Bekijk originele versie : Hoofddoekjesverbod op school mag toch
Redactie
10-05-2003, 10:36
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) heeft gisteren in een advies aan het ministerie van Onderwijs laten weten dat Christelijke, en andere bijzondere scholen, leerlingen en docenten mogen verbieden om hoofddoekjes te dragen. Dit verbod is volgens het CGB toegestaan als een dergelijke religieuze hoofdbedekking niet strookt met de grondslag van een school.
In het advies zet de commissie op een rijtje wat mag en niet mag volgens de Algemene wet gelijke behandeling (AWGB) en andere wetten.
In januari van dit jaar zei demissionair CDA-minister Maria Van der Hoeven van Onderwijs dat wat haar betreft scholen leerlingen met hoofddoekjes mochten weigeren: ''Dat recht hebben ze'', zo liet ze destijds in een tv-programma weten. Daarop kwam toen een hoop kritiek. Het CGB lijkt nu de minister tegemoet te komen.
Bron: © Nieuwslink
esmaatjuuh
14-05-2003, 17:32
:boos:
Mijn Hoofddoekie krijgen ze niet af!!!!
fatimaatjee
14-05-2003, 17:34
WOLLAH ILE!!! :goedzo:
blijven doorzetten meiden gewoon die doekjes ophouden :zwaai:
esmaatjuuh
14-05-2003, 17:39
Zal ik zeker doen inshaAllah!!!
;)
esmaatjuuh
14-05-2003, 18:06
Origineel gepost door pista
Dag school...... :zwaai:
Thalla fi rasek Schooltje..
Me Hoofddoek Kunnen jullie niet van me Afpakken....
:boos:
Mr Charme heeft 100% gelijk...
Ze gaan het echt niet doen!
En ik zie buiten ook veel Junky`s ( Marokko.nl ook )
En ze komen op school enal..
1 Vraag...
Zijn hun beter dan ons ofzo!!!!
sabria2000
14-05-2003, 18:22
Zelf draag ik geen hoofddoek, ik ben een echte muslima en inshallah draag ik het snel........ maar ik heb zeker RESPECT voor de meiden die het dragen mashallah :goedzo:
niemand kan ons geloof ons afnemen of een hoofddoekje ze kunnen van mijn part de pot op wij weten beter en niet zij
Allah staat ons altijd bij in moeilijke zaken en nu zeker :Iluvu:
zorg goed voor jezelf en voor elkaar
Zelfkritiek
14-05-2003, 20:42
Wat moete jullie wel niet denken van al die ongelovigen satans in moederland Marokko?? Je ziet daar bijna geen enkele jonge moslim vrouwen met een doekie om het hoofd lopen....
Bahjaouia
14-05-2003, 20:46
Origineel gepost door Zelfkritiek
Wat moete jullie wel niet denken van al die ongelovigen satans in moederland Marokko?? Je ziet daar bijna geen enkele jonge moslim vrouwen met een doekie om het hoofd lopen....
Dit zegt al veel over jou!
Ten eerste zijn de laatste jaren steeds meer mensen daar moeltezimien geworden. Dus met niqaab en al....
En ten tweede is het geen doekkie....maar een hijaab, en dat zijn twee verschillende dingen!
Wanneer ben jij voor het laatst in Marokko geweest? Nooit? Want je weet er zo te zien niks van!
Zelfkritiek
14-05-2003, 20:51
Origineel gepost door Bahjaouia
Dit zegt al veel over jou!
Ten eerste zijn de laatste jaren steeds meer mensen daar moeltezimien geworden. Dus met niqaab en al....
En ten tweede is het geen doekkie....maar een hijaab, en dat zijn twee verschillende dingen!
Wanneer ben jij voor het laatst in Marokko geweest? Nooit? Want je weet er zo te zien niks van!
Hmmmm... Laatste keer is inderdaad alweer drie jaar geleden, dus het zou maar zo kunnen dat ondertussen de mode daar is veranderd...
Bahjaouia
14-05-2003, 20:52
Hmmmm... Laatste keer is inderdaad alweer drie jaar geleden, dus het zou maar zo kunnen dat ondertussen de mode daar is veranderd...
Mode......hmmmm dan noemen we bewustwording :rolleyes:
Zelfkritiek
14-05-2003, 20:54
Mode......hmmmm dan noemen we bewustwording :rolleyes:
Of om je hoofd te beschermen tegen een zonnesteek of sahara-zand.
Wist je dat mannen en vrouwen lang voor de Islam in woestijnlanden al hoofddoeken droegen om zich tegen de elementen te beschermen??
Bahjaouia
14-05-2003, 20:59
Of om je hoofd te beschermen tegen een zonnesteek of sahara-zand.
Wist je dat mannen en vrouwen lang voor de Islam in woestijnlanden al hoofddoeken droegen om zich tegen de elementen te beschermen??
Sahara zand kun je vinden in de Sahara.....is Marokko Sahara? Niet goed opgelet he tijdens aardrijkskunde foei foei affffff
Niet met mij proberen te discussieren over een onderwerp dat verrrrr van je bedje ligt.....en dat is het wnat je bent een zion....doei doei!!!
Afffffff
Zelfkritiek
14-05-2003, 21:04
Sahara zand kun je vinden in de Sahara.....is Marokko Sahara? Niet goed opgelet he tijdens aardrijkskunde foei foei affffff
Ik ben inderdaad ook van mening dat er geen stukje sahara bij Marokko hoort, en al helemaal niet de Westerlijke Sahara!!
Bahjaouia
14-05-2003, 21:08
Ik ben inderdaad ook van mening dat er geen stukje sahara bij Marokko hoort, en al helemaal niet de Westerlijke Sahara!!
Moeilijk he begrijpend lezen.....of ben je gewoon aan het provoceren? Ik zeg namelijk iets heeeeeeeeeeeeeeel anders dan jij.....maar daar heb je wel vaker last van he....dingen uit zijn context halen.
Nog 1 keer dan....Marokko is Sahara niet. Marokko = Marokko. Sahara = Sahara......moeilijk?
EN DE SAHARA HOORT WEL DEGELIJK BIJ MAROKKO!!!!!!!!!! EN NERGENS ANDERS.....MAAR DAAROM BLIJFT HET NOG WEL SAHARA :rolleyes:
Zelfkritiek
14-05-2003, 21:14
Moeilijk he begrijpend lezen.....of ben je gewoon aan het provoceren? Ik zeg namelijk iets heeeeeeeeeeeeeeel anders dan jij.....maar daar heb je wel vaker last van he....dingen uit zijn context halen.
Nog 1 keer dan....Marokko is Sahara niet. Marokko = Marokko. Sahara = Sahara......moeilijk?
EN DE SAHARA HOORT WEL DEGELIJK BIJ MAROKKO!!!!!!!!!! EN NERGENS ANDERS.....MAAR DAAROM BLIJFT HET NOG WEL SAHARA :rolleyes:
Ohhhhhhhhhhhhh.... Dus er bestaat dus toch Sahara-zand in Marokko?? Dat zei ik toch??
Enne... de Westerlijke Sahara is een gebied dat wordt onderdrukt en bezet door Marokko! Beetje net zoals de Palestijnse gebieden worden bezet door Jodanie en israel....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.