Bekijk volle/desktop versie : Bid'ah- The most controversial word



Pagina's : 1 [2] 3 4

14-03-2006, 19:24

Citaat door mopalestina:
Hahahaha bida hasana laat mij maar niet lachen man

De profeet mohamed vzmh zei

elke bida is dwaling

hoe kun je zeggen dat er een bida hasana bestaat
hmm, dus jij volgt abdul-jabbar van der ven en mohammad al-moenaadjied eerder dan dat je grote geleerden zoals Imam Shafi'i en Imam Ibn Hajar Al-Asqalani (Moge Allah hen genadig zijn) volgt?

btw: ik gaf je al die interpretatie van die Hadith. als jullie wobblies zo koppig blijven, zullen jullie nooit het Rechte Pad bewandelen

14-03-2006, 19:34



Citaat door Osama Duck:
hmm, dus jij volgt abdul-jabbar van der ven en mohammad al-moenaadjied eerder dan dat je grote geleerden zoals Imam Shafi'i en Imam Ibn Hajar Al-Asqalani (Moge Allah hen genadig zijn) volgt?

btw: ik gaf je al die interpretatie van die Hadith. als jullie wobblies zo koppig blijven, zullen jullie nooit het Rechte Pad bewandelen
Laat maar zien ik wacht en trouwens ik volg abdul jabbar niet

Ik volg de Kitab en de soennah van de geliefde profeet

Elke bida is dwaling en elke dwaling lijdt tot de hellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

14-03-2006, 19:37
zie eerste pagina, mijn eerste post

14-03-2006, 19:44

Citaat door Osama Duck:
zie eerste pagina, mijn eerste post
Het is niet duidelijk en mijn engels is al niet perfect en trouwens als je met harde bewijzen komt moet je het in het Nederlands doen

14-03-2006, 19:55



Citaat door mopalestina:
Het is niet duidelijk en mijn engels is al niet perfect en trouwens als je met harde bewijzen komt moet je het in het Nederlands doen


anyway,

Over deze hadieth: "Every innovation is a misguidance and every misguidance goes to Hell fire."

Dus elke vernieuwing is een dwaling en elke dwaling leidt naar de hel.

We moeten deze "elke" niet letterlijk opnemen maar interpreteren zoals: "bijna alle"(in het engels staat er nearly all).

Dit is dus een vertaling van de geplaatste tekst hé.

14-03-2006, 19:58
dank je wel, anash

mag ik vragen welke madhab jij volgt?

14-03-2006, 20:00

Citaat door Osama Duck:
dank je wel, anash

mag ik vragen welke madhab jij volgt?
Hij volgt Amr khaled en Yusuf Qardawi

14-03-2006, 20:02

Citaat door mopalestina:
Hij volgt Amr khaled en Yusuf Qardawi
het is duidelijk dat jij niet weet wat een madhab is. misschien moet je wat meer kennis vergaren voordat je dingen gaat kopiëren waar je geen kennis over hebt. misschien kopiëer je dingen wel van wobblies(wahabis/selefis)

14-03-2006, 20:03

Citaat door anash:


anyway,

Over deze hadieth: "Every innovation is a misguidance and every misguidance goes to Hell fire."

Dus elke vernieuwing is een dwaling en elke dwaling leidt naar de hel.

We moeten deze "elke" niet letterlijk opnemen maar interpreteren zoals: "bijna alle"(in het engels staat er nearly all).

Dit is dus een vertaling van de geplaatste tekst hé.
Alle is ook goed

Alle bida zijn dwaling en alle dwalingen leiden tot de hellllllllllllllllllllllllllllllllllll

14-03-2006, 22:53

Citaat door mopalestina:
Hij volgt Amr khaled en Yusuf Qardawi
hahaha, idioot. Sinds wanneer zijn dat madhabs?
maar om dan toch maar op je post te gaan. Nee, ik zie deze personen niet als "de" geleerden. Ik zou best Qaradawi(en niet qardawi, leer z'n naam spellen) als geleerde nemen, maar aangezien ik zoveel "niet zo goede" dingen over hem heb gehoord(Allahou'halem of het allemaal waar is), neem ik liever afstand.
Verder ik geef toe dat ik naar Amr Khaled luister en sommige van z'n lezingen spreken me echt aan, dat hij geen baard draagt, daar ga ik niet van dood.

De dhers van de imam in Mekka op jumuha geef ik wel geen tijd. Als ik overheidsberichten wil lezen, zap ik wel naar cnn aghi


Wasalaam

14-03-2006, 22:58

Citaat door Osama Duck:
dank je wel, anash

mag ik vragen welke madhab jij volgt?
Graag gedaan.

Op je vraag, geen specifieke aghi(althans niet op een bewuste niveau)

wasalaam

14-03-2006, 23:20

Citaat door anash:
Graag gedaan.

Op je vraag, geen specifieke aghi(althans niet op een bewuste niveau)

wasalaam
dat is jammer, maar goed.

15-03-2006, 15:33



Citaat door Osama Duck:
dat is jammer, maar goed.
is het nu jammer of is het goed?

nene grapke, maar wat mis ik door geen specifieke madhab te kiezen?

wsalaam

15-03-2006, 22:58
nou, de Sunnies volgen 1 wetschool. ik zeg niet dat jij een wahabi/selefie bent, maar als ik jou was zou ik toch de meerderheid volgen

15-03-2006, 23:11
als je bid3ah doet kan je vergeven worden, behalve shirk en kufr

Pagina's : 1 [2] 3 4