Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weet geen Raad

Miss_Mariam
13-05-2003, 11:26

salaam oe alaikoem mensen, ik schrijf dit bericht omdat ik echt geen raad meer weet en ik wil graag jullie mening hierover horen. het gaat om het volgende: afgelopen weekend zijn een paar mensen mijn hand komen vragen en doordat het een hele goede mensen zijn, vertelde mijn moeder dat ik maar beter ja kan zeggen. nou om mijn ouders toch niet teleur te stellen en door nagedacht te hebben dat als een goede jongen je hand komt vragen je geen reden hebt om hem af te wijzen (in de islam), heb ik maar ja gezegd... mijn ex is hier achter gekomen en is gek aan het worden, omdat hij mij toch weer leuk begon te vinden. ik weet dat ik verkeerd zat, ik heb er niet bij nagedacht dat ik het slechte pad op was maar nu het probleem duidelijk te maken. ik heb nog steeds gevoelens voor hem en ik wil mijn ex nog steeds maar deze jongen is heel goed die mijn hand is komen vragen. wat moet ik doen??? ik weet geen raad... deze jongen nemen of mijn ex die mijn hand komt vragen???? plss help me...ik slaap al dagen niet meer alvast bedankt en echt shoekran voor je steun p.s: als het een onnozele uitspraak is die je wilt uiten, doe dat maar beter niet,oke? ook shoekran voor je begrip

saidaaatje
13-05-2003, 11:33
Meid, ik lees net je profiel en ik zie dat je nog niet eens 18 bent......je studeert nog..en je wilt nu al treouwen??

tariffst
13-05-2003, 11:38
awilli, moeilijke vraag! Kijk zelf van wie je echt houd, dat is het allerbelangrijkst! Maar je hebt al ja tegen die jongen gezegd als je weer naar nee springt gaan mensen praten( is een vriendin van mij overkomen) Als die jongen echt van je houd dan moet je hij je hand komen vragen. Ik zou zeggen veel succes en luister naar je hart, liefs tariffst

Atlas_Gebergte
13-05-2003, 11:51
Salaam Miss, meid kijk ik weet niet of je ex het meent, nu hij hoort dat je ja tegen die andere jongen hebt gezegd, dan komt hij met mooie praatje en zegt ik kom om je hand vragen? ik weet niet of hij de waarheid spreekt, kijk als hij het meent dan had ie dat toch al eerder gedaan, voordat je ja tegen die andere jongen hebt gezegd? ik zou als ik jouw was niet verder met je ex verder gaan, want dat hoofdstuk met hem was toch al afgesproken en je hebt met hem zondes begaan meid om een relatie voor het huwelijk te nemen, ga je gevoel achterna en denk goed overna of je wel een toekomst met je ex kan opbouwen, omdat hij nu opeens opduikt???????????? Ik hoop dat Allah je zal bijstaan bij je keuze. Wa Sallaam Alikoum

tinghir2001
13-05-2003, 12:00

18 jaar !! wat weet je als je 18 bent !! en dan jullie gaan verloven ....en over 6 jaar ,ben je pas 24 en zijn jullie elkaar al zat ,omdat je op die leeftijd ook nog andere dingen wil gaan doen ,die niet passen bij een verloofd of getrouwde meid !! ik zou zeggen af blazen die handel .....!! bovendien je kent die jongen niet ,wie zegt dat jij op hem kan vallen, als je een jongen persoonlijk niet kent en hij komt je hand vragen samen met zijn mama !!! dan kan je 100% van uitgaan dat het een losser is !!een mama's kindje!! en een meid die tegenwoordig wil trouwen of verloven ,zou ik eerst adviseren om eerst bijna haar studie afgemaakt te hebben ,of al een baan bij de hand heeft ,kan ze daar altijd op terug vallen !! als je te afhankelijk van je mannetje bent ,kan het altijd zo zijn dat iemand daar misbruik van gaat maken. lijkt me niet zo gezond !!

SaMiax
13-05-2003, 12:04
je kan geen ja zeggen en opeens weer nee... dat zouden je ouders denk ik niet goed vinden..

Sahra22
13-05-2003, 12:08
Meid, ga naar school en houd je niet bezig met mannen! Oh en luister niet naar je ex-vriend, want als hij echt veel om je zou geven, dan zou het geen EX zijn!!!

omaymaa
13-05-2003, 13:00
Meid, ga naar school en houd je niet bezig met mannen! Oh en luister niet naar je ex-vriend, want als hij echt veel om je zou geven, dan zou het geen EX zijn!!! Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meryem23
13-05-2003, 13:20
nu je eenmaal ja hebt gezegd, zou ik er ook gewoon voor gaan. Ik bedoel, als het een goede jongen is en je kan eigenlijk geen reden verzinnen om nee te zeggen, waarom zou je dat dan wel doen. Je ex is per slot van rekening niet voor niks een ex. vroeg of laat zal het denk ik toch weer fout gaan.

Meryam20
13-05-2003, 13:40
Ik denk dat je al niet weet wat een huwelijk in houdt, want als je begint dat je ja hebt gezegd tegen die mensen en je loopt nu al na te denken om nee te zeggen omdat je ex wat tegen je hebt gezegd zou ik met allebei kappen!!! Een huwelijk is geen speeltje en het is denk ik ook niet de bedoeling dat je na een paar maanden terug komt!!!! (ps het is ook niet eerlijk voor die jongen dat je aan je ex loopt te denken:rolleyes: ) Ik lees dat je nog jong bent dus ga een studie volgen of wat dan ook en kijk over een tijdje of je er dan klaar voor bent want nu ben je het zeker niet!!! :rolleyes:

Najib26
13-05-2003, 13:52
Als jouw ex een godsvrezende, praktiserende moslim zou zijn, zou hij geen haramrelatie met jou hebben gehad. Maar dan zou hij om jouw hand zijn komen vragen. Dus de kans is erg groot dat hij weer een paar maanden met je zal gaan spelen. Geloof me, de kans dat hij alsnog om je hand komt vragen is erg klein. Bescherm je hier tegen. Mijn advies is: zeg tegen beiden nee. Je bent niet verplicht om ja te zeggen als je er niet gelukkig onder bent. Je bent 18 jaar, ga door met je leven en inchallah zal er wel een praktiserende moslimman op je weg komen.