Maar een goede tip, is regel hier een Negaffa die in jou periode naar Marokko gaat.. Dat gebeurt namelijk ook heel erg vaak.. En meid 1 tip die ik je mee wil geven is; meid maak je niet te druk!!Vertrouw op Allah Ta'ala, en Incha'allah komt alles goed.. Veel succes en heel erg veel geluk.. Als ik je ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag. bedankt lieve mied, nou ben nog niet heel erg in paniek,maar voel het aankomen ken je dat? Iedereen zit me ook op te jagen met; heb je nou nog geen jurk en wat ga je nou doen aan de negaffa en nee je moet er geen nemen, jawel je moet er wel een hebben. En de hele familie en vriendinnen bgeven goede raad de een zegt dit en de ander dit, maar feit blijft dat ik eigenlijk nog niets geregeld heb hmmmmm. Ken jij een goede negaffa die ook in Marokko haar werk doet ooooooh daar zouje me erg mee helpen. Hoor vaak dat ze niets zijn vanuit die hoek. Maar lees hierboevn, moet nog vanalles dus als je ideeeen hebt graag. bedenk me ook dat ik de kamer waarin ik ga zitten moet versieren je weet toch marokko, tien kleuren in de tegels in plafonds hahahahaha..... vast bedankt,leif dat je reageerde!

ougtilamya
13-05-2003, 19:59
salaam mouleikoem bruidje ik raad je niet aan om negaffa van marocco te nemen teminste het licht eraan waar je woont in marocco ik vind het prachtig hoe jij wil gaan trouwen het is ook een droom van mij om het zo te doen met een eserham en zo in marokko kan je zkker nog aan die spullen komen een vriendin van me heeft ze ook van daar gehaald en ze zag er prachtig uit dat meen ik echt incha allah komt alles goed vertrouw op allah ik hoop dat je gaat vinden wat je hebben wil hier in nederland zijn ze inderdaad duur succses met het vinden van je spulletjes en je droom zal zeker uit komen incha allah...ps een riza als je daar op zoek naar bent ken je voor heelgoedkoop laten maken in maghrib en ik ken iemand die het ook voor een redelijk prysje verhuurd heel veel succses kus lamya

Meryam20
13-05-2003, 20:04

He meid, Ten eerste wil ik je feliciteren!!!! Raak niet in paniek alles komt goed!!!! Ik weet dat in Al Hociema een catering is die alles regelt en die zal er zeker ook in Nador zijn!!! Een nicht had vorig jaar een Neggefa uit Fes die naar Al Hoceima is gekomen en die kende ze uit Frankrijk want daar komt ze ook vandaan!!!! Vraag het na bij negaffa's in Nederland ze zullen zeker ook familie hebben die het in Marokko verzorgt!!! Meid niet te veel nadenken, je moet er natuurlijk wel na uitkijken ( je bruiloft) het gebeurt (als het goed is) maar een keer en daar moet je van genieten!!! Nogmaals succes :zwaai:

Marwaa
13-05-2003, 22:24
Ik ben ook in Marokko getrouwd en heb daar een negaffa gehuurd Het was helaas best wel ouderwets. En het ergste was ik had een bruidsjurk uitgekozen en op de dag van de bruiloft heeft mevrouw een andere model meegenomen omdat ze die andere had verhuurd (Later pas gehoord dat ze dat vaker deed) Alleen dat van die rooie lippen en wit gezicht klopt niet helemaal want je kunt gewoon zeggen dat je dat niet wilt 2 vriendinnen van mij zijn in Marokko getrouwd en die hebben negaffa uit tanger genomen die daar gewoon altijd verblijft nog veel succes

Atlas_Gebergte
14-05-2003, 09:41
Sallaam Bruidje, teneerste Gefeliciteerd meid, wallah meid ik zit met hetzelfde probleem ik ga insha allah ook van de zomer trouwen, maar heb ook nog niks geregeld meid, ik woon ook in de buurt van Nador, ik heb wel gehoord dat er een Neggaffa uit Leiden in de zomer in marokko is, ze komt zelf uit Aruit buurt van Nador. hey meid misschien kunnen we elkaar ergens mee helpen, stuur me maar een pmtje goed? Ik hoor het wel. Wa Sallaam Alikoum

bruidje
14-05-2003, 14:57
Origineel gepost door Charmilla Meid, ik lees dat je erg nerveus bent voor de grote dag en terecht, want het is niet zomaar iets.. Ikzelf ben nog niet getrouwd, Incha'Allah zal mijn tijd ook nog komen.. Even over de neggafa's uit Nador, klopt wat jij hebt gehoord is waar.. Ze zijn nogal ouderwets, ja tenzij jij van een wit makeup houd en rode lippen.. (Ik denk het niet) Maar een goede tip, is regel hier een Negaffa die in jou periode naar Marokko gaat.. Dat gebeurt namelijk ook heel erg vaak.. En meid 1 tip die ik je mee wil geven is; meid maak je niet te druk!!Vertrouw op Allah Ta'ala, en Incha'allah komt alles goed.. Veel succes en heel erg veel geluk.. Als ik je ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag. Bedankt coor je lieve reactie, ben inderdaad toch wel een beeeetje zenuwachtig aan t worden...Twijfel of dat ik moet proberen een negaffa daar te regelen of mijn eigen spullen kopen, jurken en sieraden en dan een kapster huur voor mijn haar..... En je hebt gelijk inshaallah komt het goed en het belangrijkste en aller aller fijnste is dat ik dat met mijn liefde trouw hmmmmm...... Bedankt nogmaals, als je tips hebt hoor ik het heeeel graag. Ik weet niet of je uit de grote steden komt ik namelijk niet , maar heb wel wat adresjes van winkels in r'dam en a'dam zoals nejam, zimba, bab marrakech en Kamilia mode. Hoor graag als mensen er eerder zijn geweest en wat ze ervan hebben gevonden......

bruidje
14-05-2003, 15:02
Origineel gepost door Meryam20 He meid, Ten eerste wil ik je feliciteren!!!! Raak niet in paniek alles komt goed!!!! Ik weet dat in Al Hociema een catering is die alles regelt en die zal er zeker ook in Nador zijn!!! Een nicht had vorig jaar een Neggefa uit Fes die naar Al Hoceima is gekomen en die kende ze uit Frankrijk want daar komt ze ook vandaan!!!! Vraag het na bij neggafa's in Nederland ze zullen zeker ook familie hebben die het in Marokko verzorgt!!! Meid niet te veel nadenken, je moet er natuurlijk wel na uitkijken ( je bruiloft) het gebeurt (als het goed is) maar een keer en daar moet je van genieten!!! Nogmaals succes :zwaai: Dank je wel voor je lieve reactie! Catering hoef ik gelukkig niet te regelen, we huren twee kokkinen in en wtee vrouwen die de afwas, thee e.d doen. Dus dat scheelt wel en koekjes laten we maken in Casa Blanca door een kennis van een kennis. Ja zei het al eerder twijfel sterk of ik moet proberen een negaffa te regelen of de spullen te kopen en een kapster te huren. Op henna dag wil ik lekker traditioneel zo een groen met witte kaftan en mijn haren los. De dag dat ik wegga draag ik een witte bruidstakshita en seserhem als ik hem kan vinden hopelijk.... Wat zouden jullie doen alle tips en ervaringen vind ik leuk om te lezen.....

bruidje
14-05-2003, 15:05
Origineel gepost door Marwaa Ik ben ook in Marokko getrouwd en heb daar een neggafa gehuurd Het was helaas best wel ouderwets. En het ergste was ik had een bruidsjurk uitgekozen en op de dag van de bruiloft heeft mevrouw een andere model meegenomen omdat ze die andere had verhuurd (Later pas gehoord dat ze dat vaker deed) Alleen dat van die rooie lippen en wit gezicht klopt niet helemaal want je kunt gewoon zeggen dat je dat niet wilt 2 vriendinnen van mij zijn in Marokko getrouwd en die hebben neggafa uit tanger genomen die daar gewoon altijd verblijft nog veel succes Hoi Marwaa, leuk jouw ervaringen te lezen! Ja was er al bang voor dat het in marokko qua negaffa's erg tegenvalt althans richting Nador. het westen zijn ze veel moderner, casa enzo....OOh wat erg dat ze je zo bedonderd heeft met de bruidsjurk, ze zijn helaas ook niet altijd even goed tevertrouwen....Hoop dat je toch een goede bruiloft hebt gehad. iedereen die ik ken trouwt in Nedeland ben de eerste die het daar gaat doen, dus leuk om jou ervaring te lezen, liefs, bruidje.......bijna jaaaaaaa!

bruidje
14-05-2003, 15:06
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam Bruidje, teneerste Gefeliciteerd meid, wallah meid ik zit met hetzelfde probleem ik ga insha allah ook van de zomer trouwen, maar heb ook nog niks geregeld meid, ik woon ook in de buurt van Nador, ik heb wel gehoord dat er een Neggaffa uit Leiden in de zomer in marokko is, ze komt zelf uit Aruit buurt van Nador. hey meid misschien kunnen we elkaar ergens mee helpen, stuur me maar een pmtje goed? Ik hoor het wel. Wa Sallaam Alikoum Hoi lieve meid, ik stuur je een pmtje goed! Wij zitteneen beetje in het zelfde schuitje misschien kunnen we tips uitwisselen?

Noortje22
16-05-2003, 15:52
Hoi bruidje, "De dag dat ik wegga draag ik een witte bruidstakshita en seserhem als ik hem kan vinden hopelijk...." Ik ken iemand die selhams maakt, hele mooie, weet alleen niet of ze dit ook voor anderen doet en voor hoeveel. Als je wilt vraag ik haar dit (heb je weer een zorg minder als ze het voor je wil doen en als je het mooi vindt). Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen hebt... Allah helpt je inch'allah, en probeer er toch van te genieten! Heel veel groetjes, Noortje!