Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AEL-debat op de Erasmus universiteit

Missy20
13-05-2003, 11:19

Op 17 april j.l. kwam de Arabisch Europese Liga (AEL) een debat houden op Woudestein..... Dyab Abou jahjah was er samen met Mohammed Cheppih ....zij kwamen daar naar toe om (nogmaals) hun standpunten met argumenten te onderbouwen..... Gelukkig hebben de meeste Marokkaanse studenten van de Erasmus zoiets van; we zien het eerst wel even aan.....want ook ik geloof niet in die partij en zij denken dat ze onze problemen in deze maatschappij met een handomdraai kunnen wegvegen...maar de werkelijkheid is anders...en tot mijn spijt, zien veel mensen dit niet in...die blindelings vertrouwen hebben in Dyab Abou Jahjah..... In België ligt dat anders; daar spelen toch andere kwesties en daarom kan ik niet spreken namens de Marokkanen in België...zij kampen volgens mij met grotere problemen dan wij hier in Nederland...maar dit even ter zijde..... Hij wordt als een charismatische en slimme man omschreven....Ik kon alles ontdekken in hem tijdens dat debat behalve dit....Mensen zijn waarschijnlijk snel geïmponeerd geraakt doordat hij goed gestudeerd heeft in zijn vaderland en in België...maar wat veel mensen vergeten is dat het niet altijd met slimheid te maken heeft als je een studie of zelfs studies afrond met succes.....daar komt meer bij kijken.... In mijn ogen is hij dus niet echt slim bezig en zal hij in de toekomst falen...simpelweg omdat hij zijn uitspraken niet waar kan maken. Door deze partij zullen de Marokkanen!! nog meer in een negatief context geplaatst worden.... Hij wil een stem zijn voor mensen die nooit een stem hebben gehad....onzin vind ik...We hebben van Allah (swt) een goed stel hersenen gekregen en we kunnen zelf wel voor onze rechten opkomen....en zelf ons stem laten horen... Wat de standpunten betreft van de AEL...heb ik persoonlijk niets gehoord waartoe ik me meer aangetrokken voel....Dat de AEL zoveel ophef veroorzaakt, heeft vooral te maken met gebrek aan kennis bij beide kanten.... Ik ben blij dat de Erasmus studenten toch heel nuchter tegen zo'n partij zijn blijven kijken....En gelukkig zijn het wel allemaal slimme studenten en kijken verder dan hun neus lang is..... gr. missy20

saidaaatje
13-05-2003, 11:47
Hij komt volgende week ook naar het zuiden.....Ik zal er ook bij zinn, puur en alleen om te horen hoe hij zijn standpunten verdedigd.. Maar zoals je al zei, de problemen in belgie( met name antwerpen-borgerhout) zijn veel erger dan dat ze hier in NL zijn Hier is geen behoefte aan iemand zoals abu jahjah..dat hoor ik ookj van marokkaanse mede-studenten...

Missy20
13-05-2003, 12:12
Origineel gepost door saidaaatje Hij komt volgende week ook naar het zuiden.....Ik zal er ook bij zinn, puur en alleen om te horen hoe hij zijn standpunten verdedigd.. Maar zoals je al zei, de problemen in belgie( met name antwerpen-borgerhout) zijn veel erger dan dat ze hier in NL zijn Hier is geen behoefte aan iemand zoals abu jahjah..dat hoor ik ookj van marokkaanse mede-studenten... Indien je in de gelegenheid bent moet je er zeker even heen gaan...en goed luisteren naar de argumenten die voorgedragen worden...ze raken nog wal nog schip zoals ze dat hier zeggen.... Als ik mensen vraag waarom ze voor AEL zouden kiezen...krijg ik nooit een helder anwoord...mensen staan achter deze partij zonder daadwerkelijk te weten waar ze precies voor staan en wat ze willen bereiken (strategisch gezien)....erg jammer om zo kortzichtig te zijn..... En inderdaad...zoals je zelf zegt wij hebben hier geen behoefte aan zo'n iemand...we kunnen ons prima redden zonder hun......

praatgraag
13-05-2003, 12:27
Ik ben op zich wel voor een politieke beweging die uiteindelijk een politieke partij wordt. Er is zo meer te bewerkstelligen, dan nu het geval is. Hopelijk krijgen de allochtonen een duidelijke stem. Eeen stem die ze nu niet lijken te hebben. Een postief punt van de AEL is dat ze vannuit hun eigen roots proberen de problemen die er zijn zo goed mogelijk te signaleren en proberen op te lossen. Wat ik heel vreemd vind, is dat zodra de AEL in Nederland voet aan wal heeft gekregen dat het al bij voorbaat wordt afgeschilderd als een terroristische beweging. Waarom is dat zo? Dat staat me heel erg tegen, eerst iedereen zwart maken en dan pas luisteren wat iemand heeft te zeggen. Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik hoop meerdere mensen met mij. Wat ik wel raar vind is dat de partij in Nederland veel meer is gefocust op de islam, dan in belgie

Missy20
13-05-2003, 12:53

Origineel gepost door praatgraag Ik ben op zich wel voor een politieke beweging die uiteindelijk een politieke partij wordt. Er is zo meer te bewerkstelligen, dan nu het geval is. Hopelijk krijgen de allochtonen een duidelijke stem. Eeen stem die ze nu niet lijken te hebben. Een postief punt van de AEL is dat ze vannuit hun eigen roots proberen de problemen die er zijn zo goed mogelijk te signaleren en proberen op te lossen. Wat ik heel vreemd vind, is dat zodra de AEL in Nederland voet aan wal heeft gekregen dat het al bij voorbaat wordt afgeschilderd als een terroristische beweging. Waarom is dat zo? Dat staat me heel erg tegen, eerst iedereen zwart maken en dan pas luisteren wat iemand heeft te zeggen. Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik hoop meerdere mensen met mij. Wat ik wel raar vind is dat de partij in Nederland veel meer is gefocust op de islam, dan in belgie Ik respecteer ieders zijn mening, dus ook die van jou...ik ben het niet helemaal met jou eens.... maar het is inderdaad zo dat de AEL hier in nederland meer gefocust is op de islam dan in België....maar we moeten niet vergeten dat in België buitenlanders anders worden behandeld dan hier in Nederland, ze worden constant gefouilleerd en zo....in Nederland gebeurt dat niet op die manier....Dus moeten ze het wel op een andere manier gaan aanpakken om zoveel mogelijk stemmers naar zich toe te trekken.... Maar zeg nou zelf een sharia invoeren in Nederland??? wie zit daar nu op te wachten....mensen vergeten dat we hier in Nederland wonen en niet in saudi Arabië om een voorbeeld te noemen....Het gaat allemaal te ver....Lijfstraffen behoren naar mijn idee tot de Middeleeuwen, dat ze daarover beginnen vind ik een domme zet.... In mijn ogen werkt de AEL averechts....

Missy20
13-05-2003, 12:58
Origineel gepost door smartie2 Er zijn niet alleen problemen in belgie, Nederland De AEL probeert er alles aan te doen om veel stemmers te krijgen en dat gaat ze zeker lukken Denk maar aan Hoorn -Enkhuizen zegt al genoeg wie waren het Marokkanen uit amsterdam, rotterdam, utrecht Wat heeft Hoorn-Enkhuizen hier mee te maken :confused: Ik snap wel dat de Nederlanders in dit geval meer geneigd zijn om rechts gaan stemmen omdat in dit geval de treinen geterroriseerd werden door een handjevol Marokkanen..... althans dat beweert de media..... Maar of de AEL meer stemmen door dit incident krijgt.....

Atlasleeuw
27-05-2003, 18:23
Ik wist niet eens dat er een debat was...laat staan dat ik naar abou japie zou komen kijken.....ik heb wel betere dingen te doen.... :D