Bekijk originele versie : Saoedi’s sterven na het drinken van alcoholische parfum
In het moslimkoninkrijk Saoedi-Arabië zijn vier jongemannen gestorven, nadat ze een parfum met een hoog alcoholpercentage hadden gedronken. Vijf andere Saoedi's, die eveneens van het goedje hadden gedronken, liggen nog in coma. Dat bericht de Saoedi-Arabische krant Al-Watan zondag.
De invoer en verkoop van alcohol is in Saoedi-Arabië streng verboden. Alcohol wordt in de petroleummonarchie, waar een bijzonder puriteinse interpretatie van de islam staatsreligie is, slechts illegaal tegen hoge prijzen verkocht.
Bron:Hln.be (http://www.hln.be/hln/art/cache/homehome.html)
datisgeenstijl
12-03-2006, 10:43
er is een verschil in alcohol
het ene is te drinken het andere is dodelijk
methyl
en
ethyl
ik denk dat het verbod/afgeraden gaat natuurlijk over de dodelijke variant
en zelf stook gaat vaak fout
ff
een betere bron vermelden
met link
http://www.hln.be/hln/art/cache/homehome.html
MooiRood
12-03-2006, 10:46
@datisgeenstijl: in parfum wordt gedenatureerde ethanol gebruikt.
Methanol is zelfs giftig door de huid heen.
Denk daaraan als je je ramen zeemt met spiritus. :-)
datisgeenstijl
12-03-2006, 11:03
Volgens mij heet dat ethanol(=goed) en methanol(=fout). methanol kan blindheid en dood tot oorzaak hebben.
Dit fenomeen is niet nieuw, in Finland bijvoorbeeld zijn dit soort taferelen aan de orde van de dag geweest.
Verder natuurlijk niet erg slim om parfums te gaan drinken... maar misschien stond het woord 'parfum' in een andere taal en dachten ze dat het wodka was oid. Erg snue in ieder geval om aan te overlijden.
ik dacht en dacht
maar kon er niet op komen
dank zij jou staat het er nu wel duidelijk.
datisgeenstijl
12-03-2006, 11:05
@datisgeenstijl: in parfum wordt gedenatureerde ethanol gebruikt.
Methanol is zelfs giftig door de huid heen.
Denk daaraan als je je ramen zeemt met spiritus. :-)
spiritus is gewoon ethanol met een kleurtje en een naar smaakje hoor
een goede alco kan dat best drinken
dat door de huid heen slaan we maar ff over dat gaat te ver.
Moge Allah nog vele op het idee brengen :)
Het was de Shaitan...:)
Sorry, was ik vergeten.
Wanneer er westerlingen de dood in worden gejaagd is het Allah.
Wanneer er moslims de dood in worden gejaagd is het Sjatan ;)
Nee, daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik bedoelde de Shaitan omdat Allah ons heeft verboden alcohol te nuttigen...therefor ..kan het Allah niet zijn geweest...
er is een verschil in alcohol
het ene is te drinken het andere is dodelijk
methyl
en
ethyl
ik denk dat het verbod/afgeraden gaat natuurlijk over de dodelijke variant
en zelf stook gaat vaak fout
ff
een betere bron vermelden
met link
http://www.hln.be/hln/art/cache/homehome.html
Klopt, aan de methyl wordt meestal kleurstof toegevoegd voor herkenbaarheid.
Maar ik tref wekelijks hordes drinkende moslims die gewoon blijven leven hoor.
Zijn die soms beter dan andere mslims ?:)
Hahahahaha....:hihi:
Ik weet net zoveel als jou Hoeker..
Hoogervorst
12-03-2006, 11:58
dat door de huid heen slaan we maar ff over dat gaat te ver. Klopt spiritus is de gewone alcohol, methanol dus, met een fantastisch smerige smaak, omdat alcohol natuurlijk ook ongezond is.
dat door de huid heen slaan we maar ff over dat gaat te ver.
Spiritus is 85% ethanol (=alcohol) gedenatureerd met circa 3% methanol en 2-7% aldehyden, ketonen en esters met een blauwe kleurstof.
Juist de aldehyden zijn de gevaarlijkste verbindingen er in.
Hoogervorst
12-03-2006, 12:00
Spiritus is 85% ethanol (=alcohol) gedenatureerd met circa 3% methanol en 2-7% aldehyden, ketonen en esters met een blauwe kleurstof.
Juist de aldehyden zijn de gevaarlijkste verbindingen er in. Okee, dat wist ik niet, ik had altijd geleerd dat het gewoon alcohol was.
Je moet het iig niet drinken. :hihi:
frankherbert
12-03-2006, 12:02
De meest verworden typen trof je wel aan onder de spiritusdrinkers, die heele nachten buiten doorbrachten, al was het ook nog zoo koud, en die altijd met zichzelf in gesprek waren, tot ze soms, volkomen bedwelmd en met blauwgekleurde gezichten, van een bank rolden.
Bron (http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/51psychopaat.htm)
Je kunt beter naar de alcohol stinken als naar de parfum.:rolleyes:
born_2_B_muslim
12-03-2006, 12:05
In het moslimkoninkrijk Saoedi-Arabië zijn vier jongemannen gestorven, nadat ze een parfum met een hoog alcoholpercentage hadden gedronken. Vijf andere Saoedi's, die eveneens van het goedje hadden gedronken, liggen nog in coma. Dat bericht de Saoedi-Arabische krant Al-Watan zondag.
De invoer en verkoop van alcohol is in Saoedi-Arabië streng verboden. Alcohol wordt in de petroleummonarchie, waar een bijzonder puriteinse interpretatie van de islam staatsreligie is, slechts illegaal tegen hoge prijzen verkocht.
Bron:Hln.be
Alohol van parfum is een ander soort alcohol en idd levens gevaarlijk .
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.