Bekijk originele versie : relatie voor het huwlijk
sallaam
ik heb een vraagje aan jullie allemaal
wat vinden jullie van een relatie voor het huwlijk
kijk ik vind je wel een vriendschappelijke relatie mag met een
meisje/jongen zodat jullie elkaar beter leren kennnen wat vinden jullie
ervan :romance:
graag jullie menigen
lelalaila
23-05-2002, 17:48
Ik vind dat dat ook moet kunnen want hoe moet je anders je ware tegenkomen!!! maar wel zonder tats tats!!!!!!!!!! maar voor de rest moet het wel kunnen het licht een beetje aan de persoon waar je mee te maken hebt sommige mensen kunnen niet een normale vriendschappelijke vriendschap opbouwen zonder dat gefriemel met elkaar!!!!!!!!
groetjes ;)
:maf3: Gaan we dit nou weer uitkauwen..................
ZZZZZZZZ...........ZZZZZZ......ZZ...Zzzzzzzzzzzz
sallaaam
ik ben blij dat je reageer
ik begrijp wat je bedoel
maar als het gewoon vriendschappelijk is
kan het denk ik geen kwaad :verliefd:
en als hij aan je gaat zitten dan :zweep:
MissBlaBla
23-05-2002, 19:37
Origineel gepost door Leeuwenhart
Zolang je je grenzen maar kent, dan mag het voor mij wel!
Maar het probleem is niet de relatie zelf, maar het moment dat de relatie mislukt is waardoor je tegen je je aanstaande moet liegen. In de hoop dat hij geen slecht beeld van je zou krijgen!
Daar ligt het probleem!
Hey, dit vind ik nou minder van ons volk. Hoezo zou je moeten liegen over je verleden om je imago in bescherming te nemen? Je moet gewoon jezelf zijn en je niet anders voordoen dan je werkelijk bent. Ik bedoel, niemand is volmaakt toch? Zelfs degene met wie je te maken hebt niet! Dus jah... Als men je niet accepteert zoals je bent, dan verdient hij/zij jou niet! Zoals hoe jij een vriend(in) gehad kunt hebben in je verleden, zou hij/zij dat misschien ook hebben, en zegt hij/zij dat ook niet om dezelfde reden als jij. Waarom dan zo moeilijk doen terwijl jullie in hetzelfde schuitje zitten :rolleyes:
Nee joh, iedereen moet het zelf weten. Ik vind een relatie voor het huwelijk alleen goed als er een doel voor ogen is. Anders zou ik er niet aan beginnen.
BlaBla
SweetRose
23-05-2002, 19:44
Groot gelijk MissBlaBla (trouwens welkom hier hé)
Maar zolang je maar niet...te ver gaat..dan vind ik dat het niet mag..zelf zou ik eigenlijk niet zo direct een relatie beginnen..omdat ik teveel respect heb voor mijn ouders...maar mijn vriendinnen zeggen dat als een jongen je zo graag heeft dat hij al je zwakste puntjes naar boven haalt zodat je toch een relatie met 'm zou beginnen...nou dat vind ik spijtig...dit was ongeveer een deel van mijn mening...als ik alles zou zeggen dan zijn we morgen nog bezig hé...
xxx
MissBlaBla
23-05-2002, 19:55
Thanx Zin n Midar, dank je voor je reactie en je verwelkoming :)
BlaBla
SweetRose
23-05-2002, 19:57
Origineel gepost door MissBlaBla
Thanx Zin n Midar, dank je voor je reactie en je verwelkoming :)
BlaBla
Je bent Altijd welkom..........
:zwaai:
xxx
shakira16
23-05-2002, 22:50
hallo,
Ik vind dat een jongen en een meisje voor een huwelijk wel elkaar moeten kennen.
Maar met kennen bedoel ik gewoon met elkaar praten maar niet verkering.
xxjes moi :zwaai:
MissBlaBla
24-05-2002, 09:01
Origineel gepost door Leeuwenhart
Dit heb heb ik zelf niet uitgevonden! Dit is nou eenmaal onze werkelijkheid. Je kan het ontkennen, maar uiteindelijk zal het hoe dan ook een grote rol spelen.....
LeeuwtjuuuuHHH, maak je nou toch niet zo druk joh...
Helaas is dit wel de realiteit en zijn Marokkanen vaak geneigd om te liegen om hun imago te beschermen.
Ik kan het inderdaad blijven ontkennen jah, maar dat doe ik niet want ik ben het er niet mee eens... Zoals ik vaker roep dat een beter milieu bij jezelf begint, ben ik daar in dit geval mee bezig. Ik wil er niet mee te maken hebben in mijn leven. Hoe ik dat wil doen? Nou, door bijvoorbeeld gewoon mezelf te zijn. En niet te liegen over je verleden.
BlaBla
soussiasaida
24-05-2002, 09:26
Ik vind ook wel dat het kan, waarom niet? Maar waar we naar moeten kijken of het allemaal wel via de islam acceptabel is......zo kan ieder wel zijn eigen regeltjes maken.
;)
Maar gewoon leren kennen, no problem maar hij moet me zeker niet gaan betasten :auw:etc. etc:hihi:.
Nou mensen,
Soms zijn we echt zo hypocriet als ik weet niet wat. We doen allemaal voor alsof een jongen en een meisje die verliefd zijn en in aanloop tot hun huwelijk wel met elkaar kunnen omgaan zonder lichamelijk contact te hebben. .................YEAH RIGHT.......... ik ben niet van gisteren!!
Natuurlijk moet je weten wat je aan je partner hebt voor je het huwelijksbootje in stapt, is zelfs een voorwaarde als je het aan mij vraagt. Maar laten we aub niet zo schijnheilig doen alsof het zo vaak gebeurt en zo goed: jongen, meisje, samen weg, romantisch, winkelen, en geen handjes houden of enige aanraking..............pssssssssssssssssssssssssss ssssssssssssssssss
ciao
no hard feelings he???
soussiasaida
24-05-2002, 09:38
Met betasten bedoel ik, heel wat anders dan handjes en kusjes geven hoor! Ik bedoel ga eens door Station Utrecht lopen en zie daar van die wijven waarvan hun vriendje.......nou ja laat maar zitten is niet relevant.
meghrebi
24-05-2002, 09:42
He saida ik ben het ermee eens dat het zo hoort maar wat bedoel je precies met niet betasten?
Sweet_Chic
24-05-2002, 11:06
Ik vind dat je een relatie mag hebben. Maar eentje waar grenzen aan zijn gebonden. Dat je elkaar betast op meeste plekken waar niet hoort en zo..... dat vind ik heel ongepast. Als twee personen een serieuze relatie hebben en toe zijn aan een zelfstandige toekomst, moeten ze gaan trouwen.... Dus als je 18 bent en een vriend hebt, hoef je niet twee jaar met hem te gaan om te weten hoe hij is. EEn jongen kan je in mum van tijd leren kennen. En meestal weet je of een persoon serieus bezig is of niet.
maar een ieder moet weten wat het beste is voor zichzelf.
Liefs van Sweet_Chic
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.