Bekijk originele versie : Dit Is Voor Meiden Die Bidden Belangrijk!!!!!
miriammetje
12-05-2003, 21:44
salaam alikem ve rahmah de allah....
ik was gister avond na de moskee geweest voor arabische lessen dat was zoals altijd heel aangenaam...nou hadden we het over bidden...en iedereen weet uiterraard dat als je ongesteld bent dat je niet mag bidden maar wat als je klaar bent ben je menstruatie ???ik wist wel dat je je moest douche maar wat de lerares gister zei was uitgebreider dan alleen doucen zusters...het neemt wel tijd in beslag ik spreek uit ervaring maar het moet eigelijk op deze manier.....
je zegt bismillah irrahmen irrahim....
*was je handen uitvoerig drie keer heel goed
*dan je middel (van boven je navel tot en met je (inclusief) geslachtsdeel.heel goed wassen damens
*dan doe j ede wodoo exclusief je voeten dus
-je wast weer je handen 3 keer
-dan je mond 3 keer
-dan je neus 3 keer
-dan je gezicht 3 keer
-dan je armen 3 keer
- dan langs je haren en hoofd met natte handen en zeggen asjhadoe ilahielaha wa asjadoe mohamadoen rasoelallah...
-dan je oren...1 keer
-en niet je voeten!!
*dan was je (met shampoo eventueel) je haren je hoofd,oren en gezicht (dus nog eens)
* en dan was je eerst je lichaam alles aan de rechter kant dus alles wat rects zit eerst heel goed wassen en afspoelen .
*en dan alles wat links is het zelfde verhaal als rechts alleen je moet het echt apart doen dus eerst links en dan rechts...
*en dan ten slotte je rechter voet goed wassen
*en dan je linkervoet goed wassen...
en dan pas ben je klaar om na je menstuatie weer te bidden....
ik wist dit zelf niet ik dee gewoon douche en ik denk de meeste van jullie ook maar ik hoop zusters dat ik jullie hier mee kennis heb kunnen over dragen....
succes beslema ve rahah de allah
miriam:zwaai:
Classy.Lady
12-05-2003, 21:45
DjazkielahGairan Lieve Zuster!!
miriammetje
12-05-2003, 21:47
Origineel gepost door SadGirl2003
DjazkielahGairan Lieve Zuster!!
rabbie iegeliek amien mijn mede zuster.
SweetLady
12-05-2003, 21:50
Thanks ;)
miriammetje
12-05-2003, 21:51
Origineel gepost door mokaltum
Shoukran...
ik wist wel dat je iets anders moest doen...maar het was nooit zo uitvoerig beschreven in boeken...shoukran meid...:blauwkus:
j adat wist ik eerst dus ook niet!! ik schrok wel toen ik het hoorde soubhallah maar we weten het nu en dat is goed hamdoelialh...
chicamaroquia
12-05-2003, 21:52
Shoukran...
ik wist wel dat je iets anders moest doen...maar het was nooit zo uitvoerig beschreven in boeken...shoukran meid...:blauwkus:
Het staat in het boekje "Het gebed" van yuz 'Amma
miriammetje
12-05-2003, 21:55
Origineel gepost door chica*******a
Het staat in het boekje "Het gebed" van yuz 'Amma
oke dankjewel maar ja nu weet ik het al...maar ik heb veel boeken thuis maar had het nooit gelezen ergens.
PerfectTangawia
12-05-2003, 21:56
Origineel gepost door miriammetje
salaam alikem ve rahmah de allah....
ik was gister avond na de moskee geweest voor arabische lessen dat was zoals altijd heel aangenaam...nou hadden we het over bidden...en iedereen weet uiterraard dat als je ongesteld bent dat je niet mag bidden maar wat als je klaar bent ben je menstruatie ???ik wist wel dat je je moest douche maar wat de lerares gister zei was uitgebreider dan alleen doucen zusters...het neemt wel tijd in beslag ik spreek uit ervaring maar het moet eigelijk op deze manier.....
je zegt bismillah irrahmen irrahim....
*was je handen uitvoerig drie keer heel goed
*dan je middel (van boven je navel tot en met je (inclusief) geslachtsdeel.heel goed wassen damens
*dan doe j ede wodoo exclusief je voeten dus
-je wast weer je handen 3 keer
-dan je mond 3 keer
-dan je neus 3 keer
-dan je gezicht 3 keer
-dan je armen 3 keer
- dan langs je haren en hoofd met natte handen en zeggen asjhadoe ilahielaha wa asjadoe mohamadoen rasoelallah...
-dan je oren...1 keer
-en niet je voeten!!
*dan was je (met shampoo eventueel) je haren je hoofd,oren en gezicht (dus nog eens)
* en dan was je eerst je lichaam alles aan de rechter kant dus alles wat rects zit eerst heel goed wassen en afspoelen .
*en dan alles wat links is het zelfde verhaal als rechts alleen je moet het echt apart doen dus eerst links en dan rechts...
*en dan ten slotte je rechter voet goed wassen
*en dan je linkervoet goed wassen...
en dan pas ben je klaar om na je menstuatie weer te bidden....
ik wist dit zelf niet ik dee gewoon douche en ik denk de meeste van jullie ook maar ik hoop zusters dat ik jullie hier mee kennis heb kunnen over dragen....
succes beslema ve rahah de allah
miriam:zwaai:
IK WIST HET WEL... maar hartelijk bedankt... SUPER..
TANGAWIA
chicamaroquia
12-05-2003, 22:01
die heb ik pas geleden nog gehaald, maar heb hem dus nog niet gelezen, geen tijd voor gehad:(...
maar de mijne heet '' Het gebed in de Islam'' van AbouBakr Djaber El Djezeiri...
ik heb hem er bijgepakt en het staat er in...en nog veel meer...moet er echt de tijd voor nemen om hem te gaan lezen..gauw InshaAllah...
inch'allah! :goedzo:
miriammetje
12-05-2003, 22:03
inshallah.....
Classy.Lady
12-05-2003, 22:08
Origineel gepost door Mtalsia
Dat is Ghusl verplicht na menstratie en geemenschap maar ghusl na gemeenschap en ghusl na menstruatie verschillen met 1 ding. Voor geintreseerde kan ik eenn word document sturen een samenvatting van fiqhles, ging over menstruatie
Zusteeeeeeeerr ik meld me aan...!
Mijn emailadres heb je...:D
miriammetje
12-05-2003, 22:11
Origineel gepost door Mtalsia
Dat is Ghusl verplicht na menstratie en geemenschap maar ghusl na gemeenschap en ghusl na menstruatie verschillen met 1 ding. Voor geintreseerde kan ik eenn word document sturen een samenvatting van fiqhles, ging over menstruatie
j aik wil ook maar ja mijn email adres hoe moet ik je dat geven...???
chicamaroquia
12-05-2003, 22:12
Origineel gepost door miriammetje
j aik wil ook maar ja mijn email adres hoe moet ik je dat geven...???
pmen... ;)
Classy.Lady
12-05-2003, 22:12
Via een pm kan je haar je emailadres geven ;)
miriammetje
12-05-2003, 22:15
oke sjoekran mijn zusters...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.