Bekijk originele versie : Status man altijg hoger of gelijk dan vrouw?!
TwinkleEye_19
12-05-2003, 22:22
:confused:
Mijn vader zat vanmiddag mijn broertje zo'n preek te geven van, je moet leren voor je toekomst, dan heb je later goede baan, verdien je goed, mooie auto, mooi huis dan kan je toekomst bouwen....
Als je je bezig houdt met sh*t ga niets kunnen, KIJK naar straatmakers, kijk! (typisch dady :rolleyes: ) en bla bla...
Zegt ie van, kijk maar naar je zus (niet ik :D), zij heeft HBO gedaan en toch door gegaan naar de Uni...zij heeft later goede baan, zal ze goed verdienen....maar dan moet ze ook man hebben met een goede baan...
Die even geleerd is, of meer, want kan niet dat vrouw de verantwoordelijkheid van een man overneemt...
Vinden jullie dat ook zo??
En wat als op een lager dan jou opgeleide jongen verliefd wordt, kan dat dan niet :confused:
:zwaai:
Bario_Woman
12-05-2003, 22:36
Naar mijner inziens is dat puur onzin.
Ik denk dat het te maken heeft met de tegenwoordige 'generatie verschil'.
Onze ouders denken nu eenmaal anders als wij.
Wij denken wat dat betreft wat ruimer..... :ego:
GC
meryem23
12-05-2003, 22:38
tuurlijk kan dat wel. Je moet alleen wel goed kunnen communiceren binnen een huwelijk en dat kan denk ik alleen als je zo ongeveer van hetzelfde niveau/denkwijze hebt. uni en HBO kan wel of HBO en MBO. maar ik denk dat HBO met middelbaar onderwijs niet zo makkelijk zal gaan.
dus niveau in opleiding kan er wel zijn als het maar niet te veel verschil is (denk ik dan)
Miss_Banana
12-05-2003, 22:40
Origineel gepost door TwinkleEye_19
:confused:
Mijn vader zat vanmiddag mijn broertje zo'n preek te geven van, je moet leren voor je toekomst, dan heb je later goede baan, verdien je goed, mooie auto, mooi huis dan kan je toekomst bouwen....
Als je je bezig houdt met sh*t ga niets kunnen, KIJK naar straatmakers, kijk! (typisch dady :rolleyes: ) en bla bla...
Zegt ie van, kijk maar naar je zus (niet ik :D), zij heeft HBO gedaan en toch door gegaan naar de Uni...zij heeft later goede baan, zal ze goed verdienen....maar dan moet ze ook man hebben met een goede baan...
Die even geleerd is, of meer, want kan niet dat vrouw de verantwoordelijkheid van een man overneemt...
Vinden jullie dat ook zo??
En wat als op een lager dan jou opgeleide jongen verliefd wordt, kan dat dan niet :confused:
:zwaai:
Ik vind dat een studie niet echt veel over een persoon zegt. mijn zus heeft ook HBO gedaan en die is echt niet snugger, ofzo.
Maw: als ik een man heb zonder studie, ga ik niet bij de pakken neer zitten. Als er maar genoeg dineiros binnenkomen! :D
(ja ja, en als ie maar snuggerder is dan ik)
chicamaroquia
12-05-2003, 22:41
Ik snap zijn standpunt wel, maar in deze tijd lijkt het een beetje achterhaald...
Ik persoonlijk kan niet op de zak van mijn man teren, dat heb ik nooit geleerd. Ik wil financieel onafhankelijk zijn!
Bario_Woman
12-05-2003, 22:41
Origineel gepost door Miss_Banana
Ik vind dat een studie niet echt veel over een persoon zegt. mijn zus heeft ook HBO gedaan en die is echt niet snugger, ofzo.
Maw: als ik een man heb zonder studie, ga ik niet bij de pakken neer zitten. Als er maar genoeg dineiros binnenkomen! :D
(ja ja, en als ie maar snuggerder is dan mij)
:gniffel:
Miss_Banana
12-05-2003, 22:42
Origineel gepost door GrandCherokee
:gniffel:
Hola chica, am I right or what? :hihi: :D
Bario_Woman
12-05-2003, 22:44
Hola chica, am I right or what? :hihi: :D
Your are dammn right...ya just made me speechless.... ;)
EEn goede baan, ach er is in het leven meer dan geld. Als je maar een baan hebt die je leuk vindt. Dat vind ik belangrijker. En als je je hersens maar ontwikkelt. Ik zou echt afknappen op een vrouw die geld belangrijk vindt. En over studie: ik vind het belangrijk dat ze ontwikkeld is. Ik heb hbo gedaan, ik vind het prima als zij universiteit heeft gedaan. Hbo of mbo kan ook (als ze redelijk intelligent is en maatschappelijk betrokken is, dus niet oppervlakkig).
Miss_Banana
12-05-2003, 22:45
Origineel gepost door GrandCherokee
Your are dammn right...ya just made me speechless.... ;)
Can I get an AMEN! :hihi:
TwinkleEye_19
12-05-2003, 22:45
Origineel gepost door chica*******a
Ik persoonlijk kan niet op de zak van mijn man teren, dat heb ik nooit geleerd. Ik wil financieel onafhankelijk zijn!
Je begrijpt 't misschien niet helemaal...
Als m'n vader zou willen dat zijn dochters later op een man zou moeten teren, zou hij dan de opleiding (welke niet vergoed wordt door de IB-Groep) betalen?
Zou hij zijn dochters stimuleren door te gaan studeren? Hoeveel meiden doen maar 1 studie en gaan niet door?
Wat hij bedoelt is van, dat je als vrouwzijnde niet de kostwinner kan zijn...
Dus dat 't denkniveau en salariering hetzelfde zou moeten zijn...
Kvind 't wel een begrijpelijke gedachte van een ouder, elke ouders wenst 't beste voor z'n kinderen, vroeg me alleen af hoe m'n er hier over dacht ;)
Bario_Woman
12-05-2003, 22:47
Can I get an AMEN! :hihi:
AMEN FOR SISTER BANANA! SHE RULEZZZZZZZZZZZZZ :hihi:
go on girl.... :goedzo:
TwinkleEye_19
12-05-2003, 22:48
(ja ja, en als ie maar snuggerder is dan ik)
Hèhèhèhè.....
It's all about tha money..It's all about tha damdieriedamdam :jeweetog:
PS: Damnz mensen, tis niet mijn mening :jammer:
chicamaroquia
12-05-2003, 22:50
Je begrijpt 't misschien niet helemaal...
Als m'n vader zou willen dat zijn dochters later op een man zou moeten teren, zou hij dan de opleiding (welke niet vergoed wordt door de IB-Groep) betalen?
Zou hij zijn dochters stimuleren door te gaan studeren? Hoeveel meiden doen maar 1 studie en gaan niet door?
Wat hij bedoelt is van, dat je als vrouwzijnde niet de kostwinner kan zijn...
Dus dat 't denkniveau en salariering hetzelfde zou moeten zijn...
Kvind 't wel een begrijpelijke gedachte van een ouder, elke ouders wenst 't beste voor z'n kinderen, vroeg me alleen af hoe m'n er hier over dacht ;)
Jawel, ik snap het wel, het tweede gedeelte was een toevoeging die los stond van jou vraag, moest 't ff kwijt... :D
Ben het wel met hem eens dat je op hetzelfde niveau moet zitten in de zin van een goede verstandhouding. Maar het is altijd leuk om van elkaar te leren...
Miss_Banana
12-05-2003, 22:51
Hèhèhèhè.....
It's all about tha money..It's all about tha damdieriedamdam :jeweetog:
PS: Damnz mensen, tis niet mijn mening :jammer:
Genoeg dineiros voor hem dan. Ik heb mijn eigen geld. Wil niet van zijn zak teren, maar wil ook zeker geen freeloader die van mijn zak gaat komen teren!
Dus daarom: als er maar genoeg binnenkomt! :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.